Wednesday 14 December 2011

Serius - Mengapa USA Masih Belum Menang Di Afghanistan (13 Gambar)


Ini tidak akan berakhir


Di Iraq Presiden Barrack Hussein Obama sudahpun menyatakan tentera Amerika akan keluar sepenuhnya sebelum penghujung tahun ini. Ini setelah 8 tahun mereka menakluk Iraq dengan alasan kononnnya Iraq mempunyai senjata merbahaya dan bekerjasama dengan Osama.

Sejarah penaklukan Iraq sudah hampir berakhir tetapi di Afghanistan 10 tahun sejak perang dimulakan, masih tidak kelihatan penghujungnya. Askar berikat yang diketuai USA masih ramai yang terbunuh. Keamanan tidak tercapai. Paling best the hearts and minds of the Afghans tidak dapat dirasuah. Mereka lupa orang Afghan sudah berperang berterusan melebihi 100 tahun. You just cant fuck with them cause they dont know the meaning of the word quit and surrender

Kehidupan askar bersekutu juga semakin sukar kerana konvoi yang membawa bekalan mereka kerap diserang hendak. Pelbagai peralahan dan keperluan penting musnah terutamnya bekalan bahan api.

Bagi aku yang paling rugi tetap rakyat Afghanista dan Pakistan. Yang mati bila konvoi diserang masih mereka dari bangsa sendiri yang terpkasa bekerja dengan NATO sebagai pemandu. Brothers killing brothers....... sad.......







Laporan asal Reuters

23 comments:

  1. bape hari je dah tinggalnye 2011 ni. peti ais punye kapir.

    ReplyDelete
  2. amerika syrikat /israel laknatullah memang perosak dunia islam..

    #semoga mereka binasa dibawah kuasa islam nanti..insyallah,amin3 ya allah,tunjukkan kekuasaan mu pada mereka yang begitu angkuh sekali

    ReplyDelete
  3. b-4-2...sector clear, fire in the hole! counter strike...

    ReplyDelete
  4. obe saje buat typho...or mmg tgn ko takde jari

    ReplyDelete
  5. Mujahideen dan taliban tidak akan putus,kerana mereka bukanlah manusia,juga bukanlah kumpulan,yang lebih tepat mereka ialah idealogi dan kefahaman penduduk setempat yang yakin dan tawadduk atas perjuangan mereka,bagaimana Amerika mahu menang,sedangkan musuh mereka ialah idea yang meresap di dalam minda dan jiwa rakyat itu adalah sesuatu yang amat utuh dan tidak mudah di rapuh dengan sogokkan demokrasi sampah dan penonjolan wanita telanjang

    ReplyDelete
  6. tentera afghanistan mmg x kan kalah....suatu hari mereka yang akan kalahkan tentera zionist.

    ReplyDelete
  7. ya harap islam menang,bila perang ngan amerika dan israel akhir zaman..biarpun diorang master of tactical dan strategies gabungkan semua lebih 10000 bom nuclear in us alone, beribu jet pejuang,thousand pound of nerve gas vx ,beratus kapal selam,tentera yang terlatih professional macam rambo.. jgn risau saudara seagamaku kita di malaysia pun dah maju dalam perang baru2 ni kita dah beli banyak shit di lima 2011 dan kita ada KDrazak kapal selam boleh bantu sedara kita.. go islam bebeh yeah.

    ReplyDelete
  8. yg berkerjasama dengan si kapiaq harbi 2 buat pe...

    padan muka di bunuh

    ingat la, ISLAM menolak pemusuhan..

    kecuali kepada yg menentang ISLAM sama ada muslim atau no-muslim..

    bila jadi macam nie, bukan askar afghan yg salah, org berkerjasama dengan amerika 2 yg salah...

    kalau bab politik malaysia plak,
    PAS kena bersatu dengan UMNO?
    xpew la 2 PAS bermusuh dengan UMNO.
    umno nampaknya liak untuk tunaikan hukum ALLAH...

    kalau ALLAH benarkan muslim bermusuh dengan muslim munafik sape kita nak pertikaikan...

    ReplyDelete
  9. INILAH TENTERA YANG AKAN MUNCUL DARI KHURASAN..TIDAK PERNAH KALAH SEPANJANG PENGLIBATANYA..JIKA JUMPA AKAN TENTERA INI,MAKA SOKONGLAH IA WALAUPUN KAMU TERPAKSA MERANGKAK ATAS SALJI SEKALIPUN...PANJI HITAM BLACK BANNER

    ReplyDelete
  10. sebijik macam CnC Generals siot.........fuyooo

    mestila GLA menang, depa xyah pakai karan

    ReplyDelete
  11. pungkok hang lah afghanistan tu negara islam. bila depa buat kerja naharrom buat dalil sendiri menghalalkan whatever shit they want to without any regards to what islam actually preaches, kamu jugak yang condemn dia , melatah menjerit "ITU TIDAK ISLAMIK! ISLAM TIDAK CONDONE SUICIDE BOMBING!!!"

    butuh hapa ?

    ReplyDelete
  12. Ramai gila penyokong Taliban di comment section, aku nak tengok kalau Taliban jadi kerajaan di Malaysia, apa reaksi korang?

    Screw BN and Pakatan, vote for Taliban in 2012 general election.

    ReplyDelete
  13. Bak kata rocket soldier kat GLA


    "THE HIGHER ORDER SHALL REIGN!!"

    Tu la sebab US kalah, maqam diorang rendah #TROLOLOLOL

    ReplyDelete
  14. Syukur dengan ni'mat keamanan yang ada di malaysia.. vote for BN PRU13!!

    PAS - KeBAJIKan
    PKR - Demonstrasi
    DAP - Rasis
    BN - UNITE (UMNO,MIC,MCA,PBB,SUPP,GERAKAN)

    ReplyDelete
  15. sebelum NATO invade, industri dadah = 0%. Zip. Nada. Skarang antara pengeluar dadah terbesar di dunia. CIA pun dah ada skandal seludup dadah.

    ReplyDelete
  16. Ape lanjiao tiba2 masuk politik Malaysia kat sini?

    Ape lanjiao undi parti?

    Undilah individu yang membawa kepada kebajikan kat tempat korang. Bukan parti semata2.

    Kang dia dah naik, sekali tak buat kerja jangan nak salahkan parti pulak.

    BTW, screw you Taib Mahmud.

    ReplyDelete
  17. dear Pro Keamanan, jika BN is UNITE kenapa mau dipecahkan kpd kelompok2 lain? kenapa UMNO jadi ketua? BN is the rasist.

    ReplyDelete
  18. nak tewaskan Taliban ni sebenarnya senang je.. intip mana tempat sembunyi, lepas tu gugurkan lah 1 bijik bom atom di tempat persembunyian mereka. kalau dah kena bom atom masih hidup, itu tentera superman namanya. dan lakukan penguguran bom atom ini di setiap persembunyian taliban. lama2 habislah. macam dinosaur yg memerintah bumi dulu, habis juga kena bom nuklear berupa meteor gergasi..

    ReplyDelete
  19. afghanistan tempat TENTERA MAHDI muncul..iraq , mesir dalam tangan sekarang syria...selepas nie negara bani tamim pulak...Pemuda tamim KUNCI UTAMA.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails