Tuesday 31 July 2012

Serius FOA - Abang Angkat, Akak Angkat ,Adik Angkat




Angkat pegi mana bro?

Kes kereta menjunam macam filem Michael Bay di Kota Bharu haritu buat aku perasan satu benda. Yang bawak kereta ialah adik angkat kepada si peminjam kereta. Yep, kereta tu kereta pinjam dari kawan. Kereta turbo siap sports rim dan spoiler tuh. Tapi tayar semuanya botak. Kah kah Kah. Bodoh punya meleis. Banyak sangat drifting kot? Dekat Kota Bharu jalan tak sebok sangat so boleh drift sampai tayar botak macam kepala Zaibo. HAHAHAHAHA.

Anyway budak yang “menjunamkan” kereta tu baru 17 tahun. Abang angkat si peminjam kereta pulak umurnya 27 tahun. Sekali bersama dengan dia masa tu ialah adik si penjunam berumur 14 tahun. Aku aneh. Apasal tua sangat abang angkat dia ni? Ye ke abang angkat? Ke paedophile nak simpan awek muda tapi bertopengkan abang angkat je lebih? Masa gua kat sekolah dulu biasa la budak form 5 amik adik angkat. Kononnya nak jadi contoh dan rakan kounseling. Kalau keluar bandar belikan A&W Mozza Burger untuk adik angkat. Bila adik angkat demam dia belikan Panadol. Sanggup passing passing Panadol dekat dewan makan tunjuk dia concern (Padahal nak satu dewan makan nampak dia kononnnya caring nak mampos). Akak angkat pun ada gak. Selalunya budak batch yang hensem dan anak orang kaya banyak akak angkats. Same goes to adik angkat perempuan lah. Kalau cantik ada aje abang angkat. Kadang kala bertumbuk abang-abang pasal nak jadi the ONLY abang akak si awek cantik. Macam Highlander la pulak. In the end there could be only one!

Persoalannya kenapa nak lie to yourself? Kenapa struggle nak ngaku engkau hanya sekadar ANGKAT kepada someone. Kalau dalam benak hati yang tidak kudus tu memang dah pasang niat nak jadikan awek/balak ngaku aje la.

“Aku memang suka dengan Nik Shahidah.. tapi dia junior. Aku amik jadi adik angkat lah. At least boleh mendekati”

Makan bontot la weih! Apa ke sengal main angkat-angkat. Ini euphemism seksual mana lak ni? Angkat masuk bilik? Angkat ketika posisi seksual berdiri? Angkat kain masuk jari? Angkat baju seluk dada? Itu ke maksud tersirat “angkat” dalam abang/akak angkat. Coincidentally "angkat" ialah bahasa pasar untuk "beli". Bila beli barang dari taukeh cina mesti kita cakap;

"Gua mau angkat ini komputer liao. Berapa lu bole bagi boss!"

Jadi bolehlah aku assume yang abang dan adik angkat tak lebih dari hubungan jual beli. Lu beli gua hadiah gua akan layan lu sampai lu graduate.So takdelah lu lonely sangat pasal tak ada awek betul. Korang setuju?

Yang di angkat seperti aku cakap tadi semuanya yang hot stuff. Yang mengangkat pulak semuanya muka macam Latif Borgiba dan Rosnah Mat Aris. Mesti punya. Jangan tipu la. Aku yakin korang pun perasan. Paling butoh sekali bila artis Meleis angkat mengangkat antara satu sama lain;


“Hubungan saya dan Eizraz Fazrinaz Qistina tak lebih daripada hubungan seorang abang dan adik”

Eat shit la sial. Mungkin betul kot dia cakap macam hubungan abang dan adik. Tapi hubungan abang dan adik dikalangan rednecks. Dengan kata lain hubungan incest! HAHAHAHA.

Aku pernah nak kena angkat masa muda belia dulu. Zaman takde perot gendot dan masih kachak (gaya Sayuti eja kacak). Sekarang sudah gendots dan muka seperti Mat Over memang takde nak angkat aku lagi. Cuba la angkat. Patah pinggang je!

Tapi aku salahkan yang diangkat jugak. Nak kata "sorry saya tak minat" kesian pulak tengok ada tenuk yang terkinja-kinja dengan kita ye tak? Bagi hadiah mahal masa birthday. Dapat makanan free bila dia outing. Bila dia habis SPM dia pass kat kita soalan SPM dia. Siap riben merah dan kad good luck untuk SPM tahun depan. Siapa nak tolak kan? Yang mengangkat pulak ambik this as a sign that dia still ada harapan nak ngorat yang diangkat.

“Oh minggu lepas Danial Ezran makan satu je kuih apam yang aku beli untuk dia. Minggu ni dia kata dia makan 5 bijik apam. Adakah dia semakin meminatiku?.. oh Danial Ezran ku!”

Padahal Danial Ezran mintak lebih pasal budak dorm mate dia dah menganjing every week asik makan sorang. So dia pun mintak apam lebih untuk dishare bersama rakan satu dorm. Makan free bersama-sama. Yang akak angkat pulak clueless dan masih mendamba cinta yang tak akan kunjung tiba. Kesian kena guna dengan yang diangkat. Agaknya yang menjadi pengangkat memang suka kena guna atau jenis yang easily manipulated. Dek kerana nak sangat bercinta dari orang kacak dan cantik sanggup perabis duit. Bila dah habis study apa pun tak dapat. Lebih-lebih pun posing lepas majlis graduasi sambil memegang bunga. Lepas tu cuci gambar layan jiwan sorang-sorang. Bodoh! HAHAHHAAH!

p/s : Some motherfuckers are always trying to ice-skate uphill.

46 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. panjang dia menaip pagi ni.
    ni mesti tak leh nak tido pas sahur ni kan?
    tak pun bini suruh tggu kain dlm mesin kan?
    atau pun blog kau kena hack lagi?

    p/s: sbnr nya ada org rejek utk jd adik angkat dia kan. sbb tu dia isim kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian... ni mesti kes tak habis belajar dulu ni... kau tak baca ke kat atas tu old post revisited?

      Delete
    2. noob..mohon kau ampunkan jelah dosa si isan ni.tak peka pada alam sekeliling

      Delete
    3. dah la bimbo, de hati nk kutuk org lg tu.. wakaka

      Delete
  3. Kenapa manusia seunik latif borgiba dan rosnah mat aris di jadikan contoh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Part ni mmg aku gelak sakan muahahahaha...

      Delete
  4. hmm... cubaan meredefinasikan "angkat"

    ReplyDelete
  5. zaman dulu, angkat mengangkat ni mmg femes..ade gak yang tak terangkat..bagi aku, obe ni btul..xde paekdah nyer adik,abang,kakak angkat ni..last nanti, lain plak yang diangkat..aku stakat mak angkat ngajar aku mengaji ader la..kalau kakak2,adik2 ni x layan la..

    ReplyDelete
  6. kau cakap angin la obe gemuk...! pergi mandi la, lepas tu smbung semula menaip depan cermin..! bodoh

    ReplyDelete
  7. ape yang obe ni cakap memang sangat betul. ini la reality hidup

    ReplyDelete
  8. Ramai pengunjung bodoh kat sini rupanya, this is a repost la newfags. kahkahkahkah bangang

    ReplyDelete
  9. biasa yg ada abg adik kakak angkat ni sbb dah kena friendzone. pada asal nak berkawan sbb nak mengurat, tapi belah sana cakap boleh berkawan tapi xlebih dari itu... so kesimpulannya jadi la adik abang kakak angkat.

    tapi aku paling suka jadik bapak angkat pada budak2 yg baru lepas grad yg baru dapat kerja. sbb biasa anak2 yg dah bekerja kena bagi duit kat mak bapak, so anak2 angkat aku kena la bagi duit kat aku sebagai bapak angkat mereka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. camana newspaper pun leh tulis pasal abg angkat, adik angkat ni. cam official jer. umum pun leh terima snang2 jer. sedang bkn ada itam putih pun

      Delete
  10. zaman sekolah asrama dulu, masuk2 sahaja dah ada beberapa kakak offer diri jadi kakak angkat. pengalaman yg menggelikan, pasal aku tak faham, kenapa perlu ada istilah angkat-angkat. jadi kawna aje sudah la. lepas tu baru aku tahu, diorang nak jadi kakak angkat pasal diorang nampak abang aku. so kiranya nak merapati abang aku.

    so bagi aku orang yang offer menjadi angkat dan mengoffer diangkat tu, mempunyai agenda tersembunyi.

    ReplyDelete
  11. ko frust xder org nk amik ko jadi abg angkat ker..

    ReplyDelete
  12. form 1 dulu aku penah ade kakak angkat yg comel dan montok. die form 3 n pengawas. aku kachak dulu, kini dan selamanya harimau malaya oolelelele lee aaaaah aaaahh.
    tetek die smp skrg aku ingat. besar siot. gebu gile kalau di pandang dari sudut 60darjah. tp...aku x sanggup pikir lucah2 sbb die "kakak" angkat. kalo x...rasenye dh selamat...sbb aku besar dari die walaupon aku ni "adik"...

    dem...kenangan mengusik di kala ramadhan,.

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. komen ku sudah tidak releven kerana aku dah berjaya kongsi post ni dalam facebook

      Delete
  14. anak angkat bosnia...
    sapa 80an patut tau.gila ah,sekolah aku penuh kempen anak angkat bosnia.

    ReplyDelete
  15. aku ada akak angkat.. tua 2 tahun dari aku.. konon2nya nk share masalah cite bebagai.

    aku dgn dia mmg xda apa2 hubungan KECUALI AKAK dan ADIk.. last2 aku bawak dia p genting dok romen dia kt sana.. best ada akak angkat.. tq kak..

    ReplyDelete
  16. sori ar.. aku tak main angkat2.. sebab aku skolah laki.. FAK!
    tapi aku ade pen-pal dari germany ngn australia ok..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ah~ rugi nyah~ klu you ambik i jadi adik angkat u, i pastikan adik u hari2 terangkat~ (^_^)v

      Delete
  17. Hari ni puasa, aku pun berpuasa. aku selalu layan blog ni. Tapi artikel kau ni memang ada unsur busuk hati pada orang lain. Except adik dan kakak angkat tu. Kau keji dan menjatuhkan maruah Zaibo, Latif Borgiba, Rosnah Mat Aris, mangsa kemalangan KB Mall. Kalau kaum kerabat dia baca, atau penama yang kau sebut tu baca camne? Blog kau femes, ramai pengikut. Tapi itu bukan tiket untuk kau hentam dan keji orang. Tak kisahla repost atau tidak.

    ReplyDelete
  18. blogger ni lagi la typical meleis yg pikiran takder lain nak corong jer. meleis mmg always meleis, jgn la nk kutuk sesama meleis. sib baik aku bukan dari kaum korang yg sometime mcm lupa diri kutuk sesama sendiri. melayu mmg mudah lupa. kalo org ckp mcm tu tau marah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Habis tu.. awak ni tergolong dalam golongan apa, sand niger / paki b*stard? Adopt me, please..

      Delete
    2. mungkin ko pernah bace yg Nabi sendiri kutuk kaum baginda sendiri yg jahil (macam kau).

      so... does that make him lesser than u?

      ko dari kaum lain? darah ko bukan dari darah Nabi Adam? or maybe darah meleis bukan dari darah Nabi Adam? no matter what u say of your ethnicity. WE ARE BROTHERS AND SISTERS!

      and melayu bukan mudah lupe je.. melayu bangang! cam orang UMNO..

      Delete
  19. ade jgk org nk amik obe jd adek agkat...mesti obe jambu+nerd+rambut berminyak+suar straight cut mse skolah...

    ReplyDelete
  20. baru teringat nak jadikan obe adik angkat gua. Sponsor sebulan RM2000, tiap2 bulan bagi bunga, emas dan permata...

    tapi bak kat obe, org bodo ja ada berangkat2..

    kensel niat gua

    ReplyDelete
  21. kahkah.. entry blog ni patut di print dan ditampal warden sekolah di asrama2..

    ReplyDelete
  22. bende ni mmg hampir semua sekolah jadi mcm ni. and kalau yg awek hot mesti kakak and abg agkt ramai. and kalau yg lelaki plak, if muda, ade kakak angkat coz sbnrnye kakak agkt tu syok kt dia tp muda la plak.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails