Tuesday, 10 January 2012

Serius Cool - Raffles Makkah Palace : Hotel Mewah Dengan Pemandangan Kaaba' (15 Gambar)


Mewah tapi serbanistas

Selamat datang ke Raffles Makkah Palace sebuah hotel mewah 5 bintang yang terletak bersebelahan Masjidil Haram. Anda boleh melihat pemandangan Kaaba' dari bilik anda. Raffles Makkah Palace yang sudah dibuka sejak Ogos 2010 memenangi pelbagai anugerah seperti "Hotel Tebaik Timur Tengah" dan ianya sebuah hotel yang sesuai diduduki orang Islam yang kaya raya dan mahu selesa ketika menunaikan ibadah. Hotel ini lengkap dengan dewan mesyuarakat, spa kesihatan dan perkhidmatan butler. Hendak beribadah pun senang kerana lokasinya yang amat hampir dengan Masjidil Haram. Harga purata duduk semalam di Raffles Makkah Palace ialah RM 3 699. Kalau tak mampu sewa sahaja hotel murah dan duduk berhimpit 3 orang satu bilik yang terletak agak jauh dari Masjidil Haram. Itulah dunia kan? Di Kota Suci yang sepatutnya semua orang yang memakai ihram setaraf masih ada yang mahu enjoice kemewahan. Hey don't be jelly mereka kaya didunia sahaja. Insya Allah di akhirat sana anda pula mewah dengan ganjaran dari Ya Rabb . Tulis blog gaya manusia baik hari ini








Laporan asal TravelAdvisor

70 comments:

  1. iim first wakakakaka
    lya lya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tips blogger blogspot untuk menginap di Hotel Murah di Jakarta dan informasi mengenai penginapan dan hotel murah yang sesuai dengan Daftar Hotel Murah di Jakarta yaitu Sekitar Rp 100ribuan. Hotel Murah di Jakarta. Judul ini cocok banget buat seseorang yang ingin menginap sewaktu bepergian karena Hotel murah di jakarta melalui pemesanan online HOTEL MURAH DI JAKARTA. Saya rasa tidak ada lagi yang belum mengerti tentang hotel. hotel merupakan hotel murah di jakarta - Cari hotel murah di daerah Jakarta? mari simak ulasan ini yang akan menyajikan kumpulan daftar hotel murah Informasi mengenai Hotel Murah di Jakarta semakin banyak karena Jakarta adalah ibukota dari indonesia. Kalian sedang mencari penginapan atau hotel murah di jakarta bukan hanya Hotel Murah di Jakarta. Kualitas seperti apa yang disebut Hotel Murah di Jakarta, apa memang tempatnya yang kurang baik sehingga Hotel Murah Di Jakarta, GoIndonesia.com menawarkan pilihan hotel murah di seluruh jakarta. Permintaan terhadap hotel di Jakarta sangat luar biasa. Cara dan Tips memilih Hotel Murah di Jakarta.Jangan hanya sekedar hotel murah, tapi perhatikan juga peayanan Hotel tersebut untuk menunjang semua kegiatan Anda di Hotel Murah di Jakarta

      Delete
  2. this cannot be happening!

    ReplyDelete
  3. i'm 2nd...
    boy boy boy ouy evol i

    ReplyDelete
  4. waahh...gambar nombor 3 siap bagi sparkling juice lagik..ahaks

    ReplyDelete
  5. is that champagne in pic no 2?? tonggang sambil menikmati pemandangan kaabah. T_T

    ReplyDelete
    Replies
    1. bangang tol ko punye ayat anonymous...celaka mampus la ko....

      Delete
  6. eh pic no 4 ehehehe

    ReplyDelete
  7. aku sangat tharu bace komen ko obe...middle class pride.

    ReplyDelete
  8. wah terkasiman kejap hjuhuhu

    ReplyDelete
  9. alhamdullillah..terbuka juga hati ko utk islam.

    ReplyDelete
  10. tetap kena bersesak2 jugak bila buat rukun haji tu.

    ReplyDelete
  11. najib dgn bik mama duk sini ke mase buat haji dulu...kelas ko mah~~~

    ReplyDelete
  12. anon 23:07
    if thats champagne then all of us been drinking holy water

    ReplyDelete
  13. mesti kak ros kita duduk sini time gi umrah dulu kannnnnnnn

    ReplyDelete
  14. tk dpt aku bygkn ada org bersenggama sambil tgk kaabah...

    ReplyDelete
  15. X sempat plak nak first.. esok plak lah..

    ReplyDelete
  16. Dear EnciK AxixOu,

    Kan Obe dah tulis harga purata RM 3 699 kan...ko tak baca kan ko datang tgk gambar pahtu ko komen...ko mmg pemalas nak baca kan kalau dah jenis pemalas sampai bila2 pun ko pemalas kan!

    ReplyDelete
  17. bermeah-mewah depan ka'abah still better dari bermewah-mewah dekat pub-pub malam dan stripper club...ini pakcik otai serbanista wahabi saudi yang komen. lmao

    ReplyDelete
  18. lama2 sok ada la plak spa ke, masat ke, gym ke, sona ke....errkkk live band from quezon ada? makanya, amoi pilipina tak jadi bibik dah, kok mba2 dr semarang aja deh nerusin...ya ampun, kesel.

    FA

    ReplyDelete
  19. Hotel-hotel yang dimiliki syarikat orang bukan Islam kini meninggi melebihi Kaabah. Fikir fikirkanlah...

    ReplyDelete
  20. Ada ke orang yang berfikir tentang kemewahan dan keselesaan semasa sedang membuat amal ibadah di rumah Allah swt?
    Oh lupa, saya di akhir zaman.

    ReplyDelete
  21. pehhh..ayat.......ingat silap blog td

    ReplyDelete
  22. Biasa je lah Effi..

    Lebih kurang Mandarin Oriental KLCC.

    ReplyDelete
  23. kita org islam spttnya harus hidup dlm berkesederhanaan sahaja. kenapa mesti mewah sebegini....

    ReplyDelete
  24. bodoh apa nak serve champagne. komen tu agak2 ah sikit. tak pakai otak

    ReplyDelete
  25. memang la dituntut bersederhana. tapi nabi suka umatnya kaya.

    sape cakap kaya kat dunia nanti masuk neraka kalau miskin masuk syurga?

    miskin pun kalau tak sembahyang tadeknye nak masuk syurga bhai. dan satu lagi, berbelanja di tanah haram adalah sunat. kalau kau mampu nak duduk hotel besau, niat kau tu Tuhan tahu lah. konon petik orang meleis le, serbanistas ler. sendiri mengaji tak habis perasan pandai obe ni.

    kurangkan makan, otak cerdas sikit.

    ReplyDelete
  26. Aku tersilap blog ke ni?

    ReplyDelete
  27. HJ obe dah sembuh dari penyakit ilimunitisasi nya...alhamdulillah...

    ReplyDelete
  28. Assalamualaikum...

    saya nak komen sikit... ttg ayat yg bro obe guna,

    "Kalau tak mampu sewa sahaja hotel murah dan duduk berhimpit 3 orang satu bilik yang terletak agak jauh dari Masjidil Haram. "

    mak saya dah slmt pegi ke mekah & menunaikan haji...

    tp ttg info mengatakan tinggal 3 org sebilik berhimpit tu tak masuk akal.

    alhamdulillah mak saya tak merasai keadaan sedemikian.

    kalaupun berhimpit xde lah SEMPIT mana pun...

    dan nak kata jauh... takdelah jauh sedepa.

    sesiapa pergi ke sana, mmg tujuannya beribadat..

    xsalah pun nak SELESA, asalkan nawaitu kita tak lari dari konteknya...

    ReplyDelete
  29. stended Mandarin Oriental KLCC ? hahhahaa.... abah ko..!! ko masuk hotel tu baper kali ?

    ReplyDelete
  30. Zikir Anwar & PKR,

    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...
    Konspirasi AMENO...

    ReplyDelete
  31. apa la dlm kepala mamat nie... mangkit pagi2 pun dok pikiaq pulitik... cisss...

    p/s: gambar last skali tue... bayar hotel mahal2 dapat makan epal sorg sebijik saja ka? keh keh keh keh

    ReplyDelete
  32. Zikir PAS,

    Hudud, Hudud, Hudud
    Hudud, Hudud, Hudud
    Hudud, Hudud, Hudud
    Hudud, Hudud, Hudud
    Hudud, Hudud, Hudud
    Hudud, Hudud, Hudud
    Hudud, Hudud, Hudud
    Hudud, Hudud, Hudud
    Hudud, Hudud, Hudud
    Hudud, Hudud, Hudud
    Hudud, Hudud, Hudud
    Hudud, Hudud, Hudud
    Hudud, Hudud, Hudud
    Hudud, Hudud, Hudud
    Hudud, Hudud, Hudud
    Hudud, Hudud, Hudud
    Hudud, Hudud, Hudud
    Hudud, Hudud, Hudud
    Hudud, Hudud, Hudud
    Hudud, Hudud, Hudud
    Hudud, Hudud, Hudud
    Hudud, Hudud, Hudud
    Hudud, Hudud, Hudud
    Hudud, Hudud, Hudud
    Hudud, Hudud, Hudud
    Hudud, Hudud, Hudud
    Hudud, Hudud, Hudud
    Hudud, Hudud, Hudud
    Hudud, Hudud, Hudud
    Hudud, Hudud, Hudud
    Hudud, Hudud, Hudud
    Hudud, Hudud, Hudud

    ReplyDelete
  33. Zikir DAP,

    Negara Republik..
    Negara Republik..
    Negara Republik..
    Negara Republik..
    Negara Republik..
    Negara Republik..
    Negara Republik..
    Negara Republik..
    Negara Republik..
    Negara Republik..
    Negara Republik..
    Negara Republik..
    Negara Republik..
    Negara Republik..
    Negara Republik..
    Negara Republik..
    Negara Republik..
    Negara Republik..
    Negara Republik..
    Negara Republik..
    Negara Republik..
    Negara Republik..
    Negara Republik..
    Negara Republik..
    Negara Republik..
    Negara Republik..
    Negara Republik..
    Negara Republik..
    Negara Republik..
    Negara Republik..
    Negara Republik..
    Negara Republik..
    Negara Republik..
    Negara Republik..
    Negara Republik..
    Negara Republik..
    Negara Republik..
    Negara Republik..
    Negara Republik..
    Negara Republik..
    Negara Republik..
    Negara Republik..

    ReplyDelete
  34. Anwar Ibrahim
    3:50PM Jan 10, 2012
    Saya dan Azizah tiba di Mumbai dan menuju Panchgani sebagai tetamu kepada sahabat lama, Rajmohan Gandhi, penyala obor perjuangan datuknya, pejuang besar India Mahatma Gandhi.

    Lebih tiga bulan lalu saya berjanji untuk bersama beliau menyemarakkan semangat perjuangan Gandhi bagi menegakkan demokrasi yang mempedulikan nasib rakyat serta menolak kezaliman dan rasuah.

    Sepanjang dalam perjalanan selama tiga jam, saya menerima ribuan panggilan telefon, mesej dari Twitter dan Facebook, komen di blog serta SMS dari pelbagai lapisan masyarakat Malaysia dan dunia yang menyatakan kesyukuran dan rasa gembira.

    Fikiran saya melayang mengenangkan wajah gelisah, sedih, derita keluarga dan rakyat terutama di saat cemas menunggu penghakiman pagi semalam.

    Alhamdulillah, saya bersyukur kerana setelah sekian lama difitnah dan diaibkan oleh pemimpin dan media Umno, Hakim Datuk Zabidin Mohd Diah memutuskan -- berlandaskan undang-undang dan fakta -- bahawa dakwaan seseorang tanpa saksi dan sebarang bukti sokongan adalah tidak dapat diterima. Malah keterangan forensik dan DNA yang dikemukakan pihak pendakwaan turut dipertikaikan kesahihannya.

    Saya tidak berhasrat menyingkap permasalahan lalu atau memberikan sebarang tafsiran mengapa penghakiman mengejutkan ini berlaku. Walaubagaimanapun, saya bersyukur ke hadrat Allah Azzawajalla kerana saya bebas dari fitnah jahat sedemikian.

    Kasih sayang Azizah dan keluarga; kesetiaan rakan-rakan PKR; dukungan PAS dan DAP; para reformis dan sokongan dan iringan doa rakyat bukan saja ibarat penawar malah membajai penyuburan semangat dan daya juang saya.

    Seperti lazimnya saya tidak cenderung untuk merintih kisah derita silam malah sedia memaafkan. Hanya yang dimasyghulkan ialah kebiadaban gerombolan kecil termasuk media Umno yang berdendam kesumat dan terus memfitnah saya.

    Saya ingin mengajak saudara-saudari bersama rakyat Malaysia untuk melonjakkan perjuangan menuntut kebebasan rakyat; pemerintahan yang telus dan adil; ekonomi yang dipacu segar tetapi mempedulikan nasib rakyat serta menolak keangkuhan kuasa dan rasuah.

    Kami sekeluarga amat terharu dengan luahan simpati dan dukungan semua. Semoga usaha murni kita bersama direstui dan diberkati Allah SWT.

    ReplyDelete
  35. Master Ji Obe San yang kurus,

    Soalan survey Q4: Apakah status perkahwinan anda?

    Pilihan jawapan (radio button): Tiada, 1, 2, 3, 4, 5, Lebih daripada 5.

    What the fuck does that mean?


    Letak satu lagi option cam bawah ni bleh tak?

    Marriage level: Salleh Yaacob.

    ReplyDelete
  36. demm..ade unsur iluminati..

    ReplyDelete
  37. kapitalis dgn senang hati memasuki kota suci mekah skang ni..ni sume gara2 pak arab lancau yg bermazhab sunnah wal jamaah wal wahabi wal fulus..

    ReplyDelete
  38. Aku suke bila ko guna ayat y sopan obey. totally nice :)

    ReplyDelete
  39. Obe buang tebiat..tp xpe...aku suka...teruskn buang tebiat ke arah islamic mcm ni

    ReplyDelete
  40. bagus obe.. ayat hang sedap nak baca.. info2 mcm ni la yg kita mau.. bukan macam video tak elok tempoh hari..smoga hang syukur dengan keislaman hang.

    ReplyDelete
  41. Zikir Umno,

    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu,
    Hidup Lembu..

    ReplyDelete
  42. Zikir Najib,

    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..
    1 Rosmah..

    ReplyDelete
  43. Aku sebagai pemeerhati berpendapat:

    "Zikir" pas, pkr & dap tu betul, memang wujud di kalangan ahli PR. Tang "zikir" UMNO & "zikir" Najib tu penah dgr & berunsur fitnah tanpa fakta..
    ternyata anon 11 January 2012 11:10 takda idea untuk kenakan UMNO & Najib.. wakaka!! Loser..

    ReplyDelete
  44. PERMATA...
    PERMATA...
    PERMATA...
    PERMATA...
    PERMATA...
    PERMATA...
    PERMATA...
    PERMATA...
    PERMATA...
    PERMATA...
    PERMATA...
    PERMATA...
    PERMATA...
    PERMATA...
    PERMATA...
    PERMATA...
    PERMATA...
    PERMATA...
    PERMATA...
    PERMATA...
    PERMATA...
    PERMATA...
    PERMATA...
    PERMATA...
    PERMATA...
    PERMATA...
    PERMATA...
    PERMATA...
    PERMATA...
    PERMATA...
    PERMATA...
    PERMATA...
    PERMATA...
    PERMATA...
    PERMATA...
    PERMATA...
    PERMATA...
    PERMATA...

    ReplyDelete
  45. abang sedap sekali11 January 2012 at 11:51

    C4
    C4
    Zikir Pengebom

    C4
    C4
    C4
    C4
    C4
    C4
    C4
    C4
    C4
    C4
    C4
    C4
    C4
    C4
    C4
    C4
    C4
    C4
    C4
    C4
    C4
    C4

    ReplyDelete
  46. Nak dapatkan RM 50 dalam 24 jam? Jom tengok sini...Jangan risau tak perlu keluar modal pun boleh dapat jugak.... http://www.hyperfanpage.com/hop.php?ref=ayangted

    ReplyDelete
  47. Bayar hotel mahal2, tp sejadah kena position senget jugak. pfffftttttt..

    ReplyDelete
  48. suck it vatican city!

    ReplyDelete
  49. Dewan mesyuarakat?????

    obepig dengan typo error xleh dipisahkan hahahahahhahaahaha

    ReplyDelete
  50. aku tgk geng2 pakistan selamber je tido kt masjidil haram, bawak 2 bijik tong gas selamber badak (pompuan yg bawak letak atas bahu)..

    tido atas lantai jep depan masjid, ngan bantal pe semue...

    sanggup berjalan 100km semata2 nk pegi solat jumaat (niat kerana Allah), tp org pulak mengata ni geng2 shiah la, hamende la, semayang pn laen... xke b**** tue..

    niat dier baek, bak kata pepatah "Don't judge the book by its cover"

    Kesimpulannya : xya duduk hotel memahal, buang duit, baek g sedekah kt orang2 miskin yg xmampu tue, mana tau (kaya sebab ada harta org lain dlm rezeki kita tue), xbayar zakat...

    ReplyDelete
  51. obe,

    niat ko mse taip post ni Allah. s.w.t je yg tau,so ko pkir2 la ek..jangan angkuh menongkat langit sampai tak nampak tanah berpijak..

    ReplyDelete
  52. percaya tak sapa yg banyak duduk hotel neh selain arab? INDON paling banyak yg mampu tinggal disini, kalu MESIA plak 90% banyak pak pak menteri kroni BN jer mampu, selain tu yg suksess...


    tentang duduk berhimpit + jalan dari hotel ke masjid mmg jaus, palin dekat 300m, org Mesia typical meleis takut nk cite kesyusahan kat mekah konon ujian sedangkan kalu negara di urus takbir dengan baik, takder korup maybe ramai melayu mampu utk duduk dekat sket ngan masjid walopon bukan hotel neh..

    Tabung Haji pong carik makan atas kepala org Melayu..konker bisness kat depa pastu ckp pandai konon berjaya takbir urus syarikat

    ReplyDelete
  53. Aku xpaham da apakah maksudnye manusia xde Beza bila Mengerjakan ibadah haji. Manusia sendiri yg membezakan antara manusia. Manusia cipta masalah sendiri Dan menuding jari terhadap agama kerana tidak liberal..apakah yg terjadi dgn mekah sekarang ini??? Jika nabi Muhammad saw hidup, apakah baginda akan bangga dengan kemajuan terhadap materialistik sebegini??? Membezakan antara jemaah haji yg Kaya dan miskin..Kpd mereka yg perasan bijak, sila beri pandangan anda...

    ReplyDelete
  54. Zikir Rosmah,

    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..
    Cincin RM24 juta..

    ReplyDelete
  55. memang betul...pakej yang murah terutama kalau di Mina memang tidur berhimpit, bukan bertiga, tapi bertiga belas dalam satu khemah, kaki akan bertemu kaki, kepala bertemu kepala...dan jarak sudah pasti jauh ke masjidil haram dan kesian pada warga tua yang terpaksa berpanas dan berjalan kaki agak jauh dan terasa kesulitan untuk menunaikan ibadah,

    jadi pada saya tiada masalah pun jika sesiapa sahaja yang berkemampuan untuk mengeluarkan duit lebih untuk keselesaan demi mengerjakan ibadah..tidak perlu ada rasa iri terhadap mereka, sebabnya dari pada mereka bersuka ria ke paris, new york, adalah lebih baik jika mereka membelanjakan ke arah jalan yang diredhai..

    ReplyDelete
  56. zikir obepig
    fap fap fap
    fap fap fap
    fap fap fap
    fap fap fap
    fap fap fap
    fap fap fap
    fap fap fap
    fap fap fap
    fap fap fap
    fap fap fap
    fap fap fap
    fap fap fap
    fap fap fap
    fap fap fap
    fap fap fap
    fap fap fap
    fap fap fap
    fap fap fap
    fap fap fap
    fap fap fap
    fap fap fap
    fap fap fap
    fap fap fap
    fap fap fap
    fap fap fap
    fap fap fap
    fap fap fap
    fap fap fap
    fap fap fap
    fap fap fap
    fap fap fap

    ReplyDelete
  57. Zikir umno

    julang keris
    julang keris
    julang keris
    julang keris
    julang keris
    julang keris
    julang keris
    julang keris
    julang keris
    julang keris
    julang keris
    julang keris
    julang keris
    julang keris
    julang keris
    julang rosmah

    ReplyDelete
  58. Sigh, pergi mekah sepatutnya dalam keadaan diri dalam perjalanan spiritual..ujian..kepayahan..etc
    mmg da akhir zaman...

    ReplyDelete
  59. sangat cantik okayyy.....

    ReplyDelete
  60. byk2 nama islam yg mulia, nama kapir "Raffles" gak yg diorang guna

    ReplyDelete
  61. pengalaman aku time buat umrah , bila dah turun tawaf tu kau kaya , miskin , duduk tido masjid , duk hotel murah , sama je ..tetap kena berhimpit himpit gak ..tp serious mekah skarang ni aku pun confuse jap ..masuk safwa tower boleh dia buat slogan --safwa tower for elite ..memang cm haram kat sini ..sape ngajar main berdarjat darjat aku pun tak tahu ...tp sebenarnya bile pegi mekah shopping complex dia kalah suria KLCC.

    ReplyDelete
  62. Najib And Rosmah were here before

    ReplyDelete
  63. ano: banyak kaki spam sial bodoh aah ape lah kaitan gambar diatas dgn najib rosmah n nuar tuh bongok tu gambar tak der pun taruk muka dieorg lol kepada anon yang bodoh sudah lah weh semak blog obe jerk

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails