Tuesday, 16 April 2013

Serius Indo - Orang Gaji Disumbat Seperti Kargo Di Arab Saudi Timbulkan Kemarahan


Shakeshead

Di bawah ialah gambar sadis seorang pembantu rumah yang disumbah seperti kargo dibelakang kenderaan milik majikan beliau di Arab Saudi. Pada awalnya gambar ini muncul di laman media sosial Arab Saudi sebelum tersebar ke Indonesia. Ianya menimbulkan kemarahan warga Indonesia yang suda banyak kali mendengar cerita TKI (tenaga kerja indonesia) dilayan dengan buruk oleh majikan mereka. Sehigga ini kami tidak mengetahui sama ada kedutaan Arab Saudi di Indonesia akan di baling najis sebagai tanda protes. Skuad "SWEEPING" warga Saudi di Indonesia juga masih belum nampak batang hidungnya.



Laporan asal Republika Online

50 comments:

  1. Replies
    1. Nak royi?

      Delete
    2. Amanat Baru Haji Hadi:

      Saudara-saudara sekelian percayalah,
      Kita backing Haji Stopa kita, bukan kerana dia Setia Usaha Agong PAS. Kita backing Haji Stopa kita bukan kerana kita malu kantoi Isle kesana Isle kemari aurat kehulu aurat kehilir tapi bila nak Inzal cakap omputih. Kita backing dia ialah kerana dia sakit lutut, sembahyang pon atas kerusi, buat style missionary pon tak sampai 2 menit dan lepas tu terpaksa tukar cowgirl style, maklom lah sakit lutut.. Oleh kerana Haji Stopa sakit lutulah lah kita backing dia. Oleh kerana itulah kita salahkan UMNO. Oleh sebab Haji Stopa sakit lututlah kita cuba berlawan dengan mereka.

      Percayalah saudara-saudara sekelian,
      Spender Haji Stopa kita adalah unik, sizenya adalah besar, spender Haji Stopa adalah one of a kind. Bergantunglah kita kepada spender Haji Stopa dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir jika tak percaya Haji Stopa sakit lutut'.

      Delete
    3. u ulang i saman

      Delete
    4. "Anonymous16 April 2013 14:55
      Amanat Baru Haji Hadi:"


      ni mamat ni tolol ke ape??? nak politik tempat lain lah bangang!!!

      Delete
    5. Annon AMANAT BARU HAJI HADI bawak mengucap weh minta ampun dengan Allah

      Delete
  2. First time

    ReplyDelete
  3. religion of peace

    ReplyDelete
  4. xkisahlah yang kne sumbat dlm tu indon ke ape...
    tp mmg xde sifat kemanusiaan la majikan tu...
    org arab mmg ramai yg bsikap semitik

    ReplyDelete
  5. xde ke indon nak hantar buloh runcing ke arab... puii....g la lempar taik kat kedutaan arab tu

    ReplyDelete
  6. kat kuwait pun banyak mcm ni.

    ReplyDelete
  7. Nasib baik sumbat blakang jer..Kalu aku ikat boh atas bonet tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. perangai macam anwar ibrahim !

      Delete
  8. Syukurlah...dgn kepimpinan PM Najib rakyat kita tidak diperlakukan sebegitu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uwekkk... nak muntah aku dengan statment ni..


      mentua keza

      Delete
    2. muntah la.

      Delete
  9. Doing business in Arab countries, kita akan jumpa banyak isu moral mcm ni. Arab ni unik, sebab itu ia jadi bangsa benchmark kepada Islam. Bayangkan Arab masa Jahiliyyah dulu. Muhammad boleh reverse mentality diorang dalam masa 23 tahun.

    Arab dulu, Arab sekarang... sama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Totally agree with you bro

      Delete
  10. indo apa indo? indon lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. indo apa indo? inDOG lah

      Delete
    2. "indo apa indo? indon lah"

      benda remeh ni pun nak jadi isu... bodoh


      bini keza

      Delete
  11. org arab mmg mcm ni kasar... cara gurau diaorg pun kasar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang arab puki sial anjing... mcm orang kelantan dan johor... peace :)

      Delete
    2. sah ko orang asli kan? pandai lak main intenet hahah..peace2 peace hatok kau.

      Delete
    3. orang asli lagi pandai...depa x main internet... depa melayari internet sahaja...bodoh.. peace:) bangsat

      Delete
  12. indon ni bodohan bunuhan ciritannnn

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam mak kau.

      Delete
    2. alaaahh.... malingsia banyak omong,,,, malingsia hasil negara puki...!!! kalian semua adalah makhluk yang hidup dari hasil onani saya..!! jadi jangan banyak cempreng loe..!! tak bacok tar loe..!!! sini gua ludahin muka lu semua..!!!
      CCCUUUUIIIHHHH...!!!!

      Delete
    3. lebeh plak mamat indonsial seekor nih!!!..KUAT MELANCAP PUN NAK G TAU KAT SINI..

      Delete
  13. Indog mmg berani gempak ngan Malaysia jer. Rakyat diorg dipancung kat sana pun senyap jer. Xder pun gi baling taik ke Kedutaan Saudi. Dasar Indonesial.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MALAYSIA,, NEGARA KECIL,,DIKENCINGIN AMA SATU PROVINSI YG AD DI INDONESIA UDA TENGGELAM!!!!!!!!!!!!!

      Delete
    2. tu la indonsial..hal2 mcm nih ngan msia jer brani buat rusuhan, bakar bendera lah, baling taik kat kedutaanlah, sweepinglah...tp bila jadik kat negara2 selain msia..tiba2 yang huhahuha ganyang msia telur masing2 hilang..takde pun brita bendera arab kena bakar ke, buat rusuhan ke, sweeping ke..xde pun..dasar sialan indonsial...ptuiii

      Delete
  14. Nasib baik berlaku di arab saudi, orang Indon respect - tak marah2. Tetapi jika benda yang sama berlaku di Malaysia, puak2 Indon ini akan marahnya berapi2 - sanggup membunuh, merompak dan merogol rakyat Malaysia kerana ingin membalas dendam...Ada ka patut? Jenis manusia tidak beriman & tidak bertamadun!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau mak kau yg jd endon tu?? ade kau relax dan teruskan melancap tgk bapok??

      --- pundek kau same mcm org arab ---

      Delete
  15. Negara anjing kyk malingsial itu harus di hancurkan supaya g' menuh"in isi dunia ini..kikiiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. indog butthurt ? niceeeeee........hahahahaha

      Delete
  16. PANTEK NEGARA LU......? NEGARA ANJING TAU LU...? HAHHAAHHAHAHAHAHAHAA NEGARA BANCI KANDANG BABI..HARAM NEGARA LU...? GW BACOK JGA LU...WANITA JABLAY ATAU JALANG..HAHAHHAHHAHWWKWKWKWK

    ReplyDelete
    Replies
    1. kepala kontol negara lu..negara kerbau..negara penipu..miskin..gempak lebih..bangsat loe..kuikuikui..sialan,babi,haram jadah, persundalan melampau..puiiiii

      Delete
  17. indon jelalong....puiiiiii

    ReplyDelete
  18. Sejak azali lagi dh tau perangai arab mcm ni tapi nak merasa gaji Dollar/Riyal punya hal, xpe la duduk sekali dengan brg shoping rumah..lagi pun Indon ni ko suruh duduk kerusi depan, bukan nye dia faham pun fungsi kerusi depan tu.

    ReplyDelete
  19. bangsa arab memang buat maid seperti hamba abdi

    ReplyDelete
  20. Arab ke, Malaysia ke, indonesial ke, semua diatas ke, semuanya sama!!!!. tngok dri sndri dlu la. kalau smua baik kan aman dunia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bodoh!!!...ni cerita bukan hal individu

      Delete
  21. sial rosmah

    ReplyDelete
  22. Nabi larang kita panggil orang sial. Nanti sial tu datang balik kat orang yang cakap sial tu. Tak pun sial tu datang kat keturunan kita balik. Kepada semua malaysian,jangan kita menghina negara jiran kita, biar mereka menghina kita kerana hinaan tersebut akan kembali kepada mereka. Kalau tak percaya cuba lihat apa yang berlaku sekarang pada negara jiran kita. Banyak bala yang berlaku kepada negara mereka gara gara lidah yang suka mencari kerana cemburu dengan kemajuan orang lain.sesungguhnya betullah kata2 rasurullah. `Kemiskinan itu menghampiri kekufuran`.sesungguhnya allah maha mengetahui.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulih...akhirnye ade juga Anon macam anda...mungkin anda yang terakhir... time kasih.

      Delete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails