Monday, 2 January 2012

Serius - What I Learned In School : Respon Saya Terhadap Insiden UPSI


Saya suka lagu subversif

Orang tanya aku apa pandangan aku tentang insiden UPSI? Ini jawapan aku. Makna lagu ini dalam dan siapa paham dia bagus. Siapa tak paham tak apa. I BLAME SCHOOLS for your inability to understand. That is what YOU learned in school back then.



What did you learn in school today,
Dear little boy of mine?
What did you learn in school today,
Dear little boy of mine?

I learned that Washington never told a lie.
I learned that soldiers seldom die.
I learned that everybody's free.
And that's what the teacher said to me.
That's what I learned in school today.
That's what I learned in school.

What did you learn in school today,
Dear little boy of mine?
What did you learn in school today,
Dear little boy of mine?

I learned that policemen are my friends.
I learned that justice never ends.
I learned that murderers die for their crimes.
Even if we make a mistake sometimes.
That's what I learned in school today.
That's what I learned in school.

What did you learn in school today,
Dear little boy of mine?
What did you learn in school today,
Dear little boy of mine?

I learned our government must be strong.
It's always right and never wrong.
Our leaders are the finest men.

And we elect them again and again.
That's what I learned in school today.
That's what I learned in school.

What did you learn in school today,
Dear little boy of mine?
What did you learn in school today,
Dear little boy of mine?

I learned that war is not so bad.
I learned of the great ones we have had.
We fought in Germany and in France.
And some day I might get my chance.
That's what I learned in school today.
That's what I learned in school.

56 comments:

  1. GOV- byk Baiknya, Byk juga PALAT nya

    ReplyDelete
  2. hahahahah...ni zaman sape nih? Nixon? We elect them again and again..hahahah

    ReplyDelete
  3. "I learned our government must be strong, It's always right and never wrong"

    ReplyDelete
  4. nak berjuang kena pakai songkok tinggi dulu.

    ReplyDelete
  5. nothings perfect..but due to these immature people, small flame become huge flame..y so serious?..duet mkn pon mak bapak tanggong lagi utk kasi pegi sekola..ni kan plak nk 'sekola' kan org lain..

    ReplyDelete
  6. aku paham lirik ni, tapi obepig gemuk babi mana paham sebab otak die kan dah gemuk sebab banyak makan KFC. die pure-pure paham je ni

    ReplyDelete
  7. seorang peserta DEMO telah cedera parah di lutut kirinya dan terpaksa dibedah.. dlm keadaan kelam kabut di dewan bedah, tiba2 ada seorng doktor menjerit "berhenti-berhenti..!! kita tak boley bedah lutut budak ni, kerana otak dia ada di kepala lutut tu!!

    maka budak tu pon ada sindrom PALALUTUTism..

    ReplyDelete
  8. muka makcik 2 ekor at blkg tu khusyuk, mcm tgh dengar kuliah ustaz azhar.

    ReplyDelete
  9. blaja kat skola polis jd kawan...kalau polis sepak n pukul pon xpe..die tetap kawan kita...

    ReplyDelete
  10. kelihatan banyak penyokong government butthurt disini. meleleh-leleh darah keluar dari lubang dubur. uhh

    ReplyDelete
  11. sialla. kata kiamat taun ni. kapitalis suruh tuhan delay kiamat ke. cilake

    ReplyDelete
  12. sarcasm... its hard to understand =P

    ReplyDelete
  13. babi obe ko tak paham cakap la tak paham. tak paham buat la cara tak paham babi. kalo paham conclude la pefahaman ko. fuck u f-ing parrot.

    ReplyDelete
  14. obe jd lar polis...ak bljar dkt sekolah nk jadi pemberontak keras kepala buta hati...mcm mana cara ko nak dtg halang ak memberontak obe..

    ReplyDelete
  15. @Living Seed

    Your comment = WIN

    ReplyDelete
  16. knp ko x highlight yg ni...

    I learned that Washington never told a lie.
    I learned that soldiers seldom die.
    I learned that everybody's free.
    And that's what the teacher said to me.

    I learned that war is not so bad.
    I learned of the great ones we have had.
    We fought in Germany and in France.
    And some day I might get my chance.

    ReplyDelete
  17. i don't get it. but this country, from the news, is straight to hell!

    ReplyDelete
  18. ahahaha...gud one....and true also....sape marah die la makan cili, pedas kan...???

    ReplyDelete
  19. Anon

    Tak perlu hilite. Sarcasmnya masih sama

    ReplyDelete
  20. Negaraku
    Tanah tumpahnya darahku,
    Rakyat hidup
    bersatu dan maju,

    Rahmat bahagia
    Tuhan kurniakan,
    Raja kita
    selamat bertakhta,

    Rahmat bahagia
    Tuhan kurniakan.
    Raja kita
    selamat bertakhta

    ReplyDelete
  21. Melayu ni mmg banggang.. Yg student nya banggang.. Polis pun banggang...

    Malaysia ni cepat maju kalo tada malay...

    ReplyDelete
  22. lepas nyanyi tangan di dada mata ke atas. lol

    ReplyDelete
  23. Negaraku
    Tanah tumpahnya maniku,
    Rakyat hidup
    bersatu dan mundur,

    Rahmat bahagia
    Tuhan kurniakan,
    Polis kita
    selamat bertakhta,

    ReplyDelete
  24. Bodohnya para penyokong UMNGOK dan JIBROS.

    Memang tahap najis sial pemikiran.

    Pergi www.google.com

    Taip:

    Sarcasm

    Read and understand.

    Bodoh gila.

    ReplyDelete
  25. Bodohnya para penyokong UMNGOK dan JIBROS.

    Memang tahap najis sial pemikiran.

    Pergi www.google.com

    Taip:

    Sarcasm

    Read and understand.

    Bodoh gila.

    ReplyDelete
  26. best baca buku lies my teacher told me. walaupun bnyak menceritakan sejarah amerika yg diputar belit tp boleh tahu mcmana kerajaan nya melakukan propaganda keatas pelajarnya:)

    ReplyDelete
  27. wat i learn from song iz melei iz monkeys eating shit kind dunno how to do shit in toilet so eat shit and say shit taste so guud.

    ReplyDelete
  28. tgh2 tidokn anak2 tetibe kene panggil bertugas.. budak2 u buat hal.. kat tempat kejadian dah suruh diam melenting balik.. nasib baik malaysia.. kalau kat syria dah kene tembak dah.. sian bini tido sorang2 kat rumah..

    ReplyDelete
  29. bodoh pnye bdk2 u yg g demo 2, bg la blaja 2 abis dlu, sian kat mk bpk korg, naye je klu kne buang..

    ReplyDelete
  30. tgh2 beromen dengan bini, tetibe kene panggil bertugas.. budak2 u buat hal.. kat tempat kejadian dah suruh diam melenting balik.. nasib baik malaysia.. kalau kat syria dah kene tembak dah.. sian bini main dildo sorang2 kat rumah.

    ReplyDelete
  31. Just sharing

    Go to youtube

    Checkout

    Killradio - do you know

    ReplyDelete
  32. disebabkan politik, umat Islam bakal berpecah belah.. T.T

    ReplyDelete
  33. 1MALAYSIA STORE is an Online Shopping Store that sells any stuff and gift items exclusively for ladies at reasonably priced price with good quality.

    http://www.1malaysiastore.com.my

    ReplyDelete
  34. nice post edi!

    what i learned in school, no need to pass my spm to be a policeman.

    haha.

    ACAB!

    feck you idiot PDRM.

    skolah pun tak pass. nak ajar budak u.

    tak malu ker makan duit tak payer bagi anak bini makan dengan jadi hamba umno??


    moron.

    ReplyDelete
  35. 1MALAYSIA STORE is an Online Shopping Store that sells any stuff and gift items exclusively for ladies at reasonably priced price with good quality.

    http://www.1malaysiastore.com.my

    ReplyDelete
  36. melayu patut tak wujud kat mukabumi ni..pttuui

    ReplyDelete
  37. ini sangat nice. saya hampir melelehkan airmani

    ReplyDelete
  38. UPSI ni mmg lubuk politician > this is what i learned in school. checkout history text book. #truestory

    ReplyDelete
  39. a great reverse psychology

    ReplyDelete
  40. malas cakap banyak kali~ klu nk baca panjang pandai2 la cari kt kurosagi24's channel~

    in short, kemajuan spiritual & material 1st, politik 2nd~

    ReplyDelete
  41. tgh2 berzina nk buat anak bakal dibuang sempena new year, tetibe kene panggil buat rush.. budak2 u pn nk buat anak.. kat tempat kejadian dah suruh diam diorang ajak orgy plak.. nasib baik malaysia.. kalau kat amerika dah kene main belakang dah.. sian gf wincest ngan adik lelaki kat rumah.

    ReplyDelete
  42. you guys are so great !

    ReplyDelete
  43. BFm penah broadcast lagu nih! B fm cool!!!

    ReplyDelete
  44. kepada budak upsi.. berani buat berani tanggung la.. xpayah nak merengek kat satu dunia.. kate perjuang hak.. pejuang.........

    ReplyDelete
  45. mak bapak hantar ko p universiti supaya jadi org yang berguna, bukan jadi sampah camni..mmg padan muka

    ReplyDelete
  46. Huk aloh pelajar UPSI ni. Dah lah pinjam PTPTN.. Pejuang hak apanyer? Nanti dah abis belajar bukan ingat nak bayar PTPTN.. Ptuih! Budak UPSI tak kenang dek untung!! Baguslah jadi pencacai Anwar si kaki liwat & zina tuh.. Ptuih!!

    ReplyDelete
  47. tah hape2 yg komen kalau takde melayu lg aman. puiii~

    kaum2 kau takde lg lahhhh tenang,kahkah. dah menumpang,buat cara menumpang. byk ckp pulak.

    ReplyDelete
  48. -Student Ikut Silibus-

    Haha, sekolah seperti syarikat Apple. Dia akan program kepala hotak kita dan anak-anak kita. Kalau sekolah Israel dia akan cakap bangsa dia suci. Sekolah Amerika dia cakap bangsa dia suci. Sekolah German dia cakap akan cakap bangsa dia suci. Sekolah KBSR dan KBSM akan cakap kerajaan kita suci dan bangsa terpilih. It will go on and go on and go on.... Kah kah kah kah...

    ReplyDelete
  49. ingatkan al-quran jadik panduan hidup...

    ruper2 nyer lagu jer...

    ReplyDelete
  50. my teacher said "u should save ur money from now on, so that, when u older u can buy a diamond ring.."

    ReplyDelete
  51. Tepat sekali pilihan lagu dan lirik. Heran sangat mengapa kualiti kebanyakan komen tidak setaraf dengan kualiti jawapan kepada soalan yang ditujukan. Melayu sekarang dah lupa sopan santun dan budi bahasa bila memberi pandangan.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails