Friday, 12 April 2013

Serius Bodoh - Mati Ketika Melakukan Aksi Parkour (5 Gambar)


Darwined!

Ini ialah antara calon Anugerah Darwin 2013. Wang Zijian (21) ialah seorang atlit sukan parkour yang berasal dari Sichuan China. Pada 6 April yang lalu beliau melakukan lompatan dari Jambatan Sungai Tuojiang yang berketinggian 40 meter. Aksi beliau dirakam oleh seorang rakan. Malang bagi Wang, aksi ini membawa kepada kematian kerana beliau lemas selepas melompat. Menurut saksi, Wang dipercayai pengsan selepas terhempas ke permukaan sungai. Selepas 10 saat beliau dilihat terkapai-kapai cuba untuk terapung sebelum tenggelam ke dasar sungai. Ingatlah adik-adik jangan lakukan aksi lasak jika tidak membuat latihan sepenuhnya. 




Laporan asal ChinaSmack

34 comments:

  1. Replies
    1. RIP hotak ko
      kapir lahanat confom kene seksa dalam kubur sampai kiamat

      Delete
    2. ini nama die beri hormat kepada si mati....nabi pn ada bagi hormat pada kafir y mati (hadis sahih)...ang bersyukur la sbb Allah x letak kebodohan sebagai slh satu dosa besar psl lau Dia letak ang dgn kapir2 skali kena seksa dlm kubur smpi kiamat......

      Delete
    3. kafir mane de kene seksa dalam kubur..bodoo..klo kafir yg bakar tu..cam mane nk seksa..sah2 bodo..kafir akan diseksa di akhirat nnt...ade tmptnye...mmg betul nabi dulu pn hormat kafir yg hidup atau yang dah mati..Nabi sendiri ajar kte..bukan benci semua kafir didunia nie...sbb tu Allah jdkan kte islam..supaya tunjukkan islam kte yg indah dakwah islam kte pada kafir2 di seluruh dunia supaya diorg tertarik untuk memeluk islam....so ko yg sebenarnye kafir laknat yg tunjukkan kebodohan xde ilmu islam langsung....bodooo

      Delete
    4. anon 08:39 xkena seksa sbb dia dah fana sbb terlpas tuntutan syariat ats dri die..untngla dpt msuk syurga free

      Delete
    5. bodoh mangkuk anon 08.39...mula2 cakap kapir lahanat conform kena seksa dalam kubur sampai kiamat....pastu spin laen...dasar UMNGOK suka spin...retards...tgkla dlu bfore nak comment...bangang!

      Delete
    6. haha anon 08:39 bajet hebat nak kutuk orang bukan Islam.Padahal diri sendiri pun lemah dalam bab agama.Baik kau gi belajar balik dengan ustaz la weyh.Lepas belajar gi taubat.

      Delete
    7. anon 09:29 pon bodo gak.. bole lak ckp kafir x kene seksa dlm kubur.. bace balik kisah nabi2 zaman dulu.. jgn nk bajet alim sgt

      Delete
    8. manatau kut dia pangkah pas masa idop, ntah2 pacak bendera pas dlm bilek ker..konfem2 dpt pejuang syuhada..keke

      Delete
    9. kepada semua di atas sila dengar kuliah ustaz azhar idrus tentang azab kubur

      Delete
    10. kebodohan korang ni tiada batas...org meninggal kata RIP dah lah...ni nak kafir2 kan orang pahal...korang x pasti lg masuk surga...kot2 mampos duduk dlm neraka juga

      Delete
  2. Replies
    1. first konon.b0ooooo

      Delete
    2. booooo.....

      Delete
    3. hahaha...bodo betingkat..

      Delete
  3. ini msti jatuh tehentak kt air nih..

    ReplyDelete
  4. pergh...mesti sakit muke dia sbb terhempas ke permukaan air...
    arwah dulu stuntman orgnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 'arwah' kepala bana hang

      Delete
  5. LOOK, HE's DROWNING!
    Better take picture first!
    GENIUS!!!!

    ReplyDelete
  6. Bangang apasal member punya la ramai..xda sorang pun nak p tolong selamat..DASAR KOMUNIS!!!

    ReplyDelete
  7. Maaf kalau saya bagi pendapat, setiap yang hidup pasti akan mati, dan setiap yang mati tak kiralah dikuburkan didalam tanah, mati didalam perut haiwan atau mati dalam air pasti akan melalui soal/azab kubur tak kira islam mahupun bukan islam. Sebab keadaan dialam barzah (kubur/bukan kubur) khusus untuk yang sudah bercerai nyawa dari badan. Malaikat Munkar/nakir akan menyoal mereka., sekiranya lulus dalam 'soal siasat' (kalau boleh saya gunakan ungkapan itu disini) mengikut sepatutnya yang disyariatkan oleh Allah, ianya adalah berita baik untuk simati, namun jika sebaliknya faham-faham sendiri la.. kalau exam kantoi satu atau dua paper dan dekan masih ada rasa belas kasihan dan layak untuk diberikan peluang untuk 'repeat' paper subjek yang tak lulus kira okeylah tapi kalau sebaliknya.. faham-faham sendiri lah (sengaja saya gunakan contoh begini supaya senang difaham ) bukan maksud saya untuk membandingkan soal kubur ngan exam. Apa yang pasti setiap yang mati pasti (mandatory) akan melalui soal kubur (hadith saheh) dan memang ada penghuni kubur a.k.a simati yang perlu menghadapi soal kubur sampai hari kiamat bila tak dapat menjawab soal kubur. Perlu di jelaskan disini jawapan soal kubur telah ditetapkan dan final (tak de dolak dalik ) kerana munkar nakir cuma terima jawapan yang dikehendakki Allah sahaja dalam setiap soalan yang ditanya didalam kubur. Saya bukan seorang ustaz jauh sekali alim ulama' tapi saya masih belajar tentang ilmu agama sejak dari mula memasuki alam persekolahan sehinggalah sekarang sudah berumur 53 tahun masih terus belajar sebab ilmu (samada ilmu dunia @ akhirat) tak kan pernah habis untuk dipelajari.., kerana itu ada hadith yang menyebut " manusia menuntut ilmu sejak dari di dalam buaian sehinggalah ke liang lahad", .. saya sekali-kali tak akan mengaku saya pandai dalam soal agama tapi tak salah rasanya kalau kita sama-sama berkongsi pengetahuan...

    ReplyDelete
  8. mendiang dulu baik orangnya~

    ReplyDelete
  9. nak bisjut???

    ReplyDelete
  10. mustapha ali la ni bagi dia pnjam spender besar sgt sampai lemas

    ReplyDelete
  11. hmm... lempeyek

    ReplyDelete
  12. takde skill berenang, dia nak terjun jugak~ tengok la cemane ahli renang terjun, tak serupa langsung macam dia buat tu~

    ReplyDelete
  13. Parkour mende masuk sungai??!

    ReplyDelete
  14. Kesian dia. Gambar awal masih hidup. Gambar last dah pun mati. Para anon pun begitu juga nanti. Hari ni elok2 komen kat blogserius, besok2 tiba2 mati eksiden lepas tu masuk blogserius lepas tu anon2 lain gelakkan.

    ReplyDelete
  15. Anon 14:58.. yg tuntut ilmu dr buian ke liang lahad tu bkn hadis la... tu sandaran je

    ReplyDelete
  16. http://Youthweeklypay.com/?invite=39575

    ReplyDelete
  17. http://tasks4job.com/?refer=57421

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails