Thursday, 1 December 2011

Serius LOL - Parkour Menggunakan Kerusi Roda


Pro habis! Supeb!

Respek sial!...... terbaik! Saya harap Kementerian Belia Dan Sukan akan menimbangkan agar acara ini ada dalam SUKMA akan datang.


41 comments:

  1. Pergghhh sial! 1st fapfapfapfapfap!

    ReplyDelete
  2. Finally, I have a more interesting thing to watch other than my ceiling!

    ReplyDelete
  3. Are you getting laid before squalluz?? Lol

    ReplyDelete
  4. we got a badass overhere

    ReplyDelete
  5. tapi aku rasa video ni mcm nak menganjing gomen dorg yg tak ambil berat kat OKU, video ni mcm nak tunjukkan yg xde kemudahan2 untuk dorg, kalo ada pun semuanya rosak dan tak sesuai..

    PS: baru bangun tido otak tak dapat nak digest ke-badass-an video ni..

    ReplyDelete
  6. Kalau betul tu sukan, supportlah. Dengan disability yang dorang ade pun masih nak buat aktiviti sihat. Bersyukurlah kita ada kaki yang boleh digunakan.

    ReplyDelete
  7. we got extream badass over here
    fakri butthurt

    ReplyDelete
  8. asal komen2 kat youtube sume meleis yg butthurt,kecewa dgn aksi2 kureng..sedangkan omputih sume komen berunsur motivasi..lOoOl

    ReplyDelete
  9. Oh Be Pig Forever Loser1 December 2011 16:09

    BABI OBEPIG HINA ISLAM
    BABI OBEPIG KETUA FREEMASON MALAYSIA
    BABI OBEPIG MELAYU YAHUDI
    BABI OBEPIG PENGECUT DELETE COMMENT

    SEBARKAN~~

    ReplyDelete
  10. Obefiend pengecut delete komen. Takut sponsors GWM, Naza butthurt

    ReplyDelete
  11. Hidup Naza dan GWM Motors! Hidup Umno!

    Belilah kereta-kereta Naza dan GWM demi Blogserius, Agama, Bangsa dan Negara!

    ReplyDelete
  12. Khairy Jamaluddin1 December 2011 18:30

    UCAPAN DASAR
    KHAIRY JAMALUDDIN ABU BAKAR
    KETUA PERGERAKAN PEMUDA UMNO MALAYSIA
    SEMPENA PERHIMPUNAN AGUNG
    PERGERAKAN PEMUDA UMNO MALAYSIA 2011
    30 NOVEMBER 2011, 8.30 PAGI, DEWAN TUN HUSSEIN ONN, PWTC

    “MEMACU GENERASI, MELAKAR TRANSFORMASI”
     
    Yang Berbahagia Dato’ Pengerusi Tetap
    Yang Berbahagia Saudara Timbalan Pengerusi Tetap
    Wakil-wakil Majlis Tertinggi
    Yang Berhormat Dato’ Naib Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia
    Ahli-ahli Jawatankuasa Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia
    Ketua-ketua Pergerakan Pemuda UMNO Negeri
    Para Perwakilan dan Pemerhati
     
    1.              Alhamdulillah, segala puji bagi Allah Yang Maha Agung lagi Maha Penyayang.  Selawat dan salam ke atas Junjungan Terpuji, Penghulu segala Nabi, penyampai risalah suci.  Setinggi-tinggi kesyukuran kita rafakkan, kerana dengan iradat, rahmat dan izin-Nya kita semua dapat berkumpul di Dewan Tun Hussein Onn di pagi yang penuh barakah ini bagi melunaskan urusan Perhimpunan Agung Tahunan Pergerakan Pemuda.
     
    2.              Hari ini kita bersidang bagi menilai dan membahas bukan sahaja pencapaian kita dan parti kita, bahkan hala tuju dan garis panduan perjuangan seterusnya.  Perkara ini selari dengan firman Allah SWT di dalam Surah As-Syura ayat 38:
     
    وَأَمۡرُهُمۡ شُورَىٰ بَيۡنَہُمۡ وَمِمَّا رَزَقۡنَـٰهُمۡ يُنفِقُونَ

    Yang bermaksud: “dan urusan mereka dijalankan secara bermesyuarat sesama mereka dan mereka pula mendermakan sebahagian dari apa yang Kami beri kepadanya”.
     
    3.              Perhimpunan kali ini sangat penting dan besar ertinya buat kita semua.  Suka diingatkan bahawa perhimpunan ini, berkemungkinan besar, yang terakhir sebelum kita berdepan dengan Pilihanraya Umum ke-13 (PRU-13).  Inilah masa dan ruang untuk kita merapatkan ukhwah dan membina kekuatan sayap sebagai bekalan perang.  Inilah masa dan ruang untuk kita mengukuhkan azam, menaman tekad serta menambah baik perancangan bagi memastikan orang muda akan terus bersama-sama kita.
     
    Para perwakilan sekalian,
     
    4.              Dewasa ini, konsep perubahan atau “change” merupakan mantera yang acapkali disebut. Tetapi kita perlu sedar, perubahan berlaku dalam pelbagai bentuk dan tahap.  Ada perubahan yang kecil dan lazim.  Ada pula perubahan yang lebih besar dan menyeluruh – perubahan yang datang sekali dalam beberapa generasi.  Pada hemat saya, inilah bentuk perubahan yang sedang kita saksikan.  Berdasarkan lipatan sejarah pembinaan tamadun manusia, terdapat beberapa detik yang merakam perubahan yang didasari oleh peralihan generasi.  Bagi saya, peralihan generasi berlaku apabila sesuatu perubahan atau transformasi itu tidak hanya terbatas kepada pengenalan dasar-dasar baru atau muka-muka baru.  Malah ia juga merupakan suatu kedatangan era yang menyaksikan munculnya pemimpin-pemimpin berwawasan yang memperjuangkan perubahan yang melangkaui zaman mereka – perubahan yang menguburkan norma-norma lapuk yang sudah lama berakar umbi dalam masyarakat.
     
    5.              Contoh yang mungkin diketahui ramai ialah peristiwa di Amerika Syarikat.  Rakyat negara tersebut pernah hidup dibelenggu Perang Dunia Kedua dan Perang Dingin menentang kuasa Komunis Kesatuan Soviet.  Pemimpin-pemimpin mereka ketika itu terdiri daripada generasi lama yang gagal memberi kesegaran dan suntikan baru dalam corak pemerintahan negara.  Kekontangan sedemikian berlarutan sehinggalah munculnya John F. Kennedy, yang bukan hanya muda dan kelihatan muda, tetapi telah berjaya membawa suatu mesej peralihan zaman dan program perubahan yang menghidupkan semula harapan rakyat.  Kemenangan beliau sebagai Presiden Amerika Syarikat pada tahun 1961 merupakan satu detik penting yang menandakan peralihan generasi.  Ucapan sulung beliau selaku Presiden dilakar dalam sejarah politik dunia sebagai satu sinar harapan kepada rakyat Amerika.  Harapan bahawa ketakutan yang mereka rasakan selama hampir dua puluh tahun bakal berakhir.  Harapan bahawa suatu bentuk pentadbiran yang mencerminkan peralihan generasi secara besar-besaran sudah tiba di Amerika.

    ReplyDelete
  13. Khairy Jamaluddin1 December 2011 18:32

    (Sambung)

    6.              Dalam konteks sejarah Islam, perkara yang sama turut berlaku.  Kita singkap kisah Khalifah Harun al-Rashid, yang telah mengangkat Baghdad menjadi pusat keilmuan dan perdagangan dunia pada kurun ke-9.  Pembangunan institusi sarjana seperti Baitul Hikmah serta prasarana perubatan, ekonomi dan pendidikan yang maju telah memangkin pencapaian baru dalam segenap aspek ketamadunan – sesuai dengan label Zaman Kegemilangan Islam.  Tetapi, jauh lebih penting daripada pembangunan institusi, Khalifah Harun adalah pemimpin muda yang membawa nilai-nilai dan pemikiran yang baru untuk melihat Baghdad menyumbang kepada perkembangan tamadun pada skala yang lebih besar.  Maka, meskipun mengambil alih tampuk pemerintahan pada usia 20-an, era kepimpinan Khalifah Harun telah menyaksikan perubahan yang signifikan dalam haluan tamadun Islam, sekaligus menyumbang kepada pencapaian peradaban manusia secara amnya.  Kesemua ini bertitik tolak daripada kesanggupan melakukan suatu transformasi besar-besaran.
     
    Para perwakilan sekalian,
     
    7.              Dua contoh ini menggambarkan betapa penting dan gentingnya peralihan generasi dalam memacu kebangkitan dan haluan kemajuan serta nasib sesuatu masyarakat, negara, mahupun umat manusia sejagat.  Namun, yang bulat takkan datang bergolek.  Yang pipih takkan datang melayang. Haluan dan nasib takkan berubah dengan sendirinya.  Dalam semua kisah yang saya kongsi sebentar tadi, wujud unsur-unsur anjakan pemikiran, kebangkitan idealisme muda dan keberanian pemimpin memacu pembaharuan positif – inilah yang saya istilahkan sebagai peralihan generasi.
     
    8.              Di tanahair kita, saya percaya kita juga dapat melihat peralihan generasi ini sedang berlaku.  Kepimpinan Presiden parti kita, YAB Dato’ Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak, boleh dikatakan kepimpinan negara pertama yang dibesarkan dalam era pasca-Merdeka.  Maka tidak hairanlah jika YAB Presiden amat memahami bahawa perubahan zaman sudah mula rancak berlaku.  Sekiranya kita ketinggalan dalam membuat transformasi, nescaya rakyat tidak akan memaafkan kita.  Kita perlu sedar, faktor besar yang menentukan kalah menang dalam pilihanraya adalah pengundi muda yang dianggarkan hampir 40 peratus.  Golongan pengundi generasi baru ini nyata mempunyai congakan dan pola pemikiran yang cukup berbeza daripada generasi sebelumnya.  Daripada saluran maklumat yang mereka pakai, nilai-nilai yang mereka hargai, hobi yang mereka gemari sehinggalah kepada persepsi dan sudut pandang mereka terhadap peranan pimpinan politik – kesemuanya mencerminkan satu peralihan generasi yang mendukung perubahan zaman.  Syukur Alhamdulillah, kepimpinan YAB Presiden jelas mempamerkan pemahaman jitu terhadap keperluan pengisian yang terancang dalam meraikan peralihan generasi tersebut.  Gagasan transformasi ekonomi dan politik yang dilaksanakan membuktikan kesungguhan beliau dalam memimpin UMNO menakhodai peralihan generasi kini.
     
    9.              Walau bagaimanapun, saya ingin menegaskan bahawa sifat dan bentuk peralihan generasi yang kita perlukan bukanlah sesuatu yang mudah.  Ia memerlukan pengorbanan yang besar dan menyeluruh.  Ia bukanlah seperti menyalin tikar lama dengan mengkuang baru.  Ia bukanlah sekadar suatu peralihan kepimpinan lama dengan menggantikannya dengan wajah-wajah muda.  Sebaliknya, jauh lebih penting, ia adalah suatu tuntutan perubahan yang meruntun penghijrahan tasawwur atau sudut pandang atau “worldview”.  Tasawwur yang berupaya menjadi titik tolak kepada segala transformasi ekonomi dan amalan politik dalam Kerajaan mahupun parti.  Tasawwur yang selari dengan peredaran zaman. Tasawwur atau “worldview” yang bertunjangkan acuan pemikiran tersendiri yang segar dan bersedia untuk keluar daripada kepompong kebiasaan tanpa perlu menyisihkan jatidiri asal dan nilai-nilai Islam.  Tuntasnya, lihatlah dunia hari ini daripada sudut pandangan burung, bukannya intaian sempit katak di bawah tempurung. 

    ReplyDelete
  14. Khairy Jamaluddin1 December 2011 18:37

    (Sambung)

    21.            Selain itu, seseorang “winnable candidate” perlulah mempunyai kebolehan dan amanah.    Dua perkara ini akan menentukan sama ada seorang calon itu diterima oleh pengundi atau sebaliknya.  Amanah menuntut anjakan pemikiran dan kesedaran dalam memupuk budaya jujur, ikhlas dan mesra dalam perjuangan.  Sesungguhnya, selaku pemimpin, kepentingan diri tidak boleh sekali-kali menjadi keutamaan.  Kita sentiasa dinilai oleh rakyat jelata, dan kepada rakyatlah keringat ini perlu tumpah.  Yang lebih penting, segala perlakuan kita selaku pemimpin yang memikul amanah besar ini akan diadili oleh Allah SWT nanti.  Keinsafan dan kesedaran ini harus menjadi daya yang memberi makna kepada semua tindakan agar kita berani memperjuangkan perkara yang benar demi rakyat.
     
    22.            Firman Allah SWT sebagaimana petikan daripada ayat 26, Surah Al-Qasas :
     
    إِنَّ خَيۡرَ مَنِ ٱسۡتَـٔۡجَرۡتَ ٱلۡقَوِىُّ ٱلۡأَمِينُ
     
    Yang bermaksud: “Sesungguhnya orang yang paling baik yang kamu ambil untuk bekerja ialah yang kuat lagi amanah”.
     
    23.            Syeikhul-Islam Ibn Taimiyyah menulis, “Hendaklah dipastikan orang yang terbaik bagi setiap jawatan, kerana sesungguhnya kepimpinan itu mempunyai dua rukun iaitu al-Quwwah dan al-Amanah”. “Al-Quwwah” merujuk kepada kekuatan atau kemampuan seseorang melaksanakan tugas yang diberi.  Sudah pastilah dalam konteks politik dan pilihanraya, “al-Quwwah” yang dimaksudkan ialah seorang “winnable candidate” yang cergas, rajin, berwawasan, prihatin, adil kepada semua tak kira agama atau bangsa dan mempunyai ilmu untuk membantu menyelesaikan masalah rakyat.
     
    24.            Jika kita mengakui hakikat bahawa PRU-13 merupakan medan survival BN, kita perlu menerima konsep “winnable candidate” dan bersama-sama menyokong YAB Presiden melaksanakannya.  Pada zaman Rasulullah SAW sendiri, semasa Islam diserang dari pelbagai sudut dan survival agama berada di tahap paling genting, Baginda telah memilih panglima-panglimanya berdasarkan kemampuan dan bukannya hubungan mereka dengan Baginda.
     
    25.            ‘Amr bin al-As dihantar untuk menjadi pemerintah wilayah Oman walaupun beliau baru menganut Islam jika dibandingkan dengan para sahabat yang lain.  Rasulullah SAW telah memilih Khalid ibn al-Walid untuk menjadi panglima tentera Islam dan memberi gelaran Sayful Allah al-Maslul atau Pedang Allah Yang Terhunus. Bukan kerana beliau dan Baginda mempunyai pertalian khusus.  Namun dek keupayaan beliau dalam mengurus, kebijaksanaan mengatur turus serta keberanian menggempur musuh secara terus.
     
    26.            Saya akui, kita tidak mungkin setanding dengan 'Amr al-As ataupun Khalid ibn Al-Walid.   Namun saya yakin ada di kalangan Pemuda yang sudah bersedia menggalas tanggungjawab yang lebih besar.  Kami dilatih, dididik dan diasuh dalam kilang UMNO.  Kami berharap melalui konsep “winnable candidate”, tiada lagi calon yang dipilih atas dasar simpati mahu pun calon pakai kabel.  Sebaliknya, “winnable candidate” perlu dipilih atas dasar merit dan keupayaan sebenar.  Kami menunggu dengan penuh kesabaran waktu dan giliran untuk tampil ke hadapan.  Kami sama sekali tidak mendesak untuk mengganti yang lama, jauh sekali dari mengaku sebagai terbaik dari semua yang ada.  Cuma sekadar ingin menyatakan dengan satu suara dan harapan, intai dan jenguk-jenguk jualah Pemuda dalam memilih “winnable candidate” akan datang.
     
    Anak tupai digonggong helang
    Terbang tinggi menghala selatan
    Jika Pemuda di beri peluang
    Tak mungkin kami persia-siakan

    ReplyDelete
  15. Khairy Jamaluddin1 December 2011 18:42

    (Sambung)

    27.            Pemuda juga ingin menghantar amaran yang keras.  Kami kesal dengan sikap sesetengah kelompok yang hari ini menyokong konsep “winnable candidate”, kononnya berikrar akan membantu “winnable candidate” untuk menang, sebaliknya beria-ia menunjukkan muka di ambang pilihanraya kerana menganggap diri mereka sebagai “winnable candidate”.  Tetapi apabila harapan tidak kesampaian, sokongan serta sumbangan terhadap parti dibiar mati bersama angan-angan yang tak menjadi.  Ini bukan bentuk mentaliti yang kita mahu.  Kalau masih ada golongan sedemikian yang bukan sahaja terang-terang menyokong pembangkang tetapi juga memboikot secara senyap – yang langsung tak buat kerja, yang membawa diri merajuk sepi, yang menghilangkan diri, yang tak keluar mengundi – kita minta tindakan tegas terhadap mereka ini sebagai pembelot kepada parti.
     
    28.            Namun akhirnya, kita percaya dan menaruh keyakinan tinggi kepada kebijaksanaan serta pertimbangan pucuk pimpinan parti di dalam menentukan pilihan calon yang difikirkan layak sebagai “winnable candidate” di kalangan ahli parti.  Ikrar kami kepada Presiden, sungguhpun Pemuda menaruh harapan untuk diberi peluang, kami tahu yang paling penting adalah untuk memenangi pilihanraya.  Oleh itu, walau apa jua pun keputusannya, Pemuda berikrar kepada YAB Presiden, kami akan setia menyokong mana-mana calon yang dipilih demi maqasid yang lebih besar yakni kemenangan Barisan Nasional.
     

    Para perwakilan sekalian,

     
    29.            Di bawah kepimpinan hari ini, Pemuda UMNO telah ditransformasi dan diberi wajah baru, penjenamaan baru, pengisian baru.  Jika dulu Pemuda pernah dianggap kumpulan pendesak, jurubicara masyarakat atau sekadar pelengkap kepada pimpinan parti. Hari ini Pemuda telah membuka lembaran baru.  Kini, imej dan identiti Pemuda UMNO tidak lagi dilihat atau dikenali sebagai satu sayap politik yang hanya tahu bermain retorik.  Maka, Pemuda kini berdiri sebagai sebuah pertubuhan yang kreatif dan proaktif dalam menyelesaikan masalah dan isu generasi muda. Inilah yang dimaksudkan “politik khidmat bakti” atau “solutions driven politics” oleh Pemuda UMNO.

    ReplyDelete
  16. Khairy Jamaluddin1 December 2011 18:45

    30.            Dalam Model Baru Politik, Pemuda tidak seharusnya menjadi entiti yang hanya pandai bercakap dan menolak segala selok belok pelaksanaan kepada Kerajaan.  Sebaliknya, Pemuda sendiri perlu terlibat secara terus dan aktif dalam merangka dasar dan menyampaikan penyelesaian berkesan melalui program-program kita sendiri.  Ini kerana, apabila bercakap tentang politik, hanya ada dua perkara yang akan terngiang-ngiang di benak pemikiran orang muda hari ini.  Pertama “What can you do for us?” dan keduanya kepercayaan bahawa “Talk is cheap” atau cakap senang la. Jadi tukang karut sahaja tak guna.
     
    31.            Atas kesedaran ini, bermula dengan lima rukun Pemuda iaitu Bersatu, Berprinsip, Relevan, Inklusif dan Proaktif sebagai panduan dalam misi memenangi sokongan generasi muda, kita telah memperkenalkan Makmal Pemuda atau BN Youth Lab yang menjadi platform untuk generasi muda hari ini meluahkan kegusaran dan menyuarakan pandangan mereka.  Antara isu yang dibangkitkan ialah perumahan, pendidikan, penjagaan anak-anak dan ibu bapa, gaji minimum, pinjaman PTPTN, pinjaman perniagaan dan harga barangan.  Kita bersyukur kerana banyak daripada cadangan kita, iaitu Skim Rumah Pertamaku, Dana Belia 1Malaysia dan Majlis Konsultasi Gaji Negara, yang bakal melonjakkan kadar gaji pekerja, telah disisipkan dalam Belanjawan tahun lepas.  Tambahan lagi, Program Perumahan 1Malaysia (PR1MA) bagi memenuhi keperluan perumahan generasi muda telah turut dilancarkan oleh YAB Perdana Menteri pada Julai lalu.  Kesemua ini adalah contoh ampuh kepada ideologi politik khidmat bakti yang menjadi teras kepada era baru Pergerakan Pemuda hari ini.
     
    32.            Malah, atas prinsip politik khidmat bakti yang menjuarai suara orang muda hinggalah aspirasi menjadi realiti, Pemuda telah menerajui gerakan ke arah perkembangan kebebasan sivil yang kini menjadi dasar Kerajaan sepertimana saya sebut tadi - ISA, AUKU, tahanan terhad, kebebasan akhbar dan kini kebebasan berhimpun. 
     
    33.            Melalui program Jelajah 1Malaysia atau JOM kita telah membawa nilai hakiki kepada tradisi pembelaan rakyat.  Lebih 550 buah rumah telah kita baik pulih dan ribuan keluarga telah mendapat bantuan melalui gerakan Cakna Pemuda dan Pemuda Prihatin.  Karnival Kerjaya Pemuda BN akan menjadi aktiviti berterusan untuk membantu para graduan dan anak muda mendapat pekerjaan.  Setakat ini karnival kerjaya tersebut telah diadakan tujuh kali di Kuala Lumpur, Kedah, Melaka, Pahang, Sabah dan Perak.  Karnival kerjaya kita telah menjadi satu jenama sebutan ramai – bila orang muda bercakap pasal pekerjaan, pasti tak lekang dari bercakap Karnival Kerjaya Pemuda yang telah menawar puluhan ribu peluang pekerjaan kepada ratusan ribu anak muda, tak kira parti, tak kira bangsa.

    ReplyDelete
  17. Khairy Jamaluddin1 December 2011 18:50

    44.            Pemuda harap TERAJU akan dapat berpegang teguh kepada pendekatan baru ini.  Kita tidak mahu sejarah berulang di mana segelintir usahawan Bumiputera yang hanya bersandarkan kabel, dibantu atas nama Dasar Ekonomi Baru, tetapi akhirnya saham dijual, kepentingan digadai - sekadar nama atas kertas supaya mendapat status Bumiputera tetapi tidak lebih dari seorang Ali kepada Baba.
     
    45.            Usahawan Bumiputera muda kini lebih berupaya dan jujur.  Mereka tidak akan jual kepentingan bangsa, mereka sanggup bersaing dengan semua.  Saya harap TERAJU akan melihat kepada kumpulan ini.  Jika dulu kita melihat matlamat DEB cuba dicapai melalui pemindahan kekayaan kepada mereka yang tiada kemampuan, Pemuda berharap TERAJU akan memastikan yang diberi peluang adalah anak bangsa yang tidak akan mengkhianati perjuangan dan mengaut keuntungan cepat untuk diri sendiri.
     
    46.            Kelima, pada awal tahun ini Pemuda telah bangkit mendesak Kerajaan agar tidak menaikkan harga minyak RON95 tatkala rakyat sedang dihimpit tekanan kenaikan harga barang.  Alhamdulillah, Kerajaan telah mendengar pandangan kita dan harga RON95 terus kekal.  Kita juga menyokong usaha Kerajaan memperkenalkan Kedai Rakyat 1Malaysia yang bukan sahaja menawarkan produk yang lebih murah malah menghapuskan kerakusan orang tengah dalam mengaut untung.  Dalam hal ini, saya juga menggesa pihak Kerajaan bersikap lebih proaktif untuk menggunakan apa sahaja perundangan dengan mengambil tindakan sewajarnya ke atas pihak tidak bertanggungjawab yang ligat menekan rakyat di negara ini.  Sememangnya, kenaikan harga barang berlaku antara lain atas sebab faktor luaran.  Tetapi kita juga tahu wujudnya pihak atau “traders” yang tamak.  Inilah golongan rakus yang perlu kita perangi, golongan parasit yang mengaut keuntungan luar biasa atas kesusahan orang lain.  
     
    47.            Sekali lagi cadangan-cadangan ini menjadi bukti pentas keramat Pemuda sentiasa menjaga kepentingan orang muda, lantas menjadikan BN Pilihan Orang Muda.  Kita berkhidmat selesaikan masalah bukan seperti pembangkang yang hanya tahu menghasut anak muda memberontak.  Politik kita politik khidmat bakti, politik pembangkang politik demonstrasi sana sini.

    ReplyDelete
  18. Khairy Jamaluddin1 December 2011 18:51

    Para perwakilan sekalian,
     
    48.            Sekarang wujud kelompok tertentu yang menggarap nafsu, kedangkalan ilmu serta perjuangan individu menjadi runut dan lagu politik yang baru.  Mereka tidak ubah seperti agas-agas sumbang yang gemar menangguk di air keruh.  Terkinja-kinja ke hulu dan ke hilir dengan pendekatan semberono dan populis. Ia sebenarnya tidak lebih daripada gula-gula politik, ditabur demi mengumpan sokongan merebut kuasa yang sudah lama mereka dambakan.  Golongan sedemikian, adalah satu gerombolan pemancing terdesak - sanggup meletakkan cacing-cacing simpati agar kail muslihatnya disentap mereka yang termakan tipu helah betapa setiap janji-janji manis yang ditabur bukan sahaja memusnahkan diri, malah menggadai negara.
     
    49.            Filem Allahyarham Tan Sri P. Ramlee berjudul 6 Jahanam telah mengisahkan tentang 6 orang penjenayah yang membuat onar dalam masyarakat dengan perbuatan merompak, mencuri, membunuh dan merogol.  Hari ini masyarakat kita tidak terlepas daripada terpaksa berhadapan dengan 6 Jahanam versi moden – polemik politik pembangkang jijik!  Buktinya adalah melalui percubaan pembangkang yang berangan-angan melaksanakan 6 formula kehancuran negara yang saya sifatkan sebagai formula 6 Jahanam.
     
    Pertama:  Menjahanamkan sistem demokrasi
     
    50.            Pembangkang seringkali menggunakan kebangkitan di Timur Tengah untuk menghasut rakyat negara ke arah revolusi jalanan. “Arab Spring” di Malaysia, kata mereka.  Di manakah letaknya akal fikiran mereka kalau kita ingin disamakan dengan negara Tunisia, Mesir dan Libya?  Malaysia amat berbeza dengan negara yang huru-hara di Timur Tengah.  Namun, pembangkang menggunakan perkara ini untuk meniup api kebencian kepada Kerajaan.  Inilah agenda tersembunyi yang ingin mereka capai, tatkala idea mengadakan Bersih mereka canai.  Matlamat mereka bukannya pemerkasaan sistem pilihanraya yang adil.  Sebaliknya, ia adalah wahana menyebarkan debu-debu sangsi yang akan menimbulkan kekacauan yang maha kelam kabut dalam sebuah negara berdaulat.
     
    51.            Pada mereka sistem demokrasi itu tidak wujud di bawah pentadbiran BN.  Pada mereka BN adalah pencuri pilihanraya, menidakkan suara rakyat, dan menggunakan serba macam taktik kotor untuk kekal berkuasa.  Jika benarlah pakatan pembangkang mendukung demokrasi, mengapa sehingga hari ini mereka tidak pernah melahirkan rasa kesal mengenai insiden September 16?  Sedarkah kita, propaganda rampasan kuasa September 16 adalah satu bentuk penghinaan kepada amalan demokrasi yang wajar dirakam sebagai satu detik hitam dalam sejarah negara.

    ReplyDelete
  19. Khairy Jamaluddin1 December 2011 18:52

    52.            Tak cukup dengan itu, baru-baru ini Azmin Ali dengan gah mengumumkan hasrat PKR untuk memecah tembok penjara bagi membebaskan Anwar Ibrahim sekiranya didapati bersalah dalam kes liwatnya. Semestinya ini bukan kenyataan pendukung demokrasi yang sebenar.  Undang-undang negara, sistem kehakiman negara semuanya tidak diendahkan.  Sudah terang lagi bersuluh, keluar dari mulut mereka sendiri, agenda mereka hanya satu, iaitu memastikan Anwar menjadi Perdana Menteri Malaysia dengan apa jua cara - halal atau haram.  Dan konsep demokrasi ini hanya menjadi alat bermusim ke arah sasaran sempit mereka.
     
    53.            Tidak syak lagi, demokrasi negara menjadi mangsa pertama di bawah kerakusan pakatan jahanam.
     
    Burung bayan terbangnya tinggi
    Hinggap seekor di pohon pisang
    Mengaku konon pejuang demokrasi
    Rupanya penghasut jalan songsang
     
    Kedua:  Menjahanamkan sistem pentadbiran
     
    54.            BN adalah satu parti yang telah terbukti keupayaannya dalam mentadbir negara.  Semangat setiakawan antara parti komponen dapat dilihat dengan jelas dalam pemilihan Jemaah Kabinet oleh Perdana Menteri.  Bagaimana pula dengan pembangkang?  Sehingga kini, mereka masih gagal memberikan kita Kabinet Bayangan.  Yang mereka ada, 3 penyelia untuk satu portfolio – tiga kepala, satu badan.  Bayangkan kalau mereka perlu menubuh kabinet di masa hadapan – siapa Perdana Menterinya?  Anwar, Guan Eng atau Haji Hadi?  
     
    55.            Mutakhir ini, mereka dengan angkuhnya mahu mengurangkan bilangan kakitangan kerajaan.  Pembangkang tabur statistik bahawa nisbah penjawat awam dengan penduduk di Malaysia adalah tinggi dan membebankan.  Tetapi mereka sengaja menyembunyikan hakikat bahawa negara-negara lain tidak mengambil kira golongan anggota keselamatan dan warga pendidik sebagai kakitangan awam. Sedangkan di Malaysia, dua golongan ini merangkumi lebih 50 peratus daripada semua penjawat awam.   Maka, sudah pastilah nisbah kita lebih tinggi daripada negara-negara lain.

    ReplyDelete
  20. Khairy Jamaluddin1 December 2011 18:54

    56.            Bagi Pemuda, tiada langsung sebab untuk kurangkan saiz kakitangan awam.  Negara tidak mungkin mengecapi kemakmuran sebegini tanpa sokongan dan usaha gigih sektor awam.  Tapi jelas, ini bukan pertimbangan bagi pihak pembangkang.  Sesungguhnya, bagi penjawat awam yang bakal mengundi kelak, undi untuk pembangkang adalah sama seperti menabur pasir ke periuk nasi sendiri.
     
    57.            Bayangkan pula apa akan jadi kepada pentadbiran undang-undang?  PAS mahu laksanakan hudud, tetapi DAP pula minta langkah mayat mereka dulu.  Jika Pakatan mengambil alih Kerajaan Persekutuan, apakah akan ada undang-undang berbeza di negeri berbeza?  Apakah definisi jenayah sendiri akan berubah mengikut geografi?  Kalau mencuri di Kelantan, potong tangan.  Kalau di KL, sumbat penjara.  Kalau di Pulau Pinang, itu kita tengok dulu apa kata Khalifah Lim Guan Eng.
     
    58.            Inilah realiti yang akan berlaku sekiranya kita benarkan pakatan pembangkang yang tandus persefahaman mengambil alih kepimpinan negara.  Sistem pentadbiran kucar-kacir tanpa arah, porak peranda - menjadi mangsa kedua kerakusan pakatan jahanam!
     
    Ketiga:  Mejahanamkan maruah negara
     
    59.            Semua menjadi saksi, UMNO dan BN tidak pernah tergamak memburuk-burukkan kepimpinan negara kita kepada orang luar.  Namun, tidak sampai sepenggal menjadi Ketua Menteri, Lim Guan Eng terkocoh-kocoh ke Singapura menjaja fitnah terhadap negeri Johor semata-mata mahu menggambarkan satu situasi yang menyebelahi partinya.  Beliau tahu Johor adalah bakal penerima pelaburan terbesar dari Singapura.  Disebabkan dengki, beliau menakut-nakutkan pelabur dari Singapura tanpa mempedulikan kesan pelaburan negara yang boleh merudum disebabkan tindakan biadapnya, seolah-olah Pulau Pinang itu bukan sebahagian dari Malaysia.  Persetankan kepentingan ekonomi dan kesejahteraan rakyat Malaysia.  Apa yang penting hanyalah DAP dan Republiknya di Pulau Pinang!  Pantang ada peluang.  Maruah negara beliau telanjangkan.

    ReplyDelete
  21. Khairy Jamaluddin1 December 2011 18:55

    60.            Kerakusan pembangkang amat berbeza dengan sikap dan budaya kita yang bangga menjadi anak Malaysia.  Kita bangga dengan asal usul negara kita, bangga dengan pencapaian kita, bangga dengan lambang negara kita.  Maka kita marah apabila pembangkang dengan sesuka hati memperlekehkan Jalur Gemilang.  DAP dengan angkuhnya berkata mereka lebih sanggup edar bendera roket berbanding bendera kebangsaan.  Ini biadap!  Kita marah dengan janji pembangkang untuk mengubah terus Jalur Gemilang sekiranya mereka memerintah.  Inilah polemik politik jijik dan budaya kebencian yang dibawa oleh pihak pembangkang.  Bukan setakat simbol negara, institusi-institusi penting seperti polis, tentera semuanya habis dihentam dan dipandang hina.  Tak pernah langsung kita dengar mereka mengiktiraf jauh sekali memperjuangkan kepentingan anggota keselamatan negara.  Bayangkan kalau mereka mengambil alih, apa nasib negara kita?  Jadi bahan cemuhan di persada antarabangsa.
     
    61.            Maka, sekiranya kita biarkan mereka memerintah, satu sahaja hasilnya terhadap maruah dan imej negara.  Mangsa ketiga pakatan jahanam!
     
    Malangnya sungguh nasib Pak Kaduk
    Ayamnya menang kampung tergadai
    Pembangkang sungguh berhati busuk
    Burukkan negara berderai-derai
     
    Keempat: Menjahanamkan sejarah negara
     
    62.            Sesungguhnya sejarah adalah pasak jatidiri sesuatu negara.  Warisan dari generasi ke generasi.  Melalui sejarah, kita kenal identiti kita sebagai seorang Melayu Islam dan seorang warganegara Malaysia.  Melalui sejarah, kita mula memahami tanggungjawab, amanah dan peranan kita dalam memastikan kelangsungan agama, bangsa dan negara.  Tanpa sejarah, semua laungan juang tidak bermakna.  Tanpa sejarah kesemua percaturan politik tidak punya hala tuju.  Peliknya, hari ini ada yang memutar belitkan sejarah – menyanjung golongan yang mengetuai serangan Bukit Kepong – golongan yang membunuh isteri dan anak semuda dua tahun.  Semua dipuja sebagai pejuang kemerdekaan.  Pegawai polis yang terkorban pula dilabel sebagai tali barut British.
     
    63.            Apabila musuh durjana negara diangkat sebagai wira, apabila perjuangan pembela pertiwi dihina, maka inilah tamsilan ampuh talam dua muka; pakar pura-pura.  Inilah yang dikatakan gunting dalam lipatan; api dalam sekam; musuh dalam selimut.  Inilah realiti sekiranya penjunjung komunis dibiar mentadbir negara.  Lesap habis segala fakta sejarah.  Kesemuanya bakal diganti mitos pro Komunis yang menyanjungi pengganas, para pembunuh anggota polis.  Sejarah negara dan asal usul bangsa menjadi mangsa keempat pakatan jahanam.

    ReplyDelete
  22. Khairy Jamaluddin1 December 2011 18:56

    ra.  Malangnya ini bukan fokus Pakatan Rakyat.  Yang mereka tahu, gadaikan kepentingan bangsa, cabar kesucian agama, asalkan kepentingan politik mereka terjaga.  Kita perhatikan PAS.  Setiap kali cuba menyentuh isu agama, mereka akan dilibas pantas oleh DAP.  PAS hanya mampu membisu.  Takut berputus kasih dengan DAP yang memilih bulu!  Bila DAP mengamuk, PAS menyorok.  Bila DAP kata Himpunan Sejuta Umat agenda haram, PAS diam.  PAS tutup cerita pasal larangan berhibur di bulan puasa di Kedah.  PAS tutup cerita pasal isu murtad yang berleluasa.  Semua berpunca daripada ketiadaan satu ideologi yang sehaluan - yang digadaikan adalah nasib bangsa dan agama.
     
    65.            Lebih malang, demi kuasa, pembangkang ligat menanam benih prejudis yang menghalang orang Melayu untuk bercakap dan memperjuangkan kepentingan bangsa secara terbuka.  Jatidiri Melayu mereka hakis.  Kecintaan kepada bangsa mereka kikis.  Sehingga mewujudkan persekitaran yang menyebabkan segelintir berasa janggal untuk menzahirkan semangat dan jatidiri mereka sebagai anak Melayu.  PAS dan PKR masih sanggup bersekongkol dan hanya mendiamkan diri melihat orang Melayu di Pulau Pinang diasak dan dipijak-pijak oleh DAP.  Hari ini, menjadi orang Melayu di Pulau Pinang, tak ubah seperti merempat di bumi sendiri.  Bukan sekadar jatidiri Melayu hancur, warna kulit kita pun dah dipersenda.  Mana mungkin DAP bukan parti rasis setelah menghina warna kulit YAB Menteri Besar Perak.  Mana mungkin saya tak terasa, warna kulit saya pun serupa.  Malah, selama ribuan tahun di seluruh dunia, warna kulit telah menjadi simbol penindasan, dan dengan sewenang-wenangnya mereka lontarkan kenyataan rasis sebegitu.
     
    66.            Barangkali PKR sudah mula sedar bahawa sokongan Melayu terhadap mereka semakin pudar.  Orang Melayu sudah sedar bahawa PKR tidak mampu memperjuangkan nasib dan masa depan bangsa kita.  Lantas semasa Kongres PKR yang berlangsung baru-baru ini, mereka tampak begitu kemaruk kuasa dan terdesak sehingga menuntut kita meminda perlembagaan persekutuan agar menjamin hanya orang Melayu yang boleh menjadi Perdana Menteri.
     
    67.            Mereka merayu kepada UMNO meminda perlembagaan tidak lain tidak bukan kerana PKR khuatir sekiranya Pakatan pembangkang menang kelak, yang menjadi Perdana Menteri bukannya dari parti PKR mahupun PAS.  Mereka gusar dengan kuasa DAP yang tampil lebih mendominasi, lebih berkuasa dalam pakatan pembangkang dan terpaksa menggunakan UMNO sebagai jalan belakang, jalan penyelamat.
     
    68.            Tindakan ini menampakkan rasa saling curiga sesama pembangkang sehingga membuatkan PKR terpaksa meminta UMNO untuk membuat sesuatu yang boleh selamatkan mereka.  Barisan Nasional tidak perlu kepada pindaan perlembagaan ini kerana kita menaruh penuh keyakinan pada sistem muhibbah sedia ada serta semangat muafakat di kalangan ahli komponen BN.  Kita percaya UMNO mampu menawarkan kepimpinan kepada seluruh rakyat Malaysia.  Kita yakin tanpa peruntukan dalam perlembagaan pun, rakyat Malaysia keseluruhannya tetap menyokong kepimpinan Melayu yang adil kepada semua.  Ini jatidiri kita dalam UMNO yang bangga dengan kemampuan bangsa sendiri untuk terus memimpin negara.  Tapi tanpa jatidiri utuh, PKR berpeluh.  Terhegeh-hegeh minta UMNO pula pinda perlembagaan kerana tidak mampu mengatasi kuasa DAP merampas takhta Kerajaan sekiranya nauzubillah mereka menang

    ReplyDelete
  23. Khairy Jamaluddin1 December 2011 18:58

    69.            Ketaatan PAS dan PKR terhadap kerakusan DAP ini nyata tidak bertepi.  Inilah masalahnya, apabila jatidiri bangsa runtuh dan musnah.  Maka, agama dan bangsa akan menjadi mangsa kelima pakatan jahanam.
     
    Keenam: Menjahanamkan kemakmuran ekonomi negara
     
    70.            Dalam mengupas kesejahteraan ekonomi, pembangkang mengapung-apungkan kononnya mereka sebuah kerajaan yang bersedia memberikan segala-galanya secara percuma kepada rakyat.  Saya teringat akan satu pesan bidalan lama - yang manis jangan segera ditelan, yang pahit jangan segera dibuang.  Inilah formula Pakatan pembangkang.  Janji manis, pendekatan populis, negara muflis.
     
    71.            Kajian kita mendapati bahawa sekiranya janji-janji manis dalam Buku Jingga dilaksanakan, Malaysia akan bankrap seperti Greece dalam tempoh hanya 2 tahun.  Mana tidaknya, untuk mengotakan sebahagian janji manis kebajikan mereka, hutang Kerajaan akan mencecah RM617 bilion pada tahun kedua sahaja.  Maka kita akan mempunyai tidak lebih daripada setahun untuk bersorak-sorai meraikan kenikmatan sementara kehidupan percuma, sebelum terpaksa meratib penuh sesal kemusnahan ekonomi negara untuk beberapa generasi selepas itu.  Biarpun terdapat analisis yang menunjukkan kelemahan pendekatan sebegini, pembangkang tidak peduli.  Yang penting, mereka mampu memancing undi.  Jika mengikut pembangkang, negara akhirnya terpaksa melukut di tepi gantang - menagih bantuan daripada agensi seperti IMF.  Kita tahu sejarah Anwar yang rapat dengan IMF dan beliau rela menjadi pak sanggup mengheret negara kepada tuntutan luar demi kuasa.  Inilah masalahnya orang yang suka melalak.  Berteriak pandai, berfikir tidak.  Kuman seberang laut mereka nampak.  Gajah depan mata mereka sepak.  Pendek kata, kemakmuran ekonomi negara akan menjadi mangsa keenam, pakatan jahanam.
     
    Awan datang lindungi bulan
    Malam pekat sunyi rasa
    Politik pembangkang sarat kebencian
    Hasut rakyat demi kuasa
     
    Dentam-dentum atas permatang
    Orang mengemping padi muda
    Melayu terpinggir di Pulau Pinang
    Air Kelantan tak bersih jua
     
    Tunggul kecil di tengah huma
    Buat tanda antara sempadan
    Biar apapun pembangkang cuba
    Putrajaya tetap Pemuda pertahankan

    ReplyDelete
  24. Khairy Jamaluddin1 December 2011 18:59

    Para perwakilan sekalian,
     
    72.            Jangan sekali-kali kita lalai, leka dan alpa.  Jangan kita dibuai kegemilangan silam.  Cabaran yang bakal kita hadapi pada PRU-13 ini merupakan yang paling sengit dalam sejarah pilihanraya.  Inilah masa dan ketikanya Pemuda UMNO bangun untuk melakar kesinambungan perjuangan yang murni ini.
     
    73.            Pemuda yang ada pada hari ini, seperti mereka yang terdahulu, tidak mungkin lari dari medan perang.  Kita tahu betapa pentingnya perjuangan ini demi masa hadapan anak bangsa.  Saya yakin dan percaya setiap ahli Pemuda yang ada pada hari ini takkan gentar untuk menghadapi armada perang musuh dan berjuang bersama-sama pucuk pimpinan.  Hati gajah sama  dilapah, hati kuman sama dicecah.  Biar patah dahan berpaut, biar retak lantai berpijak, musuh datang pemuda tak takut, apa dugaan takkan berganjak.  
     
    74.            Akhirul kalam, saya akhiri ucapan ini dengan satu sajak yang didedikasikan kepada kita semua semoga menjadi azimat untuk kita bersedia menghadapi cabaran yang paling getir dalam sejarah parti keramat kita.

     

    Apabila engkau terasa hembusan angin fajar diiringi embunnya,
    Pernahkah engkau berhenti bertanya,
    Rahsia silam bumi yang engkau pijak,
    Lipatan sejarah langit yang engkau junjung?
     
    Apabila engkau menegakkan panji-panji perang-mu,
    Pernahkah engkau berhenti bertanya,
    Siapakah gerangan pejuang tidak bernama,
    Yang dulu menggadai jiwa dan raga demi anak bangsa?
     
    Apabila air mata berlinangan ketika engkau memohon restu bonda,
    Pernahkah engkau berhenti bertanya,
    Apakah sebab mereka berjuang, tanpa mengira badai yang datang,
    Apa cerita di sebalik cerita memungkinkan mereka mengorbankan semua?
     
    Apabila anak-anak mu melambaikan tangan dan sayu engkau membalasnya,
    Pernahkah engkau berhenti bertanya,
    Bagaimana aku insan biasa dapat menebus segala jasa
    Bagaimana aku manusia kerdil dapat meneruskan perjuangan mereka?
     
    Apabila semboyan sudah berbunyi diiringi paluan gendang perang ini,
    Apabila musuh bertentang mata, denyutan nadi semakin kencang,
    Engkau tidak lagi perlu bertanya,
    Kerana hari ini, ketika bahtera perang mereka semakin menghampiri,
    Sudah tentu hari ini, di bawah kibaran panji-panji parti keramat kita ini,
    Kita akan sama-sama teguh berdiri!
     
    Ayuh Pemuda, Mari kita sama-sama berdiri!
    Berdiri bukan mencari nama, Berdiri bukan mencari harta,
    Berdiri kerana aku tidak mungkin lupa sejarah ku,
    Berdiri kerana aku pewaris perjuanganmu,
    Berdiri kerana aku siap siaga, terus sahaja bertarung nyawa
     
    Ayuh Pemuda, Mari kita sama-sama berdiri!
    Berdiri kerana aku Pemuda yang tidak gentar semua,
    Berdiri kerana aku Pemuda penerus perjuangan bangsa!
    Berdiri kerana engkau berdiri bersama, teguh kita pasti bersama, kekal utuh ke akhir masa.
     
    HIDUP UMNO!  
    HIDUP UMNO!  
    HIDUP UMNO!

    ReplyDelete
  25. LANCIAO LA UMNO diu lei puk gai lou mou tsau hai ham ga tsan

    ReplyDelete
  26. Bismillahirrahmanirrahim

    Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

    Yang Berbahagia Pengerusi Tetap,

    Yang Berbahagia Timbalan Pengerusi Tetap,

    Yang Amat Berhormat Timbalan Presiden & Puan Sri Norainee Abdul Rahman,

    Yang Berhormat Naib Presiden-Naib Presiden,

    Ketua-Ketua Pergerakan Wanita, Pemuda dan Puteri,

    Ahli-Ahli Majlis Tertinggi,

    Yang Amat Berbahagia Tun Dr. Mahathir Mohamad & Tun Dr. Siti Hasmah,

    Yang Amat Berbahagia Tun Abdullah Ahmad Badawi,

    Ketua-Ketua Parti Komponen Barisan Nasional,

    Dif-dif Kehormat,

    Para Perwakilan, Pemerhati, Tuan-Tuan dan Puan-Puan yang saya hormati sekalian.

    MUKADDIMAH
    Saudara dan Saudari sekalian,

    1. Alhamdulillah, dizahirkan sejuta kalimah syukur ke hadrat Allah SWT, Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani yang telah memberi izin dan inayah-Nya supaya kita dapat sekali lagi berkumpul dalam dewan penuh bermakna ini. Ucapan selawat dan salam ke atas Nabi Muhammad SAW yang senantiasa dipersadakan kepimpinannya.




    Saudara dan Saudari,



    Mudah-mudahan Allah memberkati. Hidup UMNO! Hidup UMNO! Hidup UMNO!
    Wabillahitaufik Walhidayah Wassalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

    Terima kasih.

    ReplyDelete
  27. woi! abah engkau la ade ucapan khairy plak kt sini. ini freemason! ini illuminati! emak engkau laa! hahahhaa

    ReplyDelete
  28. WTF,bodoh ape die,yg ko p paste text KJ 2 pejadah babi??hahaha!tensen tol ketiak aku hahaha!

    ReplyDelete
  29. sya rasa kena wat sesuatu yg terbaik le bro...
    http://bit.ly/p9n9rV

    ReplyDelete
  30. i know its wrong,
    but this fucken video makes me wanna laugh,haha

    ReplyDelete
  31. Don't think d video is abt parkour. More like kurangnye kemudahan utk org oku. Susah diaorg nk bergerak on the streets yg not user friendly to them. Sian plak nengok.

    ReplyDelete
  32. that is not parkour, i can even do better. its more like a jokes made by some teenagers. its fun alrite, the best part is when he wanna go through between the lamp post. lol, stuck!

    ReplyDelete
  33. i didn't see any parkour element in this vid . am i fucking trolled ?
    btw , fuck weh , asal ada orang sebar ideologi UMNO bangsat kat sini . sorry to say , aku pembangkang . turun kan harga minyak weh!!

    ReplyDelete
  34. reason i play the video coz i'm imagine they would jump over building or roll over with their wilcha. maybe i've to reduce a bit of my imagination after this

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails