Monday 2 July 2012

Serius - Mari Melawat Kilang Senjata Khyber Pass Pakistan (12 Gambar)


For the brotherhood

Khyber Pass terletak di Pakistan dan ianya digunakan sejak ribuan tahun sebagai jalan perhubungan diantara Pakistan dan Afghanistan. Khyber Pass juga terkenal dengan industri pembuatan senjata haramnya. Kilang-kilang senjata kecil disini mampu menghasilkan senjata api tiruan yang menyerupai AK47, Tokarev TT33, Raifal Lee Anfield , Colt 1911 dan Borwning Hi Power sebenar. Industri pembuatan senjata disini banyak menolong tentera Mujahideen ketika mereka berperang dengan tentera Soviet. Senjata yang buatan Khyber Pass diseludup ke Afghanistan untuk kegunaan Mujahideen. Malangnya senjata yang dibuat di sini tidak mempunyai kualiti yang sama dengan senjata yang asal kerana bahan buatan berkualiti rendah. Pembuatan senjata sebegini sebenarnya haram mengikut undang-undang Pakistan. Namun begitu pihak berkuasa tidak berani mengambil tindakan undang-undang kerana kawasan ini dikuasai warlords dan tribe leader yang ganas. Maka jadilah Khyber Pass sebuah bandar koboi sebenar! Sedikit fakta...... di Pakistan setiap rakyat mempunyai hak memiliki senjata sama seperti di Amerika. Intersting.






laporan asal Izismile dan Ease

15 comments:

  1. Discovery Channel should make this into a documentary series to compliment "American Guns"

    ReplyDelete
    Replies
    1. pedulikan negara mereka. negara kita lagi daif

      http://jilakabetulv2.blogspot.com/

      promote skit. oh! jilaka

      Delete
  2. TV3 (via Majalah 3) dah cover tahun 80-an/90-an....skrg ni, mungkin tambah la model yang depa buleh copycat

    ReplyDelete
  3. kawan aku balik kampung dia kt pakistan,memang awesome sebab dia kata kat sana senjata semua buat sendiri je.. tapi xboleh bawak sampai islamabad sebab kt sana dilarang.

    ReplyDelete
  4. Dear Obe..

    nama tempat ni Darra Adam Khel. memang famous dengan senjata buatan tangan diorang. bagi aje senjata yang diorang langsung tak pernah tengok, diorang akan buat sebijik macam yang asal (also include the serial numbers if they have). dan diorang mampu buat pen gun macam James Bond pakai (refer youtube).
    Tempat ni jugak Taliban Pakistan (TTP)dan Taliban Afganistan replenish ammo stock dan weaponry diorang.

    ReplyDelete
  5. cool~ tony stark bole tutup kedai

    ReplyDelete
  6. stylo...pic no 9 cm abdul wahab..3 abdul..

    ReplyDelete
  7. Haha..... Negara kita boleh buat vape ja

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails