Friday, 13 January 2012

Serius Cute - Mari Melawat Santuari Anjing Laut Yatim Piatu Di Belanda (7 Gambar)


WUWUWUWUWUW

Comel tetapi sedih. Selamat datang ke santuari anjing laut yatin piatu yang terletak di Groningen , Belanda. Santuari ini menyelamatkan anak anjing laut yang terpisah dari ibu-ibu mereka. Some lost their mom due to extreme weather. Tak larat berenang dan hanyut lalu terpisah. Ada yang tak berapa sihat dan ditinggal si ibu untuk mati. Bulan lalu sahaja 150 anak anjing laut diselamatkan santuari ini dan semuanya dijaga supaya cukup sihat sebelum dilepaskan semula. Mereka diberi diet bubur, ikan Herring dan larutan garam. Get well soon baby seals!





Laporan asal CHRON

35 comments:

  1. Replies
    1. chummmmilllllllll.. bela sekor boleh tak?

      Delete
    2. miss mean.

      kamu lagi chummmmiiilllll.

      Delete
  2. awww...kesian. makan pon kene sumbat cmtu skali

    ReplyDelete
  3. kesian tgk...
    tapi comel giler

    ReplyDelete
  4. anjing ni kalau sentuh kena samak tak?

    ReplyDelete
  5. eh,,nie kwn pingu kn???

    ReplyDelete
  6. ahahahahaa
    muka nya macam kucing maaa
    comellll :D

    ReplyDelete
  7. heheh obe penyayang rupenye =)

    ReplyDelete
  8. alololo comelnyewwwwwwwww *konon comel ahh gne nyeww*

    ReplyDelete
  9. semua anjing laut tu amek gamba stok tengok camera. hahaha. come on seals! photogenic please! natural! :D

    ReplyDelete
  10. obefat babi pig yang typo level anjing

    ReplyDelete
  11. sian... tapi mate dia comel gile. Usaha yg mulia dlm melindungi makhluk Allah SWT. We share the same earth anyways....

    ReplyDelete
  12. tengok gambar ke dua teringat Obe.

    ReplyDelete
  13. ape beza anjing laut dengan singa laut??

    seal? sea lion???

    ReplyDelete
  14. anjing ni boleh dipegang oleh muslim x?

    ReplyDelete
  15. Anjing laut, singa laut, gajah laut, kuda laut, landak laut, rusa laut, ular laut, babi laut.
    fa

    ReplyDelete
  16. jikalau anjing itu najis mughallazah, adakah anjing laut pun mughallazah? #philosoraptor

    ReplyDelete
  17. terrtomey2 ahhhh...!

    btw 1st pic reminding me of this....http://www.google.com.my/imgres?imgurl=http://img9.imageshack.us/img9/9563/doraemonlife.jpg&imgrefurl=http://jiwang.org/jiwang-groups/16561-real-doraemon.html&h=360&w=480&sz=23&tbnid=h2J2fb1KNOp5vM:&tbnh=90&tbnw=120&prev=/search%3Fq%3Dreal%2Bdoraemon%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=real+doraemon&docid=wzX1MrP92DlcwM&sa=X&ei=2mgQT5bzAYe8rAexnuSEAg&ved=0CCoQ9QEwAg&dur=356

    ReplyDelete
  18. walaupun dah setahun bila tgk ni masih rasa chummillllll

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails