Monday, 15 April 2013

Serius LOL - Kebenaran Mengenai Buletin Utama Sejak Dua Menjak Ini


LOL

So true.......... 




Laporan asal Facebook Rosmah Mansor 
 

98 comments:

  1. Replies
    1. Buletin Utama dah sama level dengan Buletin Kelantan.

      Dua-dua bangang.

      Delete
    2. katak hijau ni baru balik hisap kote najib ke?

      Delete
    3. hidup harakah !

      Delete
    4. Harakah pun sama.

      Berita hari ini :

      1) Si Anu saman Si anu
      2) Si Anu fitnah Si anu
      3) Ini semua angkara UMNO
      4) Ini Semua fitnah

      Blablablablabala.....Tiap taiap hari sejak dari 5 tahun lepas. B

      Berita PEMBANGUNANnya mana ? Xkan langsung xdak. Jangan asyik penuh ngan maki hamun sahaja. Adoooo

      HARAKAH adalah newspaper maki hamun terbesar didunia dan penuh dengan perkataan FITNAH, KONSPIRASI, SALAH UMNO. Cer check klo tak percaya.

      Delete
    5. baca harakah boleh masuk syurga.kau apa tahu ?

      Delete
    6. Harakah tu paper parti pembangkang. Yang Tv3 tu tv BN ke? Kalau Harakah fitnah nape tak report polis pastu saman. Gua tengok paper Utusan yang bukan paper parti yg selalu kene saman sbb buat fitnah..pastu kalah sbb mmg terbukti memfitnah.

      Delete
    7. kawan aku semalam fitnah aku.tadi aku dah report polis.besok aku saman dia.aku harap aku menang.take beerrrrr !

      Delete
    8. Anon 12:17..u r WIN..gud answer

      Delete
    9. ala orang kelantan kan bodo

      Delete
    10. Orang kelantan emmang tahu mencarut dan salahkan org lain. Yang ko pegi baca HARAMKAH tue buat apa. Orang Kelantan memang dah diketahui ramai bodo yang amat. Sabo jerlah.

      Delete
    11. mamat 14:48 mcm taik..nak ngutuk,letak anon..bacul..nak kutuk org kelantan letak nama betul..skali contact number..br la macho brader.

      Delete
    12. buat ape nak letak nama btl dan contact number? kalo tak buat camtu je tak macho la ye? puih. dorang tau kelantan ni xleh kena cuit lgsg bekenaan dgn dorang. nanti melatah cam bapok. riuh sekampung konon2 nak mempertahankan kedaulatan orang2 kelantan.

      puih r puih!!!

      Delete
    13. kalau sape2 nk tgk barua PR dgn macai BN gado sini laa tmpat dia..

      Delete
    14. sikit2 ajak gado, sikit2 ajak gocoh, mentaliti binatang di rimba

      Delete
    15. Berita TV3 Suku dan TV1 Israel memang tak ada isu lain sejak akhir2 ini - adu domba, fitnah, mengumpat, dakyah, propaganda, video lucah, tokok tambah dan putar belit untuk angkat bakul sampah!
      Harap rakyat2 Malaysia dapat berfikiran waras denagn berita2 media politik yang diubahsuai(menipu) ini. Jika tidak mampu berfikiran waras, lebih baik tonton National Geography tengok gambar binatang - tak bedosa daripada dengar berita2 memfitnah/mengumpat tu!

      Delete
    16. aku terasa pandai sedikit lepas baca komen korang by ultraman.

      Delete
    17. kalau FITNAh saman la bang oi...

      Delete
  2. Replies
    1. macam mak kau.

      Delete
    2. Buletin Utama memang jilat BN.

      Utusan akhbar pembela Pakatan Rakyat. Telus!

      Delete
    3. Telus Hotak engkau! Buat2 macam bagus tapi Dua kali Lima! Hipp....Hippo...Hipokrit mcm sampah!

      Delete
  3. buleten umno

    ReplyDelete
  4. 1st betul 2...............

    ReplyDelete
  5. Nike Aziz Nyanyok..15 April 2013 11:09

    Lebih baik dari berita Harakah.. 24jam cerita pasal rasuah UMNO-BN. Tapi satu bukti pun takdak. lepas tu iklan ubat kuat bagi tegang batang kote tiap2 helai.. berita sukan, berita dunia takda.. jauh sekali info pasal IT ka, kereta ka.. memancing ka..

    ReplyDelete
    Replies
    1. butthurt?

      Delete
    2. Macai detected...

      Delete
    3. macai umno retards!

      Delete
    4. Kami nak berita seks dalam harakah!

      Delete
    5. kami mahukan resul nombor 4D dalam harakah!

      Delete
    6. haiyo harakah mmg akhbar politik bukan akhbar berita harian.mmg la x ada berita dunia sukan bagai

      Delete
    7. M=mempercayai
      A=apasaja
      C=cakap
      A=Anuar
      I=Ibrahim

      Delete
    8. so maksud kau Harakah ni berita politik?

      Delete
    9. Bangang!

      M=mempercayai
      A=apa
      S=saja
      C=cakap
      A=Anuar
      I=Ibrahim

      MASCAI LA BODO. Dulu bljr mengeja kat skolah Tun Hussein Onn ke?

      Delete
    10. kau nak cakap harakah ni bagus ?

      Delete
    11. M-mesti
      A-akur
      C-cakap
      A-anwar
      I-ibrahim

      aku sekolah kelantan.sama kelas dengan pok nik.

      Delete
    12. weh hanjing...dah name harakah tu paper politik pembangkang..yg ko nak same kn dengan tv3 tu dah kenape?? bodoh kau nie.kite nak perjuangkan agame bukan pembagunan. lahanat

      Delete
    13. eleh ko perjuangkan agama konon.smayang pn x ckup.hari2 tgk porn stopa ali.nk gebang plak..

      Delete
    14. Pejuangkan agama guna Quran, bukan Harakah la mangkok

      Delete
    15. Salam saudara, boleh saya tanya saudara2 satu soalan?

      Begini soalan saya: Bolehkah kiranya saudara2 meyakinkan saya bahawa andai pakatan (pas/pkr/dap) dipilih untuk mentadbir negara selepas PRU13 ini undang-undang islam dapat ditegakkan dan dijalankan di negara kita? saya sebenarnya atas pagar tentang politik di malaysia dan kurang ilmu berkenaan dengan politik di negara ini. Saya harap saudara boleh meyakinkan saya.

      Sekian, Terima kasih

      Delete
    16. To Anon : 18:02,

      Ko jangan banyak tanya boleh tak ? Manifesto itu bukan janji. Kang aku tak bagi tiket roket, tak ke syurga ko nanti. Duk diam-diam suda....

      Banyak sangat tanya nie, ko dari Utusan Malaysia ker ? Hahahahahahaha....

      Delete
  6. Ni cadangan ke soalan..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni bapak kau.

      Delete
    2. dan mak kau kat sebelah bapak kau.

      Delete
  7. Spender Stopa15 April 2013 11:27

    Memang saya pelakon dalam video tersebut, tapi bukan mencerminkan keseluruhan parti. Ini hanyalah moral peribadi. saya mohon maaf kerana menayangkan spender XXL putih saya di internet.. mohon Nik Aziz mengampunkan dosa saya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengan pengakuan anda ini, saya memaafkan dosa anda, amen...

      Delete
    2. saya ampunkan kamu dan akan ditempatkan disyurga dengan satu syarat undi pas !

      -pure nik aziz-

      Delete
    3. bapak rendah giler IQ korg smua wahai macai umno... wakakaka

      Delete
    4. Saya akui itu macam muka saya. Spenda pun macam spendar saya. Saya reti buat tapi tak semestinya saya buat. Walaubagaimanapun itu tak semestinya bukan saya walaupun 99.99999999 % macam saya.

      INI SEMUA FITNAH UMNO

      # SARCASM

      Delete
  8. Spender Stopa15 April 2013 11:43

    Memang saya pelakon dalam video tersebut, tapi bukan mencerminkan keseluruhan parti. Ini hanyalah moral peribadi. saya mohon maaf kerana menayangkan spender XXL putih saya di internet.. mohon Nik Aziz mengampunkan dosa saya..

    ReplyDelete
  9. Salah UMNO-BN.. Konspirasi semua ni..

    ReplyDelete
  10. Justin Bieber Hopes Girl Killed by Nazis Would Have Liked His Music.

    ReplyDelete
  11. truelolololollll !!!!!!!

    ReplyDelete
  12. pembaca berita pun agaknya dah muak .. byk sgt info yg TOO GOOD TO BE TRUE..
    byk sangat yg salah tentang pembangkang...
    byk sangat yg betul tentang pemenrintah ...
    sedangkan dua2 pun manusia biasa..

    ReplyDelete
  13. gua tunggu berita sukan je. nadia zubir FTW!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awek aku sebijik mcm muka nadia zubir!

      Delete
    2. nak main ngan awek kau bole?

      Delete
    3. hari tu aku jmpe awk kau...aku pgang tgn dia..aku cium bibir dia.. hmmm... best.....

      Delete
    4. ketiak dia cium tak?

      Delete
    5. KO cium awek aku. Kuangjaq. Kalao ko berani, meh gi Kelantan. Aku Kelantan pantang dicabar. Puihhhhh.

      Ini memang gara-garan BN la ko berani cium aweq aku.

      INI SEMUA SALAH BN.

      Delete
  14. Pihak pembangkang semakin hilang arah tuju mereka dan terdesak merekacipta halusinasi murahan, semata-mata untuk menutup kelemahan mereka yang semakin terserlah setiap hari.

    Mereka fikir rakyat Malaysia akan tertipu dengan segala pembohongan dan dusta nista yang dihamburkan, walhal rakyat negara ini telah sedar dan dapat melihat segala tipu muslihat mereka.

    Tapi malangnya ada segolongan kecil yang tidak dapat memahami keadaan sebenar dan terus membiarkan diri mereka tertipu, menjadi batu loncatan PR untuk melaksanakan agenda jahat mereka.

    Adakah kita mahu terus membiarkan minda kita di perkosa oleh propaganda CAP AYAM ini atau bila tiba masanya nanti, melaksanakan tanggungjawab kita , mengatakan TIDAK kepada golongan ini.

    Fikir masa depan kita.

    Jangan jadi Bodoh.

    Jadi manusia yang tahu bersyukur.

    Pilihlah dengan tepat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bersyukur kat sapa? BN?? BN ke yang bagi rezeki kat korang semua? puiii!

      BE END for BINI NAJIB

      Delete
    2. ya tepat sekali....

      SAYANGI ISLAM, YAKINI ALLAH

      Delete
    3. kalau dh x bersyukur kt org mcm mne kte nk bersyukur dkat Allah.. Common sense laa..

      Delete
    4. 1Msia, janji Ditepati, Rakyat didahulukan, Pencapaian Diutamakan.
      INILAH MASA UTK U ALL BALAS BUDI!......jangan jadi kacang lupakan kulit.
      Tanpa BN, dimanakah anda sekarang!

      HIDUP BARISAN NASIONAL......!!!
      Salam 1Msia.....

      Delete
    5. Hidup BN! Jom, balas budi! Wawasan 2020 misi kite, tanpa BN takkan menjadi!Only BN can gv u a better tomorrow. Jangan percaya tipu muslihat PR !

      Delete
    6. kepada Anonymous15 April 2013 16:12

      Anda silap..syukur hanya layak diucapkan/dipanjatkan kepada Tuhan yakni Allah...kepada sesama manusia hanya layak diucap terima kasih.

      Kapische?

      Delete
    7. macai dua ekor kat atas ni dah bengong makan tahi BR1Mcakap macam kera kena sula, otak diorang ni takde sebab kena makan oleh babi Mesti Cari Amoi.

      Konon perasan taip kat blog ni macam taraf professor tapi argument macam sial, takde fakta langsung. merepek macam lubang jubur keluar najis.

      buat tuduhan melulu pandai, bukti tarak , kalu 10 -20 tahun dulu zaman mamakuttir boleh lah kau orang nak tipu masyarakat. Puihh dasar anjing kurap nak mampus.

      Delete
    8. Jangan jadi kacang lupakan kulit.....
      Jangan gigit tangan yg menyuap anda selama ini.

      Kamu kena tengok TV3, RTM1, RTM2, baca Utusan Malaysia, Berita Harian untuk kebenaran hakiki!
      Yakini BN, HIDUP BARISAN NASIONAL!!

      Jom berjuang bersama-sama dengan PM kite! Pertahankan Putrajaya dari musuh negara !

      Delete
    9. Barisan Najis pergi


























      mampusssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss

      Delete
  15. blog obe mnghina nik aziz yg kelihatan spt kenya west.. ini smua slh anwar ibrahim

    ReplyDelete
  16. Undilah Pas nescaya anda semua masuk Sorga...Takebeeer

    Pesanan khidmat masyarakat dari Stopa Ali the Spenderman

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daripada Abdullah bin Umar r.a., Rasulullah s.a.w. bersabda: Sesungguhnya Islam dimulai sebagai suatu (agama) yang asing dan Islam akan menyusut lagi (kembali) sebagai (agama) yang asing sama seperti waktu awal, dan Islam akan terpusat diantara dua masjid (Mekah dan Madinah) sama seperti ular yang merayap kembali ke lubangnya (sarangnya).

      Agama Islam pada awalnya adalah asing, hanya Nabi Muhammad s.a.w. seorang sahaja, hinggalah ianya tersebar ke serata dunia. Ia bermula daripada kota suci Mekah dan Madinah dan akhirnya ia kembali ke sana juga.

      Islam juga akan menjadi kembali menjadi asing dan pada masa ini orang yang menjaga agama Islam akan kelihatan asing (pelik). Namun mereka yang pelik inilah yang berbahagia.

      Daripada Abu Hurairah r.a., Rasulullah s.a.w. bersabda: Islam mula tersebar dalam keadaan dagang (asing). Dan ia akan kembali dagang (asing). Maka berbahagialah (beruntunglah) orang yang bersama Islam ketika ianya dagang (asing)”. (Hadith riwayat Muslim)

      Pada masa itu juga Islam hanya tinggal nama dan ulama pada zaman itu adalah yang paling jahat kerana mereka telah tergelincir hingga sanggup menjual agamanya untuk mendapatkan habuan dunia.

      Daripada Ali bin Abi Thalib r.a. berkata: Telah bersabda Rasulullah saw.; “Sudah hampir sampai suatu masa di mana tidak tinggal lagi daripada Islam ini kecuali hanya namanya, dan tidak tinggal daripada Al-Quran itu kecuali hanya tulisannya. Masjid-masjid mereka tersergam indah, tetapi ia kosong daripada hidayah. Ulama mereka adalah sejahat-jahat makhluk yang ada di bawah kolong (naungan) langit. Dari mereka berpunca fitnah, dan kepada mereka fitnah ini akan kembali“. (Riwayat Baihaqi)

      Maka celakalah bagi kamu wahai orang yang mempermainkan agama Allah. Menukar takbir menjadi 'Take Beer'. Arak dan judi menjadi amalan harian serta dijadikan perniagaan seolah-olah Halal seperti seorang artis ahli United Malaun Nazional Orgy yang membuka pub menggalakkan maksiat tanpa rasa bersalah.

      Insya Allah hanya Allah yang akan memberi balasan setimpal untuk mereka-mereka ini yang hanya Islam pada nama & kad pengenalan.

      Percayalah janji Allah itu pasti.

      Delete
    2. Well said bro....

      Biarlah akal berfikir pihak mana yang benar-benar ikhlas dalam memperjuangkan Islam & pihak mana yang tidak ikhlas.

      Islam hanya menjadi mainan politik. Isu yang ada kepentingan diperjuangkan dan isu yang tiada kepentingan diabaikan. Mengikut Islam separuh-separuh tidak sepenuhnya.

      Delete
    3. Salam saudara, boleh saya tanya saudara satu soalan?

      Begini soalan saya: Bolehkah kiranya saudara meyakinkan saya bahawa andai pakatan (pas/pkr/dap) dipilih untuk mentadbir negara selepas PRU13 ini undang-undang islam dapat ditegakkan dan dijalankan di negara kita? tiada pub/arak/ dan sebagainya di malaysia. saya sebenarnya atas pagar tentang politik di malaysia dan kurang ilmu berkenaan dengan politik di negara ini. Saya harap saudara boleh meyakinkan dan memberikan sedikit pencerahan kpd saya.

      Sekian, Terima kasih

      Delete
    4. sebab tu kena ada saluran utk PR bercakap. Bukanlah maknanya dia betul. Tapi kalau dia salah, biar rakyat yg cakap dia salah. Bukan BN tolong bagitau rakyat yg PR tu salah. Demokrasi apanya? Macam rakyat tak boleh fikir.

      Bab soalan kau tu...nak tegakkan Islam katakan lepas PR menang, ... pun payah. Tapi jalan dah ada. Lagi mudah, tak macam masa BN perintah. Ada benda yg DAP ke PKR ke kena tolerate, sebab diaorang menang secara pakatan. Walaupun ni PR ni bukan satu parti, tapi ni dah 2013. Orang dah boleh fikir dah. Politic conscious ada kat mana-mana. Benda ni memang dengar macam teori sangat. Tapi kena dengar PR terangkan dulu. Boleh jadi tak betul. Tapi biar kita sendiri cakap tak betul. Bukan BN tolong ajar.
      Bagi BN, PR tu salah. Bagi PR, BN tu salah. Kasi dua dua bercakap lepas tu kita fikir.
      Ni tak. PR hamput suruh diam, TV tak bagi, BN aje dalam TV. Ingat 1809 ka?

      Delete
    5. Tak payah sokong dua2.. tak payah undi.. mmgla tu tanggungjawab korg.. tapikalau tanggugjawab dgn Allah pun belum selesai, toksah duk pikir nak tunaikan tanggungjawab yg lain2 tu..

      Delete
  17. umno =tolak hukum Allah(hudud)
    pr = jual Allah untuk semua agama(untuk guna dlm bible)

    ReplyDelete
  18. korg sume bodoh.jaga diri masing2. jgn mcm cakap depan cermin :')

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko pon same

      Delete
    2. ko lg bodoh kot. ntah2 bodoh segala bangang. ko jge kain ko sndiri dhla.gelabah nk mampos. mcm la ko bagos sgt.hahaha. gelabah pepek je ko

      Delete
  19. MUDAH-MUDAHAN ALLAH MEMBERKATI DAN MERAHMATI KALIAN...

    ReplyDelete
  20. SAYA PILIH ISLAM

    ReplyDelete
    Replies
    1. I-Isyak
      S-Subuh
      L-Lohor
      A-Asar
      M-magrib
      Ini baru Islam klu ini x tau xpyh ckplh.. Orang Islam mmglh meNgaku Islam, xkan bangsa china nak mengaku Islam.. Hidup BN..

      Delete
  21. sape ade jumpe spender stopa?

    ReplyDelete
  22. Usaha Obefiend untuk menghasilkan sebuah blog berilmu dan berkualiti telah berjaya disabotaj oleh anon-anon yang lemau kahkahkah.

    Tulis buku je la bro. komen kat goodreads nampak mcm bertamadun sikit.

    ReplyDelete
  23. nih sume konspirasi najib!!

    ReplyDelete
  24. hurm saya pengomen yang terakhir..U ULANG I SAMAN U PULA!!

    ReplyDelete
  25. aku nak last! nik ajis penyemak buku dosa dan pahala seluruh umat manusia! takebeer!!

    ReplyDelete
  26. sungguh kesian lihat mereka yg duk kutuk mengutuk kat cni,,,tp igtlah stiap perbuatan kita dihisab kelak walau sekecil manapun...ape yg kta taip kat cni pn sme, so pndai2 la jwb ngan tuhan nanti bg sape yg suka kluarkan komen yg tk sedap didengar tu...

    ReplyDelete
  27. baca harakah masuk syurga???...go home..u r drunk...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails