Sunday, 14 April 2013

Serius Bodoh - Parah Ditetak Ketika Memasang Bendera Parti Politik


Bangang abadi

Kuala Terengganu, 13 April - Seorang lelaki parah akibat ditetak ketika sedang memasang bendera sebuah parti politik di Kemaman malam tadi.

Jurucakap Ibu Pejabat Polis Kontinjen Terengganu Supt Koh Ah Tiam berkata kejadian berlaku kira-kira pukul 11 malam itu dipercayai berpunca akibat perebutan kawasan untuk memasang bendera parti.

Katanya mangsa berusia 40-an bersama empat lagi rakannya sedang memasang bendera parti apabila dihampiri sekumpulan lelaki yang kemudiannya bertindak di luar kawalan dengan menetak mangsa menggunakan parang.

"Akibat tetakan itu mangsa mengelami kecederaan parah di bahagian hadapan dan belakang badan dan kini menerima rawatan di Hospital Sultan Ampuan Afzan, Kuantan," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Menurutnya polis sedang memburu kumpulan suspek yang dipercayai dianggotai 10 orang berusia antara 30 hingga 40 tahun.

Tiam berkata sehingga kini sebanyak tujuh laporan polis dibuat berhubung kes pergaduhan melibatkan parti politik dan ini merupakan kes pertama yang mendatangkan kecederaan.

Beliau mengingatkan penyokong parti politik supaya jangan bertindak di luar batasan dan sebaliknya membuat laporan polis sekiranya bendera dan poster parti mereka dirosakkan.

BERNAMA

34 comments:

  1. bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb

    ReplyDelete
    Replies
    1. BERITA PENTING UNTUK ORANG MELAYU BERAGAMA ISLAM
      Skuad Penyelamat Negara

      1. Pada hari ini, saya telah mendapat satu maklumat yang agak mengejutkan daripada kenalan saya yang bekerja di Singapura dan juga merupakan antara orang kuat Parti PAP.

      2. Beliau telah mendedahkan (sengaja atau tidak saya tidak tahu) bahawa Kerajaan Singapura telah memberikan cuti khas 2 hari pada hari 3hb Mei, Jumaat dan 6hb Mei, Isnin. Selain itu, Kerajaan Singapura juga akan memberikan elaun minyak khas.

      3. Keistimewaan ini hanya diberikan kepada warganegara Malaysia berbangsa Cina akan pulang untuk mengundi DAP khasnya di Johor.

      4. Lebih mengejutkan apabila pekerja-pekerja Parti PAP diarahkan untuk turut serta membantu jentera DAP sepanjang tempoh berkempen. Sekiranya terdapat perhimpunan besar-besaran DAP, sedarlah bahawa ada antara mereka bukan warganegara Malaysia dan pekerja parti PAP.

      5. Beliau juga ada menyampaikan bahawa salah seorang 'taikun' besar di Singapura akan menyumbangkan 7 buah bas kepada mereka yang tiada kenderaan untuk pulang.

      6. Nampaknya hubungan antara PAP-DAP ini semakin erat dengan kehadiran Lim Kit Siang di Gelang Patah sebagai calon.

      7. Bersungguh-sungguh PAP dari Singapura ini untuk membantu DAP membuktikan bahawa selama ini mereka sebenarnya tidak pernah berpecah. DAP menjadi sebagai cawangan PAP di Malaysia.

      #orang johor bersedia untuk berjuang habis habisan.... patahkan sayap roket DAP

      - katak hijau -

      Delete
    2. cakap banyak la ko melayu paranoid.. nak bisjut?

      Delete
    3. takut bayang2 sendiri! lol

      Delete
  2. Apa la diorang ni

    ReplyDelete
  3. Baby baby one more time...yeahhhhh

    ReplyDelete
  4. Serius BodohNya

    ReplyDelete
  5. aku rasakan, tiba masanya malaysia tak payah lg gunakan teknik memacak bendera2 parti ketika musim pilihanraya..merosakkan pandangan la. buat rilek sudahla. jimat sikit duit tol x. nak berkempen, kempen la selagi dibenarkan.

    harap cadangan ni dpt dipertimbangkan kalau2 ada pihak berwajib baca. dpt mengelakkan pertelagahan bagi pihak2 yang fanatic ni lecehla..xleh kena cuit lgsg nanti jd perbalahan. xde la pasni kes berebut kawasan nak pacak bendera part ke, kes turunkan bendera parti lain naikkan bendera parti sendiri.

    alaaaaahaaaiii....

    ReplyDelete
    Replies
    1. sungguh ohsem dan awsome....cadangan dan pandangan anda.....trima kasih anon yg cerdik...

      Delete
  6. komen dan cadangan anda sedang dalam pemerhatian pihak berkenaan..terima kasih kerana memberikan cadangan yang sungguh ohsem..sila tinggalkan no telefon di pondok telefon berdekatan..

    ReplyDelete
  7. umno dan samseng tak dapat di pisah kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. gtfo to milosuam, PASfaggot

      Delete
  8. Bagaimana pula projek IC yg dibagi kpd org2 asing di sabah & sarawak utk mengundi BN?? x nak ulas ke yg ni macai?

    ReplyDelete
    Replies
    1. dalam post ini tiada cakap parti mana tetak parti apa kan

      Delete
    2. Projek IC tu sebenarnya untuk memberi IC kepada penduduk Bajau Laut dan Suluk beragama Islam yang dah bergenerasi duduk kat Sabah tapi masih dilayan sebagai orang asing. Macam bai-bai India estate la. Mereka tak peduli apa pun pasal undi-mengundi ni sebab apa yang penting mereka dapat hidup. Atas rumah sampan pun takpa, asalkan tidak dianggap 'pendatang'

      Kalau kau nak tau, 'Projek IC' yang paling awal kat Malaysia ni adalah zaman Komunis dulu, IC-IC diberi kepada penduduk Cina yang tinggal di kampung berdekatan kawasan aktiviti komunis. Setiap kali ada road block atau guardhouse, Polis akan check IC agar dapat tahu siapa komunis dan siapa penduduk kampung. Tapi time pilihanraya depa undi DAP jugak

      Delete
  9. wakarimaSUNalhaji14 April 2013 12:46

    lelaki ini ditetak oleh parang.
    maka parang harus diharamkan.

    lelaki ini diteta kerana pasang bendera
    maka bendera harus disalahkan.

    lelaki ini sedang sakit
    maka lelaki ini harus dibagikan biskut

    lelaki ini ditetak
    maka ia suratana takdir...usah kau kenang barang yg lepas

    kenanglah rosmah..........

    ReplyDelete
    Replies
    1. rosmah is a mother fucker.period.

      Delete
  10. poster kat atas tu sap buta weh??? kat kampung aku tiba2 ja terbentang elok.....

    ReplyDelete
  11. Selalu tak dengar ayat-ayat yg berbunyik begini..? Eheh.

    "Awak ni tak reti bersyukur, kerajaan sekarang dah bagi macam-macam. Kene lah balas budi."

    "Eh kau, kalau tak suka sangat kerajaan jangan duduk Malaysia."

    "Kau bising-bising ni sedar sikit kau tu kerja dgn kerajaan jugak!"

    "Pesara kerajaan perlu taat setia kepada parti kerajaan."

    "Piraahh..asyik hentam kerajaan, tapi ambik jugak baucar buku. Booo..:P"

    ReplyDelete
    Replies
    1. bongok betul pencacai

      Delete
  12. cedera kat kemmaman terengganu... masuk hosp kat HTAA kuantan pahang.... btol ker slh ku bca ni...???? jaoh btol nk hnta org cdera....???????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh geografi kau ni. Kemaman sempadan dgn pahang nak pergi Kuantan 1/2 jam je, lg dekat dari pergi Kuala Terengganu 4-5 jam.

      Delete
    2. Anonymous14 April 2013 16:16

      kemaman ke KT tu lebih kurang
      2 jam jer.
      nk g dungun dkat lgi. ko guna peta lama ker smpi nk 4-5 jam tue?

      Delete
    3. Kemaman ada klinik. 5 minit jer dari situ. Kenapa palak kena hantar ke :

      Kuala Terengganu = 2 jam
      Kuantan = 1/2 jam
      Sabah = 2 jam
      Kuala Lumpur = 5 jam
      Azerbaijan = 12 jam

      Boddo la korang...Tak tau Geografi.

      Delete
    4. bongok kalu dah serius kene g spital besar.... ko ni mmg tapir laa

      Delete
  13. Pihak pembangkang semakin hilang arah tuju mereka dan terdesak merekacipta halusinasi murahan, semata-mata untuk menutup kelemahan mereka yang semakin terserlah setiap hari.

    Mereka fikir rakyat Malaysia akan tertipu dengan segala pembohongan dan dusta nista yang dihamburkan, walhal rakyat negara ini telah sedar dan dapat melihat segala tipu muslihat mereka.

    Tapi malangnya ada segolongan kecil yang tidak dapat memahami keadaan sebenar dan terus membiarkan diri mereka tertipu, menjadi batu loncatan PR untuk melaksanakan agenda jahat mereka.

    Adakah kita mahu terus membiarkan minda kita di perkosa oleh propaganda CAP AYAM ini atau bila tiba masanya nanti, melaksanakan tanggungjawab kita , mengatakan TIDAK kepada golongan ini.

    Fikir masa depan kita.

    Jangan jadi Bodoh.

    Jadi manusia yang tahu bersyukur.

    Pilihlah dengan tepat.

    ReplyDelete
  14. ni kat kampung aku nih, orang be end yang tetak. kesian parti be end, tak pasal2 busuk nama disebabkan macai2 tak sekolah macam ni. kecoh juga malam tadi, orang tengah seronok2 nak tido dorang main tetak2 pulak.

    ReplyDelete
  15. aku takdak hal dengan UMNO kalau NAJIB dan suku sakat RASUAH dorg blah. terutamanya taib.

    ReplyDelete
  16. chomel jer poknik haha..nice job obe xD

    ReplyDelete
  17. I thought Blogserius reader to be matured and intelligent...Tapi nampaknya ramai jugak yang tereliat otak. Bila orang pos benda serius dan merangsang daya intelek, korang bantai komen merapu dan bodoh. Bila ada pulak komen bernas, korang reply dengan benda2 mengarut. Dasar munyit, menyampah aku....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pulololo Pulololo, Pulololo

      Delete
    2. umad bro

      Delete
  18. Kini, di samping kempen, perang bendera dan banner secara besar-besaran telah mula berlaku. Jutaan ringgit dihabiskan oleh parti-parti yang bertanding dalam persiapan menuju PRU yang kesemuanya ini tidak perlu dibazirkan sekiranya tidak ada demokrasi. Harga demokrasi sememangnya "mahal", namun para penganutnya sudah tidak nampak itu semua kerana debu-debu kotor demokrasi telah menutupi hati-hati mereka. Pesta lima tahun sekali ajaran penjajah ini sungguh tidak sepatutnya untuk dilepaskan begitu sahaja hatta oleh gerakan-gerakan Islam sekalipun. Inilah antara kejayaan demokrasi di dalam menyihir umat Islam!

    Harga demokrasi yang sangat mahal... Harganya bukan setakat dibayar dengan wang ringgit. Tapi juga dengan darah rakyatnya dan perbalahan ummatnya.. Semangat asabiah semakin menjadi2 antara ummat setiap kali datang musim pilihan raya..

    ReplyDelete
  19. Kita kuburkan UMNO warisan koloni british.
    PRU 12 BN sudah berkubur di Semenanjung tetapi talian hayat telah diberikan oleh Sabah dan Sarawak untuk bernafas kembali.
    PRU 13 BN sekali lagi akan berkubur di Semenanjung juga di Sabah dan Sarawak. Siapakah yang akan memberi talian hayat pada kali ini ?
    Adakah warga asing Indonesia, Nepal, India, Bangladesh dan banyak lagi negara akan membantu ? Sama-sama kita tunggu.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails