Monday, 20 February 2012

Serius Sadis - Hospital Untuk Bayi Kurang Zat Di India (8 Gambar)


Manly tears..

Masalah kekurangan zat dikalangan bayi dan kanak-kanak adalah sangat kronik di negara India. Di negara yang mempunyai ramai billionaire ini, 42% kanak-kanak dibawah umur 5 tahun mempunyai berat badan dibawah tahap normal. Ini adalah sangat mengejutkan kerana kerajaan india sudah bertahun-tahun cuba memerangi masalah kekurangan zat dikalangan kanak-kanak. Setiap hari dianggarkan 3000 orang kanak-kanak dan bayi meninggal dunia kerana penyakit yang berkaitan dengan kekurangan zat. Presiden India, Manmohan Singh mengaku bahawa masalah kekurangan zat dikalangan anak-anak kecil India harus dilihat sebagai "sesuatu yang amat memalukan negara". Memang memalukan bila kita melihat billionaire seperti Lakshmi Mittal membelanjakan jutaan Dollar membina rumah agam yang disekelilingnya terdapat kediaman setinggan. Sadness!

Dibawah ialah gambar sebuah klinik di Shivpuri yang terletak di negeri Madhya Pradesh. Klinik ini dibuka bagi menyelamatkan nyawa ana-anak kecil yang mengalami masalah kekurangan zat. Manlytears was shed. Sangat sedih tengok keadaan anak-anak kecil disini.

Disini saya ingin memanjatkan syukur kepada tuhan kerana menganugerahkan kerajaan Barisan Nasional yang pandai memerintah. Walaupun Malaysia juga dipenuhi billionaire, kita tidak ada masalah anak-anak kekurangan zat melampau seperti di India. Terima kasih Dato Seri 1Najib dan Dr Bik Mama kerana pandai mentadbir negara lengkap dengan ciri-ciri khulafah arrasyidin dan sebijik Suleiman The Magnificient. Kalau pemimpin negara gemok macam tenuk maka rakyat tidak seharusnya kurus kedeking. Thus the reason why I am a fat ass.






Laporan asal Reuters

55 comments:

  1. Replies
    1. hail anon memertabatkan bahasa melayu bahasa lingua franca

      Delete
    2. ^ orang yg sama

      Delete
    3. ^ orang yg sama

      Delete
    4. Ha'ah, orang yg sama. pundek kau ah tulis pastu reply komen sendiri. syok sendiri pe lanat. Puki kambing kau

      Delete
  2. stop having sex la indian people. dah tau susah, nak gak jolok-menjolok. yg kena tanggung seksa: budak-budak ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Support anon di atas. Dah tau hidup susah masih mau sex sana sini. Sama la mcm kat China, negara dah sempit... Government dah bt law 2 anak 1 pasangan. Masih gak gatal bt sex. Dorg ni xtau bt Coitus interruptus ka =_=

      Delete
    2. kemiskinan membawa kepada kekufuran

      Delete
    3. ni la komen ynag bijak,macam gak melayu kebanyakan ni dah tau susah beranak sampai tujuh lapan, 4 pun kira banyak kot,kalo kaya takpe takde pun orang kisah ko seratus anak bini 4,ustaz azhar la ni bodoh..ingat rezeki bleh datang macam tu je,sien.

      Delete
    4. tak payah lah melampau sangat tak nak seks langsung, pakai je lah kondom.

      Delete
    5. Sokong anon 1:13am

      Melayu ni bodoh, keje gaji ciput je, seks kuat, pastu produktiviti kurang sbb dah letih malam main, beranak 4-5 org, pastu xleh nak jaga, anak tu jadi mat rempit, minah rempit, kaki pow. xnak guna condom sebab "anak anugerah tuhan", tapi jadi malapetaka untuk orang lain

      Delete
  3. tu pun jangan. ada orang2 india kat sini berlagak nak mampus macam bagus. kalo rasa diri best sangat, balik india la woiiii.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak baik racist tau... btw bkn india tp keling lulz

      Delete
    2. APA YANG KAU MARAH SANGAT KT ORANG2 INDIA??? HINA SANGAT KE ORANG2 INDIA? KALAU KAU TAK SUKA TGK ORANG2 INDIA...LEBIH BAIK KAU PG CARIK SATU TEMPAT YANG LANGSUNG TAKDE ORANG2 INDIA...KAU BOLEH DUDUK KT SITU DENGAN AMAN...AKU TAK SUKE LA ORANG YANG RACIST..MEREKA2 INI LA YANG AKAN MEMPORAK PERANDAKAN NEGARA NANTI...

      Delete
    3. Even Mahathir pun darah India.. puki.. tak sedar datang dari Indon berlagak lebih pulak Melayu ini.... Fuck U..

      Delete
  4. bodo3....hurm bosan nye...

    ReplyDelete
  5. Numbar 8 boh,heh!!

    ReplyDelete
  6. obe bangun awal tu... baru lepas mandi junub ke????

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...kenapa....removed sendiri ke blog bodoh http://ohsenyum.blogspot.com/

      Delete
    2. hahaha! aku tengok kan je kau ni.walaupun blog kau cam monyet kau xnak mengalah dari dulu.kene reject kau wat dungu je. hahaha bagus2

      Delete
  8. Alhamdulillah. tengok tu kawan2, encik Obe telah mula menerima kepimpinan Dato' Sri Najib dan isteri. kamuorang bila lagi nak tinggalkan Anwar dan Lim Goh Tong dan Nik Azis dan Kapral Singh itu? harap kamu semua segera sedar. - Funaki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lim Goh Tong?? Fail!

      Delete
    2. dia x mau sebut lim kit siang pasal 2 tokwan dia

      Delete
  9. akhirnya kau mengaku yang kau gemuk macam gondola

    ReplyDelete
  10. kesiannya...astagfirullahalazim.

    ReplyDelete
  11. Kasihan sekali kondisi mereka, semoga akan baik-baik saja.

    ReplyDelete
  12. Biar miskin harta dr miskin akhlak

    ReplyDelete
  13. emm memang kesian.. aku pun sokong obe.. di sebabkan pimpinan bn la aku masih dapat hidup sampai sekarang. Good Job Najib

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesianya sarcastism x faham ke... ok najib sgt good... lup u najib...

      Delete
    2. kesian pulak aku tgk puteri umeno ,si cik sirah... nie!!
      otak mcm,bulu2 tundun yg halus2 bru nk tumbuh gamaknye...ok, cik sirah..nnt bulu2 tundun da kasar, anda akn faham ap maksudnyer...good luck taw, kepimpinan terpimpin bersama bn kito!!

      Delete
  14. thanks a lot datuk seri najib, you're our saviour

    ReplyDelete
  15. UMNO terus mara untuk rakyat Malaysia seperti aku!!!

    ReplyDelete
  16. Allah tu survivor hgpa..bukan najib ka sapa2..pless thank u to ALLAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. org umno mne ade Allah... sbb tu najib bgi duit ikut suke dia... dia kan byk duit...kerana najib, akupun hidup arini... hahahahhahahahahha ... bn umno akan perintah malaysia smpai sngka kala ditiup... go najib go... haha

      Delete
  17. BN pun BN la, selagi deficit n leakage negara makin menjadi2 even rakyat dapat RM500, i won't vote for BN. Do you guys know that our national reserve can only support for 3 years deficit. So we'll see what happen to Malaysia next 3 years. I will vote for BN only if 2012 end up surplus.

    N for this pics, sex is a need, i don't blame them for having sex cuz sex is not only for production but also to fulfill their desire. The only problem is they don't know how prevent pregnancy even I believe they fully aware of their condition.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pa yg ko merepek ni?

      Delete
    2. RM 500 u got...u spend it...country got the benefit back..boost the local economy...get it???
      like back in '97...
      unless...you are RM1 economy advisor....

      Delete
    3. im not saying that RM500 is not good. Its two different things. 'Deficit leakage' and 'RM500' are two different things. Hope u noticed that.

      Delete
  18. Kesian, tak sanggup melihat penderitaan budak2 macam ni.

    Kalau dieksport ke padang sahara - Africa best ni, tentu harimau & singa tidak kebuluran lagi....keh kek eke kek

    ReplyDelete
  19. knape muka baby yg no 2 last tu sebijik muka anak monyet. ??

    ReplyDelete
  20. syukur BN perintah malaysia, tima kasih bik mama jom nyanyi ramai², 'PM kita untuk semua' - Andy Lala

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahhahahhaha. lagu tu sumpah epic. mengampu gila anjing. dah macam korea utara punya lagu dah. HAHA

      Delete
    2. sumpah epic tu apa?

      mcm sumpah yg saiful tuu ka?dlm masjid?

      mcm sumpah laknat?

      Delete
  21. Salah info obe...
    Rumah Agam yang keliling dier rumah setinggan tu pemiliknya bernama MUKESH AMBANI bukan LAKSHMI MITTAL...
    Setau aku lakshmi Mittal duduk kat UK

    ReplyDelete
  22. Jgn terlalu yakin bila berkata2..sesungguhnya Allah maha melihat dan mendengar

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails