Thursday, 13 February 2014

Serius - Cuti Sehingga Minggu Depan


Sorry

My wife is in the hospital due to compications with our baby. I am hoping everything will be ok because we already lost one baby a year ago and this is getting really scary. So I am taking the week off to take care of my wife. Sorry for this but I am sure most of you will understand why I need to take care of my family first.

Thanks for understanding. 


161 comments:

  1. Bnyk berdoa kpd Tuhan. Amin,....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulut & penulisan selalu jahat, tuhan balas cash. Jadikan ikhtibar ye obefat

      Delete
    2. Anonymous13 February 2014 14:00

      ko bdk baik ke?

      Delete
    3. k mok. All the best; Congratulations on the safe arrival of your new and healthy baby girl. May babyhood be filled with lots of joy and make for lots of wonderful memories. Lots of love

      Delete
    4. Kurang2kanlah trolling obe...
      Ni mungkin salah satu cara Tuhan nak lembutkan hati kau..
      Aku doakan semoga kau tabah ye obe.

      /k army

      Delete
    5. Semoga obe insaf dan bertaubat. Semua kata amin.

      Amiinnn

      Delete
    6. betul tu.maybe trolling tu nampak mcm seronok tp tak semua org mcm kau.maybe tuhan nak tunjukkan kt kau,,moga semuanya selamat obe insyaAllah

      Delete
    7. Takyah nak cakap ni balasan ke apa, doakan yang terbaik jela. Abistu yang orang lain pun kena uji gak, maknanya dorang tu jahat ke? Obe, my heart and prayers goes to you and your family. Semoga Allah permudahkan semuanya, amin.

      Delete
    8. what am i gonna fap for this week? Give me some bisjut..

      Delete
    9. Setiap saat nyawa dikandung badan, ada ujian yang datang dari tuhan dan ujian itu adalah selayaknya bagi hambanya. Tiada ujian yang melampaui kemampuan hambanya. Lulus atau gagal, tuan yang empunya dunia yang tahu. Ujiannya sangat dinamik. Jika telah layak seseorang itu diuji sebagai seorang ayah atau ibu, akan hadir cahaya mata sebagai ujian. Dan sekiranya belum lagi hadir, itu juga ujian. Bersabarlah dan harungi ujian dengan syariatnya sebagai syarat lulus.

      Delete
    10. Ujian yg Allah bagi kat kita tak semestinya balasan utk kesalahan kita..boleh jugak jadi sebagai ujian utk org yg beriman..Sapalah kita nak menilai semua tu?Kita pun x sempurna mana pun.Lebih baik mendoakan yg elok dan baik sesama Islam.Hanya Allah yang mengetahui sebab2 sesuatu kejadian itu.Pasti ada hikmah yg tersembunyi...Haters ckp jgn melampau mcm org xde iman ya..Istighfar banyak2 boleh...

      Delete
    11. Walau pun aku tak suka Obe, aku doakan semoga baby Obe selamat & sihat hendaknya..

      Delete
  2. insya-allah bro...moga2 selamat melahirkan obe junior...amin..

    ReplyDelete
  3. semoga semuanya dipermudahkan n selamat semuanya..

    ReplyDelete
  4. semoga dipermudahkan oleh-Nya obe.. lepas nie jadik bapa sudah

    ReplyDelete
  5. Smoga dipermudahkn... our prayers will always be wif u... even haters. They hv soft spots too.. heheee... aminnn....

    ReplyDelete
  6. take care obe....Kwn doakan tahun 2014 obe dpt baby....Amin

    ReplyDelete
  7. Hope everything will be fine and pray to Him for He always listens to our prayers.May Allah ease everything for you and wife.Gonna miss your blog but this is more important than entertaining ur readers. T.care bro.

    ReplyDelete
  8. moga baby dan ibu sihat. banyak kan berdoa pada yg esa, obe.. take care & smoga semuanya dipermudahkan. insha allah bro !

    ReplyDelete
  9. insha Allah dipermudahkan smua.....hrp sgt lps ni...obe ubah la lucah2 tu...bkn apa....nnt DNA lucah obe dpt kat anak...kesian anak tu...kain putih tu....

    ReplyDelete
  10. semoga dipermudahkan Allah..banyak berdoa mintak pd Allah bro..Dia maha mendengar dan maha memberi..

    ReplyDelete
  11. Semoga semuanya selamat, kuatkan semangat.

    ReplyDelete
  12. semoga semuanya selamat... banyakkan berdoa dan beristifar... kita merancang, allah yg menentukan..

    admin
    bankami.net

    ReplyDelete
  13. Semoga Allah menjaga ibu dan anak, semoga kalian dipermudahkan, Banyakkan istighfar bro, janji Allah buat mereka yang beristighfar dipermudahkan urusan, janji nabi buat yang beristighfar dimurahkan rezeki...

    ReplyDelete
  14. Tahniah obe. Dah jdi abah daaahhh... lps ni blh la post fakta mengenai todlers/ baby stuff..

    ReplyDelete
  15. baby tu mesti cute mcm ko nt..tahniah brooooo..

    ReplyDelete
  16. Tahniah.kita semua doakan moga2 selamat dan bahagia.

    ReplyDelete
  17. Dah setahun xmasuk bolg ni. masuk2 ada brita kurang sedap. Semoga semuamya selamat

    ReplyDelete
  18. dlm byk2 post komen kt post ni pling baik. syukur la our readers masih ada hati perut.haha.. tahniah obe. semoga dipermudahkn. amin..

    ReplyDelete
  19. banyak2 berdoa padaNya. Insyaallah. Allah permudahkan. Manusia tiada kuasa, Allah Maha Berkuasa.

    ReplyDelete
  20. first time warga Anon comment yg baik2 blaka..Obey, harap dipermudahkan olehNya..

    ReplyDelete
  21. amin, semoga ibu dan anak sehat dan dilancarkan kehamilannya.

    ReplyDelete
  22. mcm xpercaye je aq tgk komen ari ini..aq mimpi ke? 1st time anon komen baik punya...xsangka ade hati perut jugak.. tahniah obe. God Bless!

    ReplyDelete
  23. Wow.. x sangke.. makhluk2 kat blogserius ni ade hati perut.. Semoga Allah mempermudahkan urusan obe.. Harap bayi tu selamat dilahirkan ke dunia ni.. Amin..

    ReplyDelete
  24. obe is surely a good husband...n a good father...
    insyaAllah obe everything will be fine...
    amin...

    ReplyDelete
  25. sabar bro...dalam quran kata sabarlah kerana sabar itu 'cantik'...aku doakan ibu dan anak dipelihara ALLAH, dan semoga ko diberikan kekuatan, aku pernah rasa mcm ko ni, sama jalan ceritanya.....ALLAH maha kuasa bro, mintak pada dia, doa seorang ayah ni doa orang tua pada anaknya, inshaALLAH makbul....

    ReplyDelete
  26. baby looks like you. tahniah. we pray for your loved ones. be strong bro - funaki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala hotak ko!!! Gambar scan hitam putih tak nampak muka pun ko claim ikut muka bapak dia. Ko ni sakit otak ke apa?

      Delete
  27. Tahniah Obe and wife. Moga dipermudahkan semuanya. Ameen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apahal..fuck the police..ni 100% mesti sukarelawan polis ni atau pb.buat semak pdrm je.regular jarang menunjuk dgn uniform..

      Delete
    2. Anon 13:29 ko dah gila ker..kan pak polisi tu cakap elok2..nape ko lak yg meroyan..

      Delete
    3. khas utk anon 13:29

      Astaghfirullah..

      tersentak sya membaca komen saudara..

      Ya Allah…
      dengan penuh rasa kehambaan yang penuh kehinaan memohon padaMu

      Ya Allah…
      Ampunilah daku dan saudaraku dan masukkanlah kami kedalam rahmatMu dan Engkau adalah Tuhan yang maha penyayang. Jangan Engkau tinggalkan untukku dan saudaraku suatu dosa melainkan telah Engkau ampunkan. Dan tiada suatu aib kami melainkan telah Engkau tutupi. Tiada suatu duka kami melainkan telah Engkau hilangkan daripada kami. Tiada suatu hutang kami melainkan telah Engkau bayarkan. Tiada suatu kesakitan melainkan telah Engkau sembuhkan. Tiada suatu hajat kami dari keperluan dunia dan akhirat kami yang telah Engkau ridhai dan tepat untuk kami melainkan telah Engkau tunaikan segalanya bagi kami wahai Tuhan yang Maha Penyayang.

      Ya Allah…
      Lindunglah saudaraku dari hilangnya nikmatMu dan berubahnya kesejahteraanMu dan mendadaknya seksaMu dan berbagai macam murkaMu.

      Ya Allah…
      Sungguhnya aku bermohon kepadaMu tabahkanlah saudaraku dalam menghadapi segala urusan dan kekuatan dalam menerima petunjukMu.

      Ya Allah…
      Kurniakanlah kepada saudaraku jiwa ketaqwaan dan sucikanlah. Engkaulah sebaik-baik yang mensucikannya.

      Ya Allah…
      Sungguhnya aku bermohon kepadaMu bagi saudaraku dengan sabaik-baik permintaan, sebaik-baik permohonannya, sebaik-baik kejayaannya dan sebaik-baik pahala baginya. Tetapkanlah untuk saudaraku, beratkanlah timbangan kebaikannya. Mantapkanlah imannya, tingkatkanlah darjatnya, terimalah solatnya dan ampunkanlah dosa-dosanya. Ya Allah, aku bermohon baginya kepadaMu tingkat yang tinggi di syurga. Ya Allah perkenankanlah permohonanku.

      Ya Allah…
      Sungguhnya Engkau mengetahui apa yang saudaraku rahsiakan dan apa yang saudaraku perlihatkan, maka ampunkanlah kealpaan dan kelalaiannya. Dan Engkau mengetahui segala hajatnya, maka kabulkanlah permohonannya. Ya Allah, aku bermohon baginya kepadaMu keimanan yang selalu mendampingi hatinya, dan keyakinan yang kuat sehingga dia mengerti bahawasanya tidak akan menimpa dirinya kecuali apa yang telah Engkau tentukan baginya dan bahawasanya apa sahaja yang telah menimpa dirinya bukanlah semata-mata yang meluputkannya. Dan apa sahaja yang telah meluputkannya bukanlah yang semata-mata menimpa dirinya.

      Ya Allah…
      Aku bermohon baginya kepadaMu iman yang dia buat cari kebenaran. Cahaya yang dia jadikan ikutan dan rezeki yang dirinya cukupkan. Ya Allah…jadikanlah dia cinta kepadaMu dengan hatinya seluruhnya dan rela kepadaMu dengan segala kemampuan dirinya seluruhnya. Ya Allah… jadikanlah cintanya seluruhnya hanya kepadaMu dan amal perbuatannya seluruhnya hanyalah untuk mencari keridhaanMu.

      Ya Allah…
      Apa saja yang Engkau jauhkan darinya dari hal-hal yang dia cintai, jadikanlah hal itu sebagai penguat untuknya mencintai apa yang Engkau cintai dan jadikanlah cintanya kepadaMu sebagaimana Engkau mencintai.
      Ya Allah…
      Cukuplah diriMu bagiku, tiada Tuhan selain Engkau. Hanya kepadaMu aku bertawakal. Dan Engkaulah Tuhan yang memiliki arasy yang agung. Selawat dan salam buat Rasul junjungan petunjuk sepanjang zaman, Nabi Muhammad dan ahli keluarga serta para sahabatnya. Segala puji bagi Allah Tuhan sekalian alam.
      Aamiin.

      Delete
    4. Anon 13:29 ko mesti dulu mintak kerja polis.. pastu tak lepas kan? sbb xckup telor.

      Delete
  28. semoga dipermudahkan segala urusan. in syaa allah semua akan ok. welcome to the club bro.

    ReplyDelete
  29. Semoga semua baik2 shj dan segala urusan dipermudahkan...

    ReplyDelete
  30. obe ni caring gila...jeles lak aku...semoga wife selamat dan jgn lupa update gmbr baby- vee

    ReplyDelete
  31. Semakin masa berlalu semakin jauh kita berjalan. Insyallah dipermudahkan segala urusan. Obe, kau dah tua.. ingat tu..

    ReplyDelete
  32. wow..nampaknya post ni bakal mencetus sejarah..semua komen elok2 saja..good!

    ReplyDelete
  33. Hope and pray for everything to be fine for you and your family. In sha Allah.

    ReplyDelete
  34. Tabahkan hati obe. Wife aku alami 2x keguguran. Tp Alhamdulillah sabar dan redha dapat juga baby pada ujung 2013

    ReplyDelete
  35. Subhanallah... ni la antara post Obe yang mendapat komen yang positif secara keseluruhannya.. Lepas ni kurangkan post2 yang membolehkan dosa di kongsi bersama.. InsyaAllah..

    ReplyDelete
  36. good luck Obe, minta isteri minum air zam-zam.semoga dipermudahkan.amiiiiinnnnn

    ReplyDelete
  37. Didoakan dipermudahkan...

    ReplyDelete
  38. in shaa allah everything will be fine

    ReplyDelete
  39. Sabar bebanyak obe. Aku doakan ibu dan bayi selamat...

    ReplyDelete
  40. jaga bini elok2. insya allah sihat la nanti dgn anak sekali. bykkn doa, solat hajat. kita usaha, allah yg tentukan

    ReplyDelete
  41. semoga ayah, ibu dan anaknya selamat... tumpang gembira sama nihhhh...

    ReplyDelete
  42. "Hai orang-orang yang beriman, jadikanlah sabar dan shalat sebagai penolongmu, sesungguhnya Allah beserta orang-orang yang sabar."
    [Al Baqarah:153]

    Obe.. banyakkanlah solat. Dan dalam solat, banyakkanlah berdoa.

    ReplyDelete
  43. Hope everything goes well...Insya Allah semua selamat..kita doakan sama-sama...

    ReplyDelete
  44. Semoga selamat, dan banyakkan sembahyang dan berdoa pada yg Esa

    ReplyDelete
  45. 45 KOMEN dalam sejarah BS ni semua komen baik2 dan positif..mcm ni la...time gurau biasa la gurau..time2 mcm ni saling doa mendoakan..BAGUSS!! Tahniah Obe berjaya mewujudkan followers yg bijak..nway..take care Obe..jg bini dan baby tu elok2...family 1st! haha

    ReplyDelete
  46. moga semua dipermudahkan oleh-Nya..aminn..

    ReplyDelete
  47. moga selamat semuanya obe & min..

    ReplyDelete
  48. Semoga semuanya selamat, Allahumma ameen..

    ReplyDelete
  49. take care Obe , family first bro .

    ReplyDelete
  50. borneo headhunter13 February 2014 at 13:09

    Semoga dipermudahkan bro..salute dengan anon-² yg beri kata-kata positif!

    ReplyDelete
  51. Tell Ms.Meen to have a good rest ya. Insya'Allah semuanya akan ok.

    ReplyDelete
  52. Doa banyak2 bro,,ins sha ALLAH selamat babynya. moga2 anak dan ibu dua2 selamat.;D

    ReplyDelete
  53. Aku doakan ko kuat dan sabar, aku doakan emak dan anaknya selamat sihat dan sempurna...ini semua ujian..bak kata ibn taimiyyah, darjat yang tinggi takkan dapat dicapai mrlainkan melalui ujian2...

    ReplyDelete
  54. Be strong brader, always remember Allah!

    ReplyDelete
  55. Be strong obe. aku doakan yg terbaik utk baby and isteri kau, aminn.

    ReplyDelete
  56. InshaAllah ok...allah bagi ujian dia nak bagi reward(s)....semoga ur wife n baby selamat...be strong obe!

    ReplyDelete
  57. Hope everything going to be fine Obe. InsyaAllah.

    ReplyDelete
  58. Wahai Tuhanku , tiada kemudahan melainkan apa yang Engkau jadikanmudah dan perkara yang susah boleh Engkau jadikan mudah , apabila Engkau mengkehendakinya. Amin

    ReplyDelete
  59. banyak2 berdoa Obe, semoga semuanya berjalan lancar..
    Amin..

    ReplyDelete
  60. Semoga selamat semuanya ya.. be strong!

    ReplyDelete
  61. Family first! Take care Obe, may Allah bless you and your wife with a beautiful, healthy, and soleh/solehah child.

    ReplyDelete
  62. aku doakan agar seluruh keluarga ko di dalam lindungan Allah..Sebagai bapa, aku paham perasaan ko skrg ni...

    ReplyDelete
  63. Ya Allah, Selamatkan lah si ibu yang membawa si anak. Selamatkan lah si anak yang bakal dilahirkan. Sihatkan lah bayi mereka berdua. Jauhkan lah dari segala kecelakaan. Sesungguhnya Engkau Maha Penyayang lagi Maha Pemurah dan Engkau jugalah sebaik baik Perancang.

    ReplyDelete
  64. Inilah berita yang telah diterima tadi. Memang sah Pehin Seri Taib Mahmud akan melepaskan jawatan sebagai Ketua Menteri Sarawak dan Adenan Satem akan menggantikan beliau pada 28hb Februari ni. Kerusi DUN yang dipegang oleh Pehin Seri juga akan dikosongkan. Ini bermakna akan ada PRK di Balingian.

    Baiklah, aku nak tanya korang ni, apa pandangan korang dengan pengganti Taib Mahmud ni? Adenan Satem? Ada sesiapa kenal beliau? Ok ke dia? Mari la kongsi kat sini apa yang korang tau pasal dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tanya Allah..dia maha mengetahui..manusia kat sini paling2pun tahu buat assumption dan memfitnah jaa..

      Delete
  65. OBE rehat....apa lagi...jom p blog ohsenyum......fun blog

    ReplyDelete
  66. Inshaallah moga sumenye slmt... berdoa slalu pd Yg Esa ye Obe...

    ReplyDelete
  67. semoga semua dalam lindungan ALLAH

    ReplyDelete
  68. bosan la komen sopan je smuanya kat sini. dah kena delete ke apa?

    ReplyDelete
  69. kami doakan agar semuanya selamat.

    ReplyDelete
  70. take a good rest. Our prayers to both of you.

    ReplyDelete
  71. Mari kita doakan keselamatan isteri dan anak Obe. I wish your family the best, continue to be strong for your wife and baby :)

    ReplyDelete
  72. pada yg mulut jahat tahap gampang askar komunis tuh nnt korg da kawin gugur anak br tau org ckp blik kat korg..what goes around comes around..

    eh..pe aku tulis ni..sial la..puih..sape ada bisjut?

    ReplyDelete
  73. Takziah admin
    Simpati dengan anda
    Mungkin ini ujian Tuhan untuk anda
    Semoga selamat semuanya

    ReplyDelete
  74. OBEGEMUK.....!!! SEMOGA SEMUA SELAMAT HENDAKNYA....!!! TAKE CARE OF MS MEAN...!!!!

    ReplyDelete
  75. good luck obe . the good entertainer

    ReplyDelete
  76. mohon letak nama Obemok Jr.

    ReplyDelete
  77. hope anak ko selamat dilahirkan ke dunia bro. be strong eh. jaga miss mean elok2.. org perempuan masa camni la perlukan perhatian dan kasih syg drpd si suami.

    btw aku berharap anak ko slmt dilahirkan as a retarded sbnrnya. wakaka

    aku pelik la knp ada org komplen ckp anon mulot jahat. kalau korang baca obefiend.blogspot dlu (masa obefiend bercinta dgn cleo weiland), korang boleh tau betapa sialnya dia dlu, bencikan budak. dia ni x jahat ke?

    kepala hotak la kamu smua back up dia. butoh la wey

    ReplyDelete
    Replies
    1. very true dude. last time he said he wanked too much and he even said that he himself doesn't deserve to be a father. guess god granted his wishes. maybe?

      well ape2 pun, who am i to judge. fuck the system.

      im being here to read some piece of entertainment shit. like i care bout his personal life. get ur ass back to work la fat motherfucker.

      Delete
    2. LOLOLOLOLOLOL

      ko ni gampang kan? memula baca igtkn komen suci. haha. serius ada bakat nak jadi troller. komen plg kelakar aku rasa dlm post ni. haha

      Delete
    3. Astaghfirullah..

      Delete
    4. Well at least dia berubah jadi lebih baik.

      Delete
    5. Astaghfirullah..

      tersentak sya membaca komen saudara..

      Ya Allah…
      dengan penuh rasa kehambaan yang penuh kehinaan memohon padaMu

      Ya Allah…
      Ampunilah daku dan saudaraku dan masukkanlah kami kedalam rahmatMu dan Engkau adalah Tuhan yang maha penyayang. Jangan Engkau tinggalkan untukku dan saudaraku suatu dosa melainkan telah Engkau ampunkan. Dan tiada suatu aib kami melainkan telah Engkau tutupi. Tiada suatu duka kami melainkan telah Engkau hilangkan daripada kami. Tiada suatu hutang kami melainkan telah Engkau bayarkan. Tiada suatu kesakitan melainkan telah Engkau sembuhkan. Tiada suatu hajat kami dari keperluan dunia dan akhirat kami yang telah Engkau ridhai dan tepat untuk kami melainkan telah Engkau tunaikan segalanya bagi kami wahai Tuhan yang Maha Penyayang.

      Ya Allah…
      Lindunglah saudaraku dari hilangnya nikmatMu dan berubahnya kesejahteraanMu dan mendadaknya seksaMu dan berbagai macam murkaMu.

      Ya Allah…
      Sungguhnya aku bermohon kepadaMu tabahkanlah saudaraku dalam menghadapi segala urusan dan kekuatan dalam menerima petunjukMu.

      Ya Allah…
      Kurniakanlah kepada saudaraku jiwa ketaqwaan dan sucikanlah. Engkaulah sebaik-baik yang mensucikannya.

      Ya Allah…
      Sungguhnya aku bermohon kepadaMu bagi saudaraku dengan sabaik-baik permintaan, sebaik-baik permohonannya, sebaik-baik kejayaannya dan sebaik-baik pahala baginya. Tetapkanlah untuk saudaraku, beratkanlah timbangan kebaikannya. Mantapkanlah imannya, tingkatkanlah darjatnya, terimalah solatnya dan ampunkanlah dosa-dosanya. Ya Allah, aku bermohon baginya kepadaMu tingkat yang tinggi di syurga. Ya Allah perkenankanlah permohonanku.

      Ya Allah…
      Sungguhnya Engkau mengetahui apa yang saudaraku rahsiakan dan apa yang saudaraku perlihatkan, maka ampunkanlah kealpaan dan kelalaiannya. Dan Engkau mengetahui segala hajatnya, maka kabulkanlah permohonannya. Ya Allah, aku bermohon baginya kepadaMu keimanan yang selalu mendampingi hatinya, dan keyakinan yang kuat sehingga dia mengerti bahawasanya tidak akan menimpa dirinya kecuali apa yang telah Engkau tentukan baginya dan bahawasanya apa sahaja yang telah menimpa dirinya bukanlah semata-mata yang meluputkannya. Dan apa sahaja yang telah meluputkannya bukanlah yang semata-mata menimpa dirinya.

      Ya Allah…
      Aku bermohon baginya kepadaMu iman yang dia buat cari kebenaran. Cahaya yang dia jadikan ikutan dan rezeki yang dirinya cukupkan. Ya Allah…jadikanlah dia cinta kepadaMu dengan hatinya seluruhnya dan rela kepadaMu dengan segala kemampuan dirinya seluruhnya. Ya Allah… jadikanlah cintanya seluruhnya hanya kepadaMu dan amal perbuatannya seluruhnya hanyalah untuk mencari keridhaanMu.

      Ya Allah…
      Apa saja yang Engkau jauhkan darinya dari hal-hal yang dia cintai, jadikanlah hal itu sebagai penguat untuknya mencintai apa yang Engkau cintai dan jadikanlah cintanya kepadaMu sebagaimana Engkau mencintai.
      Ya Allah…
      Cukuplah diriMu bagiku, tiada Tuhan selain Engkau. Hanya kepadaMu aku bertawakal. Dan Engkaulah Tuhan yang memiliki arasy yang agung. Selawat dan salam buat Rasul junjungan petunjuk sepanjang zaman, Nabi Muhammad dan ahli keluarga serta para sahabatnya. Segala puji bagi Allah Tuhan sekalian alam.
      Aamiin.

      Delete
    6. hahahahahahahahahahhahaahahahahahhaha

      aku cuma boleh gelak je

      kelakar la lu ni bro

      teringat lak kat cleo. kesian obe berkongsi apam dengan member sendiri. haha

      Delete
    7. tak baik ko doakan dia dapat anak retarded macam tu. ko ingat hina sangat ke retarded? yg retarded ni la x menyusahkan mak bapak buat masalah bukan2 satu masa nanti. yg retarded ni la yg jadi rahmat dalam keluarga tu nanti. yg retarded ni la yg membahagiakan sewaktu org lain mengecewakan.

      x sepatutnya ko doakan dia dpt anak retarded. berdosa ko tau?

      sepatutnya ko doakan dia dpt anak mcm mohamad farezzul mohamad kasim. kahkahkah

      http://blogserius.blogspot.com/2014/01/serius-seleb-15-nama-sebenar-selebriti.html

      Delete
    8. Anon 14 February 2014 01:02 nanti ble nk anak, ko dpt anak retard padan muke ko. ko tunggu le nanti. seronok sgt mintak org dpt ank retard. nanti bila kene ka ko baru ko tau erti penyesalan.

      Delete
    9. OBE DAH TAU ERTI PENYESALAN APA YG DIA TULIS HARITU. AKU CUMA NK BAGI DIA & ORG LAIN PENGAJARAN. KO APA TAU? NIAT AKU SUCI DOWH.

      YG BNR
      Anon 14 February 2014 01:02

      Delete
  78. sopan santan habis nonok disini....bagus...bagus...cuma ada beberapa slacks.
    -sekor maki polis
    -sekor tak pasal2 cerita politaik Sarawak\
    -sekor masih di alam 1st tak semena-mena
    -sekor mintak anak Obe retarded smbil marah orang cakap sopan.

    Anonok di sini masih ada harapan la kiranya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes aku masuk dalam list. waaaahhhh...... bangga aku. haha.

      Delete
  79. baru rasa separa sedar yg umur kita dh makin meningkat...obe pun dh ade anak..semoga semuanya dipermudahkan..all the best bro

    ReplyDelete
  80. nak bisjut...? royi?

    ReplyDelete
  81. Semoga anak yang dilahirkan itu baik akhlak dan budi pekerti serta taat kepada Dzat yang telah mengadakannya serta menjadi contoh tauladan yang baik bg kedua-dua org tuanya agar mereka mensyukuri akan nikmat yg telah dianugerahkan kpd mereka serta moga dapat memimpin kedua-dua org tuanya ke syurga. Dan moga anak itu tidak mengheret kedua-dua org tuanya ke neraka..Amiin..

    ReplyDelete
  82. obe betul ke tu anak ko? ntah ntah.... ermmmmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko cuba tanya mak ko plak, betul ka ko anak bapak ko?

      Delete
    2. Astaghfirullah..

      tersentak sya membaca komen saudara..

      Ya Allah…
      dengan penuh rasa kehambaan yang penuh kehinaan memohon padaMu

      Ya Allah…
      Ampunilah daku dan saudaraku dan masukkanlah kami kedalam rahmatMu dan Engkau adalah Tuhan yang maha penyayang. Jangan Engkau tinggalkan untukku dan saudaraku suatu dosa melainkan telah Engkau ampunkan. Dan tiada suatu aib kami melainkan telah Engkau tutupi. Tiada suatu duka kami melainkan telah Engkau hilangkan daripada kami. Tiada suatu hutang kami melainkan telah Engkau bayarkan. Tiada suatu kesakitan melainkan telah Engkau sembuhkan. Tiada suatu hajat kami dari keperluan dunia dan akhirat kami yang telah Engkau ridhai dan tepat untuk kami melainkan telah Engkau tunaikan segalanya bagi kami wahai Tuhan yang Maha Penyayang.

      Ya Allah…
      Lindunglah saudaraku dari hilangnya nikmatMu dan berubahnya kesejahteraanMu dan mendadaknya seksaMu dan berbagai macam murkaMu.

      Ya Allah…
      Sungguhnya aku bermohon kepadaMu tabahkanlah saudaraku dalam menghadapi segala urusan dan kekuatan dalam menerima petunjukMu.

      Ya Allah…
      Kurniakanlah kepada saudaraku jiwa ketaqwaan dan sucikanlah. Engkaulah sebaik-baik yang mensucikannya.

      Ya Allah…
      Sungguhnya aku bermohon kepadaMu bagi saudaraku dengan sabaik-baik permintaan, sebaik-baik permohonannya, sebaik-baik kejayaannya dan sebaik-baik pahala baginya. Tetapkanlah untuk saudaraku, beratkanlah timbangan kebaikannya. Mantapkanlah imannya, tingkatkanlah darjatnya, terimalah solatnya dan ampunkanlah dosa-dosanya. Ya Allah, aku bermohon baginya kepadaMu tingkat yang tinggi di syurga. Ya Allah perkenankanlah permohonanku.

      Ya Allah…
      Sungguhnya Engkau mengetahui apa yang saudaraku rahsiakan dan apa yang saudaraku perlihatkan, maka ampunkanlah kealpaan dan kelalaiannya. Dan Engkau mengetahui segala hajatnya, maka kabulkanlah permohonannya. Ya Allah, aku bermohon baginya kepadaMu keimanan yang selalu mendampingi hatinya, dan keyakinan yang kuat sehingga dia mengerti bahawasanya tidak akan menimpa dirinya kecuali apa yang telah Engkau tentukan baginya dan bahawasanya apa sahaja yang telah menimpa dirinya bukanlah semata-mata yang meluputkannya. Dan apa sahaja yang telah meluputkannya bukanlah yang semata-mata menimpa dirinya.

      Ya Allah…
      Aku bermohon baginya kepadaMu iman yang dia buat cari kebenaran. Cahaya yang dia jadikan ikutan dan rezeki yang dirinya cukupkan. Ya Allah…jadikanlah dia cinta kepadaMu dengan hatinya seluruhnya dan rela kepadaMu dengan segala kemampuan dirinya seluruhnya. Ya Allah… jadikanlah cintanya seluruhnya hanya kepadaMu dan amal perbuatannya seluruhnya hanyalah untuk mencari keridhaanMu.

      Ya Allah…
      Apa saja yang Engkau jauhkan darinya dari hal-hal yang dia cintai, jadikanlah hal itu sebagai penguat untuknya mencintai apa yang Engkau cintai dan jadikanlah cintanya kepadaMu sebagaimana Engkau mencintai.
      Ya Allah…
      Cukuplah diriMu bagiku, tiada Tuhan selain Engkau. Hanya kepadaMu aku bertawakal. Dan Engkaulah Tuhan yang memiliki arasy yang agung. Selawat dan salam buat Rasul junjungan petunjuk sepanjang zaman, Nabi Muhammad dan ahli keluarga serta para sahabatnya. Segala puji bagi Allah Tuhan sekalian alam.
      Aamiin.

      Delete
    3. bodohnya komen...mulut mcm apa ja..Ya Allah..engkau tunjukkan jln yg benar pada si hater ni...Ameen.

      Delete
    4. MineandMineAlone17 February 2014 11:15

      ko lagi bodoh. mana orang tulis komen guna mulot. apsal ko ckp mulot mcm apa je? bodoh la ko ni. keyboard pki jari la weih. bodohnya MineandMineAlone.

      Delete
  83. Semoga semua selamat. kami semua doakan.

    ReplyDelete
  84. sini memang banyak hipokrit la...suka tengok blog orang, tapi comment admin tak bagus, dapat balasan. Yang kau duk hari hari follow blog ni, tak jahat ke? Admin - semoga isteri dan bayi sihat

    ReplyDelete
  85. Hati tisu la korg. Semua sayang obefat.... Hehe.
    Semoga segala urusan dipermudahkan oleh Nya

    ReplyDelete
  86. Saya sendiri pon tidak suka dgn posting obe yg berunsur eksploitasi wanita, tapi tak baik kutuk obe macam ni. sebagai manusia dia tak dpt lari dari buat salah silap. Allah sahaja yang berhak menilai dan memberi balasan atau ujian. Kita doakan yg terbaik utk obe, isteri dan anak yg tak berdosa tu sudah la. Kutuk2 orang pasal balasan sekian, korang dah bersedia ke nak hadapi balasan mengutuk org?

    ReplyDelete
  87. god bless you bro

    ReplyDelete
  88. take a good care Obe...we'll miss your post...


    Jom sewa keta

    ReplyDelete
  89. >be me
    >be annon
    >nak troll
    >xde sape troll
    >wtf.jpg
    >best of luck OBE

    ReplyDelete
  90. kah ah kah kah kah kah kah kah...

    ReplyDelete
  91. Bro..aku doakan semuanya selamat bro...dan kepada anon yg lain..kalau sekiranya obe ni perangai macam musibat pun (korang yg cakap,bukan aku) isteri dan anaknya tak bersalah..doakan je diorg selamat..

    ReplyDelete
  92. mudah2an sume selamat bro..amin..

    ReplyDelete
  93. cuti sampai tahun depan pun takpe bro. blog ni x boleh bagi kebahagiaan yg sama dgn family life.
    ingat ni, KALAU PERLUKAN BANTUAN, JANGAN SEGAN
    UMUM JE DALAM BLOG. kewangan ke, nasihat ke, kepakaran ke, transport ke, insyaAllah ramai yg sudi bantu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kpala buto...

      Delete
    2. fuck u Anonymous14 February 2014 21:55

      Delete
    3. fuck u Anonymous14 February 2014 21:57

      Delete
  94. semoga semuanye selamat obe,,fuck off la haters2 sume tu.....go take care of your bby & wife very well....ko rest sminggu je tau pastu start post blogging...k chow dlu

    ReplyDelete
  95. tahniah Obe ! nak bisjut

    ReplyDelete
  96. good luck obe..semoga semua selamat..

    ReplyDelete
  97. Rahsia memikat pasangan dengan mudah telah terbongkar.. jom tgk kat cni http://karyamalam.com

    ReplyDelete
  98. Remember Allah, seek His forgiveness, ask for His Help, In Shaa Allah. All is well.

    ReplyDelete
  99. Bertaubatlah. Bertaubat nasuha atas segala kekhilafan dan kesalahan. Samada owner blog.. staf blog, pembaca.. mahupun pengkritik. Sementara anda masih mempunyai kesempatan. Dosa yg ditanggung amatlah berat saudara. Jagalah tingkahlaku.. budibicara sesama manusia. Jgn kecewakan RasulAllah kita dgn menjadi umat yg leka dan dayus dlm mengerjakan tuntutan Illahi. Saya doakan kalian semoga maju jaya dan sampai ke destinasi di titian mustaqeem kelak. Alhamdulillah.

    ReplyDelete
  100. வாழ்த்துக்கள் obefiend...

    ReplyDelete
  101. aku faham sebab aku pun mengalaminya. take care obe and mean.

    -admin-

    berminat dengan Pelikat Pants BOB original daripada Afdlin Shauki? Meh terjah blog aku. http://masyghulonline.blogspot.com/

    ReplyDelete
  102. KUALA LUMPUR: Polis memberi amaran kepada baki 250,000 daripada 1.7 juta pesalah trafik yang dikenakan saman dalam 'Ops Warta' supaya segera membayarnya sebelum dikenakan tindakan tegas.

    Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata dalam ops terbabit, pihaknya juga menahan lebih 5,000 individu yang dikeluarkan waran tangkap.

    Beliau berkata demikian kepada pemberita pada majlis penganugerahan surat penghargaan kepada pengguna jalan raya berhemah dan kontinjen atau daerah terbaik Op Selamat 4/2014 sempena Tahun Baharu Cina di KL Sentral di sini, hari ini.


    Ketika berucap, Khalid berkata sebanyak 14,836 kes kemalangan jalan raya dicatatkan dalam operasi itu bermula dari 24 Januari hingga 7 Februari lalu, menurun sebanyak 8.9 peratus daripada 16,287 kes semasa perayaan tahun lepas.

    Kemalangan maut juga menurun 14.1 peratus kepada 152 kes kali ini berbanding 177 kes dalam Ops Selamat tahun lepas, katanya.

    Khalid berkata: "Sebelum ini kita mengutamakan nasihat dan sedikit penguatkuasaan tetapi ternyata tahun ini dengan meningkatkan penguatkuasaan sebanyak 30 peratus, kadar kemalangan jalan raya dan kemalangan maut melibatkan kereta dan penunggang motosikal semakin menurun." - BERNAMA

    ReplyDelete
  103. Doa yg baik2 je utk dia, anak dan isteri dia tak boleh ke? dia nak troll ke hape ker, tegur la elok2 sikit. Rasulullah s.a.w pun tegor org secara berhemah. korang nampak kejahatan dia dalam blog je. Kalo tetiba ada amalan baik dia yg secara tersembunyi yg lebih banyak drpd korang cmner? yg tu kita doa la. Serah pada Allah utk hukum dia.

    ReplyDelete
  104. Perghh geng ni padu dowh website ni...tlng share kt geng2 yang lain http://stayreward.com/index.php?share=122796

    ReplyDelete
  105. obe ko tenang2 je bro

    ReplyDelete
  106. I just got a $50 PSN card code for free! :D http://psn.freegiftcode.com

    ReplyDelete
  107. Tuhan kan maha planner. Dia bagi ko anak pun ada sebab. Dia tak bagi ko anak pun ada sebab. Ko cool je bro.

    Kita ni, sume bende nak bising. Takde anak sibuk nak ada anak. Dah ada anak tak reti nak jaga. Jadi tuhan yg maha terer ni tau future kita. So ape bende yg jadi kat ko. Ko cool je bro.

    Ada beribu lagi org yg xde anak.
    Ada berjuta lagi org yg takde jodoh.
    Ada berjuta-juta lagi org yg dah la bodo pastu xde jodoh.

    Ko yg dah naik level ni. Kalu jadi ape2
    Ko cool je bro.

    Tuhan sentiasa bagi yg the best utk kita.

    ReplyDelete
  108. Jangan letak name baby siti nur luqiee sudah

    ReplyDelete
  109. obe tahniah.

    lagi satu.. obe ko jgn nak backup syiah sgt laa dlm post2 ko.. zzz

    ReplyDelete
  110. KUALA LUMPUR 12 Feb - Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim di dakwa pernah dipujuk oleh pemimpin PAS untuk meneyertai parti tersebut sekaligus keluar dari Parti Keadilan Rakyat (PKR).

    Menurut Sumber, perkara tersebut berlaku dalam satu pertemuan antara Khalid dan pemimpin dari PAS susulan kemelut perebutan kuasa Menteri Besar bersama Timbalan Presiden PKR Azmin Ali.

    "Memang ada pertemuan itu sebelum ini yang membincangkan kedudukan Abdul Khalid di Selangor ekoran daripada masalah politik yang dihadapi dalam pentadbiran pakatan pembangkang di Selangor.

    "Bagaimanapun, Abdul Khalid tidak memberikan sebarang persetujuan mengenai perkara itu kerana dikatakan tidak mahu dianggap sebagai 'mengejar jawatan Menteri Besar' sekiranya bertindak keluar daripada PKR dan menjadi wakil rakyat PAS mahupun wakil rakyat bebas," katanya kepada media baru-baru ini.

    Sebelum ini, kemelut perebutan kuasa Menteri Besar sering dilaporkan oleh media sehinggakan Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) terpalit dengan kemelut politik Azmin-Khalid mengakibatkan 23 pekerja kontrak perbadanan tersebut dipecat.

    Azmin kemudiannya secara terbuka mengecam pemecatan tersebut dengan mendakwa Khalid menghapuskan musuh politiknya menggunakan kuasanya sebagai Menteri Besar.

    Khalid turut dikecam dari dalam parti selepas beberapa pihak dalam PKR mendesaknya berundur dan menggantikan posisi nombor satu negeri kepada individu lain.

    Sementara itu, Anwar juga pernah mengeluarkan kenyataan bahawa pernah membuat perbincangan dengan Menteri Besar untuk bertukar jawatan yang disandangnya di Selangor sebagai Penasihat Ekonomi bersama Khalid.

    Walaubagaimanapun, perkara tersebut mendapat tentangan dari PAS apabila Setiausaha PAS negeri Mohd Khairuddin Othman mengingatkan PKR supaya tidak membincangkan isu kedudukan Menteri Besar berikutan Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang kian hampir.

    Katanya, perbincangan berterusan mengenai perkara tersebut akan menyukarkan kerja kempen jentera PAS di DUN Kajang.

    House PK: Kalau aku jadi Khalid aku join je PAS dan sekaligus bagi PAS 16 kerusi dan PAS akan jadi majoriti kat Selangor! Baru padan dengan muka DAP. Baru la mereka tahu betapa tingginya langit dan rendahnya bumi. Cuma PAS ni berani ke lawan DAP? Bukankah kita semua tahu PAS ni selalu jadi anjing DAP je?

    Bayangkan Teresa Kok yang kurang ajar dan perasuah tu pun PAS nak bagi Unit Anal jaga dia sebab takut kena tampar hadiah 500 tu! Bukan takat tu aje, ada pemimpin melayu Pakatan sanggup lakukan apa saja demi nak pertahan Teresa Cock lahanat ni. Jadi agaknya itu yang buatkan Khalid berfikir banyak kali gamaknya.

    Yalah apa gunanya masuk parti yang suka dianjingkan DAP kan? Kan? Kan?

    ReplyDelete
  111. Salam,

    bnykkan bersabar obe..bersabar dgn ujian Allah ini dan bersabar lah dgn mereka yg mengata buruk ttg kamu..kat akhirat nnt mereka akan menjinjing dosa2 kamu, dan kamu akan mendapat pahala kebaikan dr mereka inshaaAllah..berbaik sangka lah dgn Allah..setiap ape ujian yg dtg dari nya adalah kerana kasih dari Maha Pencipta kpd hamba Nya..jika kita sentiasa berbaik sangka dgn Allah, baik lah yg akan kite terima..bnykkn berdoa merayu dan memohon daripada Nya untuk dikeluarkan dari segala musibah..ameen..

    ReplyDelete
  112. insyaallah semua ok. :)

    btw please do visit http://iluvtour.com/

    ReplyDelete
  113. semoga semua selamat obe. insyaAllah.

    ReplyDelete
  114. Nampaknya Obe berjaya memancutkan air maninya kedalam burit isterinya sehingga menghasilkan anak hehe :D

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails