Sunday 15 July 2012

Serius Cool - Model Colosseum Diperbuat Dari LEGO (8 Gambar)


Are you not entertained?

Lego....... mungkin permainan plastik paling awesome dalam sejarah peradaban manusia. Aku mula main Lego sejak berumur 5 tahun. Setiap kali pergi dentist my mom akan belikan one Lego set untuk aku sebagai reward for being such a good boy. Bila dah remaja aku main Lego Technics. Good times! Kalau aku ada anak akan aku belikan dia Lego sebagai mainan. Tiada mainan lain kecuali Lego dan LASY.

Ryan McNaught ialah seorang peminat Lego dari Australia dan dengan bekalan 200 000 bongkah Lego beliau mengjhasilkan model bangunan Colosseum Rom. Ianya dibina untuk Universiti Melbourne. Model beliau cool kerana separuh Colosseum adalah versi zaman kegemilangannya dan separuh lagi versi zaman moden. Jika anda di Melbourne anda boleh melihat sendiri model ini di Nicholson Museum. Have fun!






Laporan asal Juxtapoz

10 comments:

  1. nak ke anak ko main lego nnti? lagi2 zaman skang ni

    ReplyDelete
  2. gua pun main lasy jugak la dulu obe... sweet childhood memories...

    blog oh arca awek buat guna lego

    ReplyDelete
  3. teringin pulak main lego balik...

    ReplyDelete
  4. Aku belikan kit elektronik versi kanak2 untuk anak aku. Biasakan dia dengan komponen2 asas elektronik. Budak2 memang cepat faham kalau didedahkan awal2.
    Carila, LEGO pun ada jual kit versi kanak2 ni

    ReplyDelete
  5. malaysia pun akan ada LEGOLAND . soon :)

    http://www.legoland.com.my/

    ReplyDelete
  6. Kalau ada Lasyland, mesti lagi besar dari Legoland ye dak?

    ReplyDelete
  7. Obe,nicholson museum kat uni sydney bro.salah fakta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. u spot it

      bundle online > bundlehomie.blogspot.com

      Delete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails