Wednesday 11 July 2012

Serius - Lumpuh Tetapi Tetap Pergi Solat Berjemaah


FUUUUUUUUUU!!

Abdullah Al Asiri (76) ialah seorang lelaki yang berasal dai Alaziza , Arab Saudi. Walaupun lumpuh sejak kecil beliau tidak pernah tinggal solat berjemaah di Masjid 5 kali setiap hari. Lelaki ini mengingatkan aku kepada cerita lelaki yang sanggup solat subuh berjemaah walaupun diuji setan. Sampai last-last setan givap dan tolong dia solat pasal tak mahu Allah maafkan keseluruhan kampung beliau dari dosa pasal pengorbananannya yang besar. Apa alasan kita tidak solat jemaah di masjid? Aku? Alasan aku baik punya. Aku memang malas tahap Firaun. #LUL

Thanks
@aziela for this really menginsafkan video via Twitter



19 comments:

  1. Replies
    1. "Lelaki ini mengingatkan aku kepada cerita lelaki yang sanggup solat subuh berjemaah walaupun diuji setan. Sampai last-last setan givap dan tolong dia solat pasal tak mahu Allah maafkan keseluruhan kampung beliau dari dosa pasal pengorbananannya yang besar."
      - Macam cerita dari blog Kereta Mayat je -

      Delete
  2. cepatnya upadated..aku pun baca kat suratkhabar yg dpaste kat FB my brother.

    ReplyDelete
  3. semoga kita semua tak masuk Neraka macam Firaun

    ReplyDelete
  4. malas tahap firaun ke sebab hati dah hitam? hahaha...takpelah obe kau tak jemaah kat masjid pun...kau jemaah dgn isteri kau kat rumah pun dah cukup bagus aku rasa....hahah

    ReplyDelete
  5. mohon obe dapat menjadi imam dan jangan malas macam ikan bandaraya

    blog oh solatlah kamu sebelum kamu disolatkan

    ReplyDelete
  6. alasan baik yg obe bagi itu lah nt rewardnya neraka jahanam..hangin' with firaun in hell yall...

    ReplyDelete
  7. bkn mls thp firaun dh ko tu obe..ko tu yg firaun...hahaha

    ReplyDelete
  8. sembahyanglah kamu (wahai obe) sebelum kamu disembahyangkan....

    ReplyDelete
  9. setan suka ko ckp mcm tu obe "Aku memang malas tahap Firaun"...

    ReplyDelete
  10. alamak. pancing "kutuk agama" obefat kali ni tak menjadi lah. macam mana nak dpt trafic ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahaha betul cakap lu... Dia buat statement 'malas tahap firaun supaya dapat banyak traffic & top sementara..... Hahahahahahahaha sampah

      Delete
  11. sembahyang la kamu wahai firaun sebelom kamu disembahyangkan

    ReplyDelete
  12. astagfirullah,,,,, mcmnie la, jenis orang yang xreti hukum, pastu nk buat pandai.
    nape bangang sangat ckap lebih mlas mcm firaun...mmng leh jatuh kufur dengan pecakapan mcmtu... mengucap semula la bro...
    bila duk rasa syok sendiri, ikut dan je nk tulis... xpikir ape nk ckap, asalkan syok...
    bebanyak la taubat, umur dah meningkat...dosa daro blog nie pun xtau dah banyak mna? duk leak benda2 merapu, gambar pompuan2..pastu sape2 tengok, sama dpat saham banyak mne orang yang buka tengok....

    ReplyDelete
  13. solat wajib dilaksanakan semua umat islam..walaupun kita sakit, atau kurang upaya..sbb ada rukhsah solat bagi org yang sakit dan kurang upaya. orang lumpuh ni boleh solat kat masjid 5 waktu sehari, kenapa orang yang sempurna tak nak solat? kita tak solat bererti kita tak bersyukur nikmat yang Allah berikan pada kita..yang membezakan orang kafir dan islam adalah solatnya..

    ReplyDelete
  14. Buat mengucap la obe aku pon malas solat tp lepas baca artikel ni tergerak hati nk solat balik.oku mcm dia ni sanggup solat. Kita patut juga.semua akn hadapi mati.

    ReplyDelete
  15. "Alasan aku baik punya. Aku memang malas tahap Firaun"... jawab lah kat kubur nt...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails