Monday, 22 April 2013

Serius Klasik - Vert-A-Pac : Sistem Mengangkut Kargo Kereta Atas Keretapi (9 Gambar)


Cool

Apabila kita memandu di atas lebuhraya, kami yakin anda sering terserampak dengan treler membawa kereta. Kereta baru dibawa dari kilang ke pusat jualan mereka di serata Malaysia. Di Amerika Syarikat kerana jarak kilang ke pusat jualan yang jauh, mereka menggunakan keretapi sebagai mod pengangkutan utama. Sekitar tahun 1970an, syarikat Chevrolet bekerjasama dengan syarikat keretapi Southern Pacific untuk menghasilkan sistem kargo Vert-A-Pac. Kereta Chevy Vega diangkut secara menegak di dalam gerabak khas bagi menggunakan ruang secara maksimum.Sistem Vert-A-Pac mampu memuatkan 30 buah kereta di dalam sebuah gerabak berbanding hanya 18 untuk sistem sebelum ini. Ini memastikan kos penghantaran kereta Chevy Vega adalah murah dan sekaligus harga jualan kereta ini juga boleh dikurangkan bagi menjadikannya mampu milik. Sistem ini tidak lagi digunakan kerena dihentikan pada tahun 1977. Cool system though.




Laporan asal WastedWheels

23 comments:

  1. Replies
    1. btw cara deliver kereta guna keretapi sangat ohsem

      Delete
    2. quu..__
      $$$b `---.__
      "$$b `--. ___.---uuudP
      `$$b `.__.------.__ __.---' $$$$" .
      "$b -' `-.-' $$$" .'|
      ". d$" _.' |
      `. / ..." .' |
      `./ ..::-' _.' |
      / .:::-' .-' .'
      : ::''\ _.' |
      .' .-. .-. `. .' |
      : /'$$| .@"$\ `. .' _.-'
      .'|$u$$| |$$,$$| | < _.-'
      | `:$$:' :$$$$$: `. `. .-'
      : `"--' | `-. \
      :##. == .###. `. `. `\
      |##: :###: | > >
      |#' `..'`..' `###' x: / /
      \ xXX| / ./
      \ xXXX'| / ./
      /`-. `. / /
      : `- ..........., | / .'
      | ``:::::::' . |< `.
      | ``` | x| \ `.:``.
      | .' /' xXX| `:`M`M':.
      | | ; /:' xXXX'| -'MMMMM:'
      `. .' : /:' |-'MMMM.-'
      | | .' /' .'MMM.-'
      `'`' : ,' |MMM<
      | `' |tbap\
      \ :MM.-'
      \ | .''
      \. `. /
      / .:::::::.. : /
      | .:::::::::::`. /
      | .:::------------\ /
      / .'' >::' /
      `',: : .'

      Delete
  2. gilerr cooool

    ReplyDelete
    Replies
    1. x coool pon..ko yg giler

      Delete
    2. coool kepala bana ko..dua2 atas aku giler

      Delete
    3. korang lg kepale tetek

      Delete
    4. korang semua bodoh makan biawak

      Delete
  3. PAS bukan maksudnya islam

    nik aziz adalah manusia. boleh buat salah

    nik aziz bukan tuhan. jangan sembah dia

    dalam quran, hadis tak ade sebut pasal nik aziz.

    kata kata nik aziz bukan sama taraf dengan hadis nabi sebab dia bukan nabi dan rasul.

    nik aziz pun lemah macam orang lain boleh pengsan. dia tak maksum

    orang pas sama taraf dengan manusia lain sama macam orang umno. orang pas takde disebut dalam quran/hadis di jamin boleh masuk syurga tanpa hisab.

    Kalau Pas benar disisi Tuhan, dah lama boleh perintah Malaysia, tapi takde kan ?

    So Pas tu betul ke ?

    So kalau tolong Pas masuk syurga sebab kalau tolong(undi) Pas supaya Pas buat buat kebaikan (tegak hukum Islam, bla bla bla) secara tak lansung tolong tegakkan Islam ....

    tapi betul ke Pas tegakkan Islam atau Pas tegakkan bendera dia sahaja ?

    Selama ni Kuasai kelantan, mana hukum Hudud ? (tak usah beri alasan kerajaan federal tak bagi bla bla bla.. Kan pas perjuangkan Islam, jadi mesti Tuhan tolong, tapi TAkde pun?
    Ape tuhan tu lemah dari BN ke ? atau PAs tu yang salah ?)

    Jadi kalau korang ade otak sila guna akal

    KAlau dah malas nak fikir , nak terus kena brainwash dengan PAS tu silakanlah. Semoga anda gembira dengan halunisasi anda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko mesti sokong Umno = sebab tu ko bodoh

      Delete
    2. Ko mesti sokong Fuckatan = sebab tu ko bodoh

      Delete
    3. umno boleh bawak masok syurga ke?
      ckp pakai lobang bontot..
      kape laknat..

      Delete
  4. kepada Anonymous22 April 2013 10:25
    bende ko merepek kt cni nie..org len dok komen pasal gambar kt atas..ko g masuk politik kt cni watpe..jadahnye ko..nk politik..g men kt blog lain..siuhh..suiihh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 12:21,

      Blog nie multi-purpose. Apa-apa pun boleh masuk sini. Yang ko emo tak tentupasal apehal setan ? Tak suka ? Pi main jauh-jauh..siuhh..suiihh..

      Delete
    2. Saudara obe bukannya penyokong Be End atau penyokong Fuckatan. Beliau adalah pengikut Parti Likud Yisrael Beiteinu (LAKNATULLAH) pimpinan Binyamin Netanyahu.

      Harap maklum.

      Terima kasih.

      Delete
  5. kenapa sistem ni diberhentikan selepas tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tanya anuart la setan

      Delete
  6. ada jugak orang mabuk kat sini... manyalak x kira tempat...

    ReplyDelete
  7. Dapatkan koleksi action figures,modelkit,diecast,statue terbaru dari hot toys, hotwheels, sideshow, kotobukiya, revoltech, play imaginative,bandai,square enix dan mcm-mcm lagi di Mothership Toys & Collectibles http://www.mothershiptoys.com

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails