Tuesday 10 January 2012

Serius Cool - Jam Dengan Sistem Hidrolik HYT (7 Gambar)


HYT- the Hydro Mechanical Horologists

Jam berkuasa turbillon sudah biasa aku paparkan disini. Jam dengan kebuk bunyi berupa opera juga ada aku paparkan. Bagaimana pula dengan jam dengan sistem hidrolik? HYT- the Hydro Mechanical Horologists ialah jam yang unik kerana ia menggunakan sistem hidrolik bagi menunjukkan waktu. Bendalir didalam tiub akan mengalir dan berfungsi sebagai hour hand dalam jam ini. pihak HYT mengatakan jam ini dapat berfungsi berterusan selama 65 jam sebelum perlu dikunci. Bagi mendapatkan jam unik ini bersedialah membelanjakan USD 45 000. This is an awesome watch. Tak pernah lagi tengok jam menggunakan sistem sebegini.





Laporan asal Elite Daily

17 comments:

  1. woooooo...hebat2..last komen!!

    ReplyDelete
  2. Third..hebat gile precision!

    ReplyDelete
  3. peghh..hebat tul...ni sapelah yang beli kan,,,

    ReplyDelete
  4. pergh...
    harga dia bleh wat aku pk 10x nie..

    ReplyDelete
  5. aku beli jam casio RM500 tak payah nak kunci segala bagai. bateri boleh tahan sampai 4 tahun. beli jam ribu2 setiap 65 jam kena kunci, ntah ape2.

    ReplyDelete
  6. arrrr... usual tech-ish stuff again.. please Obe, i want to see RAGE COMMENTS!!!!

    ReplyDelete
  7. best woooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

    ReplyDelete
  8. jam casio kaler warna warni? kampungan! hahaha!

    iye la tu casio rm500. entah yang tiruan.hahaha!

    ReplyDelete
  9. hebatnya dia pakai casio!!!!!!mahal 2 rm500.
    aku calkulator casio rm50 jeee.

    ReplyDelete
  10. aku ada jam cap canon, lagi best dari jam ni

    ReplyDelete
  11. aku xpki jam pun. gmane2 ada je timekeeper kat mana2. orang beli jam mahal nanti aku tanya, bang pukul berapa ek? suka tengok dia bangga *trollface

    ReplyDelete
  12. Thank you for the links, it's very interesting. I will definitely come to the site.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails