Monday, 8 April 2013

Serius Sadis - Kehidupan Gelandangan Bawah Tanah Di New York (18 Gambar)


Bat Cave!

Malasah gelandangan di Amerika Syarikat semakin teruk sejak masalah ekonomi dunia melanda pada tahun 2010. Sungguhpun begitu kerajaan Amerika masih mampu membelanjakan ber TRILLION Dollar setiap tahun untuk peperangan di Afghanistan dan Iraq sedangkan terdapat golongan gelandangan yang lebih memerlukan bantuan. Gambar-gambar di bawah ialah siri gambar bertajuk Urban Cave yang diambil oleh Andrea Star Reese di sekitar sebuah komuniti gelandangan New York yang tinggal di sebuah "gua" bawah tanah yang diberi nama Bat Cave. Andrea sudah mengambil gambar gelandangan yang menghuni Bat Cave sejak 2007. Ada yang menanti maut kerana menghidapi AIDS. Ada yang masih sihat dan mempunyai teman wanita.Apa yang pasti tidak seperti Malaysia, Amerika Syarikat tidak memberi Bantuan Rakyat 1Amerika untuk membantu golongan miskin. Undilah Barisan Nazional di PRU13 ini dan BR1M akan dikekalkan sehingga ke anak cucu macam iklan ZHULIAN tepi highway.



Laporan asal Visura Magazine

26 comments:

  1. first!

    nak bisjut?

    ReplyDelete
  2. kata US negara maju. idola UMPORNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yang mereka menuggu hanyalah maut.

      Delete
  3. Macam futurama! except that these people are not mutants la

    ReplyDelete
  4. pergilah melacur
    kan ke melacur tu dibenarkan di AS

    ReplyDelete
  5. syukurlah umno masih berkuasa di negara ini..kalau tak, rakyat malaysia akan jadi macam ni la bila pembangkang berkuasa

    parpukari.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. malaysia x macam ni tapi lepas 55 tahun merdeka..masih ada rakyat m'sia makan siput - masa first2 tv3 bersamamu.sedangkan m'sia ada kutipan zakat pun rakyat kebulur..terima kasih bn..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat jab. zakat, ramai stafnya adalah penyokong kuat PAS.... apa kaitan dengan kerajaan... mereka yang malas bekerja untuk pergi cari orang miskin.... yang mereka tahu duduk dalam pejabat ber air cond dan tunggu orang susah dari hulu banat datang ke pejabat mereka untuk isi borang... berbeza dengan bersamamu mereka sendiri dgn ditaja syarikat swasta keluar mencari fakir miskin.... adakah yg salah adalah parti memerintah@staf PAS yang tak buat kerja@ atau fakir misnkin yang tak pergi memohon???

      Delete
    2. byk ko punya staf pas.bukan parti tu yg salah tp staffnya mmg pemalas.org miskin xdenya ditolong tp kalu yg dtg tu anak tan sri,datuk,datin barulah drg tolong.kalu ko nak mrh,ko gi marah kat staffnya yg pemalas tu bukan partinya bodoh.

      Delete
    3. Tabung lahad datu pon masuk akaun pas...

      Delete
    4. Sebab tue kena ada ilmu. Dulu suruh sekolah supaya kerja bergaji besar, kata tak nak. Sambung belajar ko malas. Kelulusan sipi-sipi jer. Dalam hati gila nak membiak. Lepas membiak ko rasa susah. Hidup susah sebab gaji xderlah besar mana. Pastue KO SALAHKAN KERAJAAN sebab idup ko susah. Nie mentaliti puak-puak PR @ FUCKATAN la.

      Delete
  7. ZHULIAN akan merayakan ulangtahunya pada tahun 2050....ohh..

    ReplyDelete
  8. nnegok gmbar ke-3,adakah mereka penagih..??mcm mana nk dpt bantuan klu dah duk main enject jer..??malaysia tak mcm nie..??so Bersamamu di TV3..??

    ReplyDelete
  9. negara maju pun masih lagi ada yg miskin

    ReplyDelete
  10. this is amerika..the #1 capitalist..dimana mereka yg kaya menjadi semakin kaya, yg miskin b'tmbh2 miskin gara2 kos hidup yg smakin tggi..

    Aku bangga jadi rakyat Malaysia!!

    ReplyDelete
  11. butoh butoh butoh butoh butoh butoh butoh butoh
    butoh butoh butoh butoh butoh butoh butoh butoh
    butoh butoh butoh butoh butoh butoh butoh butoh
    butoh butoh butoh butoh butoh butoh butoh butoh
    butoh butoh butoh butoh butoh butoh butoh butoh
    butoh butoh butoh butoh butoh butoh butoh butoh
    butoh butoh butoh butoh butoh butoh butoh butoh
    butoh butoh butoh butoh butoh butoh butoh butoh
    butoh butoh butoh butoh butoh butoh butoh butoh

    ReplyDelete
  12. kat jab. zakat, ramai stafnya adalah penyokong kuat PAS.... apa kaitan dengan kerajaan... mereka yang malas bekerja untuk pergi cari orang miskin.... yang mereka tahu duduk dalam pejabat ber air cond dan tunggu orang susah dari hulu banat datang ke pejabat mereka untuk isi borang... berbeza dengan bersamamu mereka sendiri dgn ditaja syarikat swasta keluar mencari fakir miskin.... adakah yg salah adalah parti memerintah@staf PAS yang tak buat kerja@ atau fakir misnkin yang tak pergi memohon???

    ReplyDelete
    Replies
    1. ala macamlah ko tu rajin sgt berkerja.ko pun pemalas.xsedar diri tul!!!!ko tu mcmlah bayar zakat.tah2 ko pun xde sesen pun bayar zakat tp kecoh lebih2.kalu ko kaya sgt gi tolong org miskin tu dr ko kutuk org yg kerja zakat tu.

      Delete
  13. kesian tgok rakyat imperialist syaitan kapitalis ni..kami di korea utara miskin2 pon, pling terok de la jgk rumah kecik ade tndas,bilik..tiap2 minggu dpt stok mknan lg drpd dear leader kami, Kim jong-Un..terima kasih dear leader.. rakyat didahulukan pencapaian diutamakan.. salam 1korea..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wow orang korea pandai cakap melayu... dasyat...

      Delete
  14. Ini...ini....ini Zombie......

    ReplyDelete
  15. pokok pngkal nye brsyukur la dgn ape yg kte ade skrg....skurng2nye xmrempat mcm mrk dlm pic ni....

    ReplyDelete
  16. najib haram jadah terbaik!

    ReplyDelete
  17. tp depa sana smua dpat elaun bg yg pganggur...pelik

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails