Thursday, 19 July 2012

Serius Cool - Jejambat Pejalan Kaki Paling Cool Di Dunia (9 Gambar)


Very nice!

Jejambat ialah antara struktur yang paling sadis di Malaysia. Orang Malaysia lebih sayangkan masa dari nyaway apabila melintas jalan mengakibatkan jejantas menjadi gajah putih yang didiami gelandangan dan peminta sedekah. Jejantas paling mahal di Malaysia terletak di Kuala Lumpur dan ianya dilengkapi sistem penghawa dingin. Namun begitu masih ada yang tak mahu guna dan to be honest rekaan jejantas berhawa dingin itu amat generik.

Di Sekolah Plashet yang terletak di Timur London terdapat sebuah jejantas pejalan kaki yang cool. Ianya dibina bagi menyambungkan dua bangunan sekolah yang dipisahkan oleh sebuah jalan raya yang sesak. Bagi memastikan keselamatan para pelajar, jejantas di bawah dibina pada tahun 2000 dengan kos GBP 560 000 (RM 2.8 Juta) . Bahagian bumbung jejantas dilitupi kanvas dan pada bahagian tengah terdapat tempat berehat yang memeberikan pemandangan jalan raya di bawah. Cool! Keselamatan pelajar harus diutamakan. Diharap di Plashet pelajar mencintai nyaway dan menggunakan jejantas ini. Kalau tidak membazir sahaja buat mahal-mahal!






Laporan asal HappyPontist

17 comments:

  1. Replies
    1. ye la best. dapat la kau dengan boyfriend kau berjimak dekat jejantas ni kan ?

      Delete
  2. huh...blog serius tajaan Najib...defug....

    ReplyDelete
  3. rakyat malaysia masih berfikiran 3rd world country.. xleh wat benda ni.. nt hancing sepnjag jjntas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul2 bukan hanya jenjantas dalam lif pon boleh kencing

      Delete
  4. bukan setakat bau hancing, nanti gelandangan buat tempat tido..ada yang meminta sedekah pun ramai sebab tak panas... lagi satu jenayah mungkin meningkat sebab orang luar tak nampak apa yang terjadi dalam jejantas nanti...

    ReplyDelete
  5. jejantas kt malaysia creepy. selalu gelap n terasa bahaya since yg suke duk melepak kt jejantas adalah org2 yg kelihatan sgt suspicious..jadi ianya sgt menakutkan,lebih2 lagi kalau terpaksa lalu berseorgan..huhuhu

    ReplyDelete
  6. cuba la wat cantik2 mcm ni kat malaysia nnti ade lah puak2 menyalak sana sini berkata membazir duit rakyat lol

    ReplyDelete
  7. korang ni macam duduk dalam gua la... dekat kl sekarang dah ada projek baru iaitu skyway yg merupakan jejantas di tengah2 bandaraya yg menghubungkan semua bangunan utama dan tempat pengangkutan awam, nanti semua pejalan kaki tak perlu jalan kat jalanraya nak berjalan2 di kl, semua lalu skyway je... terima kasihlah kepada satu lagi projek barisan nasiolan

    blog oh kapel tengah projek kat jejantas

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails