Tuesday, 15 November 2011

Serius Cool - Jambatan "Nabi Musa" Di Belanda (7 Gambar)


In B4 Ssatu lagi petanda illuminati

Ini ialah jambatan unik yang terletak di Belanda. Ianya menerima jolokan Jambatan Nabi Musa oleh penduduk setempat kerana ianya seakan-akan aksi membelah laut mati yang dilakukan nabi musa ketika melarikan diri dari Firaun. Jambatan ini dibina sedemikian rupa supaya ianya tidak mengubah lanskap parit pertahanan yang dibina mengelilingi sebuah kota lama. Jambatan dibina dari kayu Akoya yang dikatakan mampu tahan lebih lama dari kayu biasa bila direndam didalam air. What do u guys think? Awesome?





Laporan asal MyModernMet

54 comments:

  1. goodness gracious lord... pls la obe... learn to spell... jambaran... I tot jamban!

    ReplyDelete
  2. JAMBARAN SATUUUU

    ReplyDelete
  3. awesome! U don't need jim carrey to do this!

    ReplyDelete
  4. Wan kembali hohohohoho

    ReplyDelete
  5. Jenuh pikiur.. amenda la jambaran... kui kui kui... hambe maafkan typo itu..

    ReplyDelete
  6. air tu ngalir mana? bwh laluan tu la?

    ReplyDelete
  7. seronok ko ye sengaja buat typo banyak2.. nakal abang obepig ni

    ReplyDelete
  8. 33rd Degree Lord15 November 2011 15:35

    Nice job to you obe my son.i'll feed you more of freemasons ideologi to seek future with illuminacism in Malaysia.keep doing like this and you'll gain your 23rd degree of freemason soon.

    ReplyDelete
  9. agak cool dan kesejukan disitu .. :)

    ReplyDelete
  10. err air tu mmg xkn melimpah masuk jambatan tu ke??

    ReplyDelete
  11. menarik.. kalu msia ujan masuk air ni haha :D

    ReplyDelete
  12. obe masih lg cuba menaikkn pangkat dia didalam kumpulan freemason dgn memberi kita salah satu fakta yg berkait dgn illuminati...hail!

    ReplyDelete
  13. dakyah yahudi nih..

    ReplyDelete
  14. Am I the only one wondering what'll happen when it rains and the water rises?

    ReplyDelete
  15. serius cool..
    tp air tuh takkan melimpah ke yek?
    ermm..

    ReplyDelete
  16. Kalau buat kat malaysia ni abih sangkut sampah la jambaran ni...

    ReplyDelete
  17. Ini semua dakyah Yahudi laknatullah.
    Kita harus bangkit dan bakar blog ni.
    Bakar blog Obe, pukul mak dia!!!!!!

    ReplyDelete
  18. obe babi slowporkkk macam pukimak
    basi weh! basi

    ReplyDelete
  19. serbanista..disebabkn kita didedahkan secara xlangsng, so aku cadangkn serangan hendap ala2 ninja...aku join!

    ReplyDelete
  20. bodoh punya serbanistas

    korang jangan klik link tu nanti korang akan ikut perangai setan

    ReplyDelete
  21. bukan sahaja freemason tapi ini juga photoshop

    ReplyDelete
  22. cam sial la post2 ko.semua mengundang komen freemasonist, illuminationist fags!!.. HAHAHAA thumbs up obe!! O.B.E. 3 huruf. klu tambah dgn 663 = 666 nombor iblis..
    illuminati yahudi proved!!! wtf!!

    ReplyDelete
  23. kalau hujan lebat?? msti melimpahkn???

    ReplyDelete
  24. Kalo buat kt Malaysia nnt kt tepi jambatan tuh penuh dgn taik n mayat.

    ReplyDelete
  25. alah.. macam la tak biasa dgn konsep akuarium kt akuria tu. lbh kurang jer, lagi tinggi dia punya ketinggian, cuma bezanya dia ada bumbung lerrr. ni pd pndapat den ler.

    yg ni 'laut'nya pun tinggi budak remaja. mane cool.

    haha

    ReplyDelete
  26. aku mahu pandu bot dekat dengan jambatan tu, bila ramai orang lintas, buat drift sikit...bagi air melimpah masuk..

    ReplyDelete
  27. knowledge lover15 November 2011 20:14

    it's a freaking moat guys... moat mana ada boat ke sampan nak lalu... moat ni cam kolam... air tenang...

    apa la korg ni, cakap obe freemason la apa la.. yahudi guna obe sebarkan dakyah... and yet u guys still read it... ermmmm

    ReplyDelete
  28. salah ke jd yahudi??ok what?klu x, xmrase la mkn aym greng yg sdap,pkai sluar brjename levis n mcm2 lg lah yg ak pun xtau,xkn korg nk pkai sluar jeans jenama "pak kaduk" kot,x ley la nk riak,hahaha...hail the jews,ur all make my life more easier....

    ReplyDelete
  29. CORRECTION:

    Nabi Musa belah Laut Merah :) Bukan Laut mati...

    Thank you~

    ReplyDelete
  30. sian obe die post tajuk yg x de kne mengene ngan iluminati pon org ckp iluminati bile die post pasal iluminati lagilah hahahaha sian obe

    ReplyDelete
  31. agenda freemason ni.

    ReplyDelete
  32. obe kapir freemason iluminati gay. mean lesbo. hahahahahahah

    ReplyDelete
  33. saya sangat harap pihak melayu dapat mengahntar bebudak melayu ke bethlehem untuk belajar dr org yahudi bagaimana membuat jambatan seperti ini. kalau dapt buat di sg kelang depan pertama kompleks tu pun dah cukup,

    ReplyDelete
  34. fuuuu.. kalo ujan xke masuk tenggelam

    ReplyDelete
  35. apebende la korg ni....post psal jambtan je pun..nk kecoh sal bnda2 freemason lah apa...obe yg nk sebar ke korg yg nk sebar..?

    ReplyDelete
  36. nais.. mesia xnk ke wat something usable for public yg awesome camnni ah..

    dol yg cari psl kt sini.. ko xsuke ko xyah bace, xyah bukak.. sbb bile ko da bukak makne nye ko da sokong obe.. aii.. akal xde ke? aiya..

    ReplyDelete
  37. Kalau buat kat Malaysia lagi osem kot. Serius invisible. Sebab air sungai same kaler dengan kayu jambatan. haha

    ReplyDelete
  38. Obe, I thought Nabi Musa melintas Laut Merah...

    ReplyDelete
  39. Patut serbanista tak maju sbb mereka selesa dduk dlm gua..yg maju2 ni semua freemansion & Illuminati sbb diorg ada Iphone, Starbuck, Microft n bla2..apa yg serbanista n pak arab buat hya berkisar pasal penis of dessert yg tak beri faedah haha..Hail Yahudi..U make this world a better place. With Jews we live in gua with all the serbanista haha...

    ReplyDelete
  40. Hai, mereka pun percaya juga pada Nabi Musa macam serbanist, tapi tak percaya pulak pada Allah?

    Degil juga mereka macam kaum Yahudi, sukar sangat nak menerima akidah dan kebaikan agama Islam.

    Inilah akibat seronok sangat dengan nikmat dunia, sampai bosan dengar hal2 akhirat...

    ReplyDelete
  41. serbanistas dalam ni macam pukimak la...freemanson la..illuminati la..WTF

    ReplyDelete
  42. x praktikal langsung jembatan ni. kalo air masuk? pastu cam xde sistem drainage je. kene tgu air kering baru bleh jalan balik. bek xyah buat.

    ReplyDelete
  43. assalam
    setahu saye...nabi musa as telah
    membelah laut mati itu sebanyak
    7 kali...dan terbelah laut mati sehingga menjadi 7 laluan..7 laluan berbilang kaum... wassalam

    ReplyDelete
  44. Barangkali inspirasinya dari ini:

    http://www.telegraph.co.uk/culture/culturecritics/alastairsooke/6988825/Richard-Wilsons-2050-at-the-Saatchi-Gallery-review.html

    ReplyDelete
  45. salam..x hebat sgt pn klau nk dbndingkn dgn Nabi Musa a.s..Nabi Musa belah laut la,bkn belah sungai yg kcik mcm 2..ok lg akuaria kt klcc...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails