Friday 13 July 2012

Serius Konsep - Nokia Easy : Telefon Bimbit Untuk Warga Emas (12 Gambar)


Nokia oldfag

Harus diakui tidak banyak golongan muda yang masih menggunakan Nokia. Nokia dianggap sebagai telefon untuk warga emas yang tak mahu maju bersama teknologi. Apakah yang akan terjadi bila warga emas Nokiafag masih mahu menggunakan telefon bimbit Nokia apabila mereka sudah tua kelak? Mari lihat konsep Nokia Easy oleh Dimitri Bez. Ianya telefon Nokia dengan skrin gergasi dan kekunci besar yang memudahkan warga emas memggunakannya. Nombor terpampang jelas dan besar memastikan pengguna warga emas boleh membaca apa yang tertulis. Butang-butang pada tepi peranti ini juga lebih basar dari biasa supaya lebih senang digunakan. Konsep yang baik tetapi kami pasti hanya akan tinggal konsep kerana we don't know if Nokia will be around in 10 years time. Sad times bro!







Laporan asal Dimitri Bez

13 comments:

  1. huiyoooo!! tp mcm pening je nak pakai.. hehehe

    eh... solat2..

    ReplyDelete
  2. untuk warga emas spatutnya kena buat dial pad bulat pusin2

    ReplyDelete
  3. honestly (wpn besenya xnk ngaku) i ska je fon dulu2 ni.. sb senang gler3 nak menaip.. kdg saje je sambil duk lam ktm tuh wat pndg2 tempat len smbil tgn taip mesej (konon pro sgt la) ahaha... skang ngah blaja taip kat touch screen x pndg lak (kua la *#pg/?). Real button will forever be my favrite. touch screen tok cover yg sy sorg technologist (la sgt.... tgn d dada mata ke atas) + function2 tenet tu yg penting tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wwooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooww

      Delete
  4. mohon buang semua telefon2 yang ada button dan skrin kecik... sekarang zaman telefon touch screen dan skrin besar gedabak, baru best nak layan redtube

    blog oh telefon nokia huduh

    ReplyDelete
    Replies
    1. pembetulan* "baru best nak layan tori black"

      Delete
    2. best ke layan benda tu?try bagi link..

      Delete
    3. nah, encik cool!
      tenchunk.blogspot.com

      Delete
    4. Mrs.Star laaaaaaa...

      Delete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails