Wednesday, 4 July 2012

Serius Sadis - Binaan Anti Gelandangan Dari China (8 Gambar)


Keji!

Di Malaysia golongan gelandangan menjadikan kawasan bawah jambatan sebagai tempat berteduh dari hujan. Beberapa tahun yang lalu segerombolan gelandangan dari Bangladesh tinggal di bawah jambatan yang merentasi Sungai Klang setelah kontrak pekerjaan mereka dimatikan secara tiba-tiba. Sadis melihat berita mereka dizalimi majikan yang tak mampu bayar gaji dan buang mereka. Jadilah gelandangan dan minum ari longkang. Di China golongan gelandangannya sama juga macam di Malaysia. Bahagian bawah jambatan dijadikan tenpat berteduh. Ini membuatkan pihak pemerintah emo kerana mereka tidak mahu melihat gelandangan tidur merata-rata. Mereka segera memenuhkan ruangan kosong di bawah jambatan dengan binaa konkrit tajam dengan harapan ini dapat mejadikan ruangan ini tidak lagi sesuai untuk gelandangan tidur. Sungguh sadis. Persoalannya sekarang adakah apa yang dilakukan pihak pemerintah ini wajar atau kejam? Jika kejam apakah jalan terbaik bagi menangani masalah gelandangan?

Kita bersyukur di Malaysia terdapat NGO dan Jabatan Kebajikan Masyarakat yang peduli dengan masalah gelandangan. Kerajaan pula tidak kejam mebina binaa konkrit tajam.Walaupun negara kita tidak sekaya China, kerajaan kita masih kaya belas kasihan. Rakyat diutamakan. #JanjiDitepati walaupun gelandangan tidak mengundi.





Laporan asal ChinaSmack

22 comments:

  1. pergh..lepas ni takleh tido bwh jambatan lagi la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Janji Ditepati. Terima kasih atas pimpinan dato Seri 1Najib. Semoga malaysia kekal di bawah pemerintahan Barisan Nasional yang Wasatiah dan jimat cermat.

      Delete
    2. ayat troll ko da lapok da mang... cuba lagi

      Delete
  2. gambar 2nd last...sure gelandangan yg dapat port clear tu angkuh punya.

    ReplyDelete
  3. suruh gelandangan tu cari papan mcm plywood, letaklah atas batu2 tajam tu... haaa boleh tidor what...buat mcm pangkin gituh...

    ReplyDelete
  4. exident slide trus cam kukur klapa

    ReplyDelete
  5. daripada dia bina piramid kecik tu baek dia guna peruntukan tu buat pondok untuk gelandangan

    ReplyDelete
  6. muat je nak tido celah piramid tu...

    ReplyDelete
  7. aku rasa takde effect apa2 buat sami china... sedangkan atas besi tajam pun diorang boleh baring

    blog oh pengemis seksi tanpa seurat benang

    ReplyDelete
    Replies
    1. orng ckp psl gelandangan la noob.

      Delete
    2. asal kurus, boleh je muat celah2 piramid tu~ gelandangan takkan gemuk macam obe kot~

      Delete
  8. kalau orang eksiden tercampak atas batu batu tajam tu takde koma dah . arwah terus

    ReplyDelete
  9. bodoh punya kerajaan cina ni!!!!!!!
    membahaya bukan xkat kepada gelandangan saja tp kepada org awan yg lalu dikawasan situ juga.
    cubalah guna otak tu dr dengki dgn gelandangan tu baik guna wang tu bina penempatan sementara kepada mereka semua ni.dahlah xbantu tp lagi nak berlaku kejam sama rakyat mereka sendiri!!!!!!!!!!!!
    baik boikot je kerajaan cina ni!!!!!!

    ReplyDelete
  10. rakyat china ade 2 billion dah skrg ni.. klu hmpir ade 5% gelendangan pun da kopak nnt..5 peratus sme dgn 50 juta org.. atleast 5 org satu rumah, ade 1juta rumah nk kna bina..tahu x rumah kt china mahal nk mampus..dorg xmampu nk beli rumah.. even kereta pun xboleh beli.. sbb tu dorg x mampu bina..btw,duit nk bina penempatan mmg dorg ade, tp pemerintahan komunisme china xnk didik ank dorg jd malas..in future, rkyat jd mls sbb bntuan sume diberikn..china ni len.. xleh compare dgn negara lain.. siyesly.. i went to china recently.. if u go to china, the is a lot of improvement... mlaysia kecik je..ciput je.. kat shenzhen, bangunan bpk style, besar, menakjubkn sbb dorg kreatif.. x mcm mlysia yg nk standardizekn je sume bngunan.. pelancong dtg pun jd bosan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. point nye ko nk bgtau ko pergi china je..

      >cuci jubo pkai tisu lap kt dinding..
      >berak merata
      >naik train boleh mati sbb perempuan mereka bau hanyir

      Delete
    2. jauh perjalanan, luas permandangan~

      Delete
  11. Kesian gelandangan ni. Meh datang Malaysia. Kerajaan 1Najib mesti bagi PR kat korang. Yang penting pangkah dacing wkwkwk

    ReplyDelete
  12. ni klu lintas jalan terjatuh trus tempah maut...

    ReplyDelete
  13. lapik plywood everything will be fine!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails