Thursday 16 February 2012

Serius Kreatif - Seni Bonzai Moden Takanori Aiba (8 Gambar)


Awesome!

Seni Bonzai memang sinonim dengan negara Jepun. Pokok renek dipotong kemas bagi menghasilkan seni miniatur. Sesetengah pokok Bonzai boleh dijual dengan harga ribuan ringgit bergantung kepada keunikannya. Takanori Aiba,seorang artis Jepun mempermodenkan seni bonzai dengan rekaan bonzai beliau yang unik. Rekaan bonzai moden beliau sangat surrealistik dan detailed! I wonder how much would these creation be worth? Definitely better than your typical bonzai if I can say so myself!







Laporan asal Takanori Aiba via Inhabitat

68 comments:

  1. Replies
    1. ketiga!!!!!!!!!

      Delete
    2. bodo setan salahh ko ptut tulis 1st bodoo haramm

      Delete
    3. patut 1st la madafakka

      Delete
    4. leteh la aku bace komen hingusan cmni..komen macam budak lepasan SPM..

      Delete
    5. bodoh aku nak habis ijazah ko baru amik spm bodohnya anon 1.39 ni.

      Delete
    6. kimak tak cakap 1st..kimak kimak

      Delete
    7. korang suma ni gila tau,tp cute sngat bc coment korang suma. korang memang rock. mimi suka. ;-)))

      Delete
  2. Replies
    1. Hahahaha mak ko itam xdpt 1st. bodo anon.

      Delete
    2. pantat mak ko itam lobos kne tala dgn kote negro

      Delete
    3. tak baik bodoh ckp mcm tu..berdose

      Delete
    4. bodo setan salahh ko ptut tulis 1st bodoo haramm

      Delete
    5. hahahha...mcm dok maki conteng2 kt pintu toilet...wakakaka

      Delete
    6. ni no awek cun! nama azura. awek baik punya mainn. 0145995999. hahaha. bdak haram conteng dalam tandas.

      Delete
    7. lancau la korang semua

      Delete
  3. Lebih kepada istana miniature drpd jd pokok...

    ReplyDelete
  4. http://www.youtube.com/watch?v=azOYz2I3mo4&feature=youtube_gdata_player

    ReplyDelete
  5. 7th....anon2 sume bodoh kecuali aku

    ReplyDelete
  6. senia? hehe apelah admin ni..nice n mmg teliti kraya dia

    ReplyDelete
    Replies
    1. alololo lilyana.. comel:)

      Delete
    2. ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

      Delete
    3. u all disgusting! komen lah entry bukan mencarut

      Delete
    4. sekurang2nya dia komen pasal entry..kau komen pasal apa sepanjg hidup kau bawah jubo obe..
      kita perlukan org macam ni lebih dari lembu macam kau..

      Delete
    5. u all disgusting! komen lah entry bukan mencarut...
      but i love u'olllss

      Delete
    6. i benci u oll sume... kote u all sume busuk

      Delete
  7. 8th..anon sume pndai tp aku lg bijak

    ReplyDelete
  8. Replies
    1. nak masuk neraka ke celaka..pi pakai tudung..syuh syuh syuhhhhhh..bajet comel wt muka camtu..

      ohsenyum.blogspot.com

      Delete
    2. Dalam hati kata, kenapalah dia tak macam tu
      Selalu cemburu dengan apa yg orang ada
      Nak macam tu
      Cuba la bersyukur sikit
      Hati, Nafsu, Otak,Jubo,Urethra,Ovary, Ovum, Fallopian tube - tolonglah synchronize sikit
      Syukur, faham?

      Delete
    3. xpyh nak promote blog murahan bangsat ko tu kat sini

      Delete
  9. AKULAAAAAAAAAHHHHHHHHH PERTAMA,UNGGUL,ONE,SATU,APA LG HA ANON SIAL????

    ReplyDelete
    Replies
    1. bosan2 lawat la blog saya..

      Delete
    2. g mmpos same kple jubo mak ko...kple jubo punye jubo

      Delete
  10. Replies
    1. cantik sangat macam u taw..

      Delete
    2. hai yaya cute.jom kapel

      Delete
  11. hey ape neh??kamu semua di atas mesti berumur bawah 18 tahun kn??ckp cm budak hingusan!! kami neh 25 ke atas raser cm nk keluar hingus bace mende2 merepek tahap hingusan cmni..obe, boleh x ko pantau komen yg x memberangsangkan minda ni?? ko pon lepaskan je komen2 buduz neh...haduii..sebelum neh besh je komen ko tw x??x faedah pon ko show komen hingusan cmni..maaf!!aku x suke budaya hingusan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. siapla kau kne kutuk karang...hahaha

      Delete
    2. dah 25 tahun still baca blog what a loser,blog ni utk org2 muda macam aku la.

      Delete
    3. sape cakap blog ni just untuk golongan muda macam ko? aku pun under 25 tapi aku rasa blog ni sesuai je bagi golongan 25 above. kalau ko x loser ko buat la blog ko, aku nak baca. lol anon 0213.

      Delete
  12. Replies
    1. nah amik kau oh senyum kambing.kne reject. tepek taik. ngan awek gua lak tu..

      Delete
  13. hebat! cool!! ajar sikit blog ini....kepala batu..

    http://ohsenyum.blogspot.com/

    ReplyDelete
  14. diam sume budak2 kat atas.org tua tumpang lalu nih...

    ReplyDelete
  15. Penanda wacana untuk menghuraikan contoh

    1. Hal ini mengakibatkan
    2. Hal ini menyebabkan
    3. Oleh itu,
    4. Maka,
    5. Oleh hal yang demikian,
    6. Oleh sebab itu,
    7. Jelaslah bahawa
    8. Justifikasinya,

    justifikasi -sesuatu alasan (yg kuat) yg menjadikan sesuatu wajar dilakukan (diusahakan dsb) atau diberikan, hujah (pendapat dsb) yg dikemukakan sbg alasan bagi sesuatu: RTM mungkin mempunyai ~ sendiri utk menyiarkan majlis itu secara langsung; berbagai-bagai alasan atau sebab-musabab dikemukakan sebagai ~ kpd kelemahan tersebut;
    menjustifikasikan memberikan justifikasi kpd: mereka perlu memberikan bukti yg nyata utk ~ permohonan pinjaman itu.

    Anon sile beri perhatian, dan sebarkan.

    ReplyDelete
  16. ape yg ko merepek ni

    ReplyDelete
  17. Penanda wacana untuk menghuraikan contoh

    1. Hal ini mengakibatkan
    2. Hal ini menyebabkan
    3. Oleh itu,
    4. Maka,
    5. Oleh hal yang demikian,
    6. Oleh sebab itu,
    7. Jelaslah bahawa
    8. Justifikasinya,

    justifikasi -sesuatu alasan (yg kuat) yg menjadikan sesuatu wajar dilakukan (diusahakan dsb) atau diberikan, hujah (pendapat dsb) yg dikemukakan sbg alasan bagi sesuatu: RTM mungkin mempunyai ~ sendiri utk menyiarkan majlis itu secara langsung; berbagai-bagai alasan atau sebab-musabab dikemukakan sebagai ~ kpd kelemahan tersebut;
    menjustifikasikan memberikan justifikasi kpd: mereka perlu memberikan bukti yg nyata utk ~ permohonan pinjaman itu.

    Anon sile beri perhatian, dan sebarkan.

    ReplyDelete
  18. Sangat unik sekali. Kira-kira berapa lama pengerjaannya, ya?

    ReplyDelete
  19. ni bukan bonsai semata2. suiseki gak ni. sbb guna batu tnpa pokok.

    ReplyDelete
  20. HARI BAIKKU PEKERJAAN LPOH MALAYSIA

    TESTIMONI PADA BAGAIMANA SAYA MENDAPATKAN PINJAMAN UNTUK MEMBELI RUMAH DARIPADA SYARIKAT PINJAMAN YANG TERSEBUT DAN KESALAHAN DIPERLUKAN firma pinjaman Albaker. Saya SANGAT SANGATKAN HARI INI DAN ALLAH ALLAH.
    ,
    Nama saya Abdullah Saya dari bandar Kuching saya telah mencari syarikat pinjaman tulen selama 5 bulan yang lalu, untuk membeli sebuah rumah
    semua yang saya dapat adalah sekumpulan penipuan yang membuat saya mempercayai mereka dan pada akhirnya
    Pada hari itu, mereka mengambil wang saya tanpa memberi apa-apa balasan, semuanya
    harapan saya hilang, saya keliru dan kecewa, saya tidak pernah mahu mempunyai apa-apa kaitan dengan syarikat pinjaman di internet, jadi saya pergi untuk meminjam wang dari
    kawan, saya beritahu dia semua yang berlaku dan dia berkata dia boleh membantu saya, itu
    Dia tahu syarikat pinjaman yang boleh membantu saya dengan apa-apa jumlah pinjaman
    diperlukan oleh saya dengan kadar bunga yang sangat rendah sebesar 2%, dia baru saja mendapat
    pinjaman daripada mereka, dia mengarahkan saya bagaimana untuk memohon pinjaman, saya lakukan
    sama seperti dia memberitahu saya, saya memohon dengan mereka di E-mel: (albakerloanfirm@gmail.com) saya tidak pernah percaya tetapi saya cuba dan saya
    kejutan besar saya mendapat pinjaman dalam masa 24 jam, saya tidak percaya,
    Saya gembira dan kaya lagi dan saya berterima kasih kepada Allah bahawa pinjaman itu
    syarikat-syarikat seperti ini masih wujud semasa penipuan ini di seluruh tempat,
    sila saya nasihatkan semua orang di luar sana yang memerlukan pinjaman untuk pergi
    (albakerloanfirm@gmail.com) mereka tidak akan gagal, dan
    hidup anda akan berubah seperti yang dilakukan oleh saya. Seketika hubungi (albakerloanfirm@gmail.com) hari ini dan dapatkan pinjaman anda dari mereka, Tuhan memberkati firma pinjaman Albaker untuk menawarkan pinjaman tulen mereka.
     Pastikan anda menghubungi firma pinjaman Albaker untuk pinjaman anda kerana saya mendapat pinjaman saya berjaya dari syarikat ini tanpa tekanan.

    ReplyDelete
  21. komen pinjaman tulen

    Adakah anda memerlukan Pinjaman? Adakah anda menghadapi masalah kewangan? Kami disahkan Peminjam Pinjaman swasta yang berpangkalan di negeri bersatu. Adakah anda memerlukan pinjaman untuk memulakan perniagaan atau membayar bil anda? Kami boleh memenuhi keperluan kewangan anda. kami menyediakan Pinjaman Pendidikan, Pinjaman Perniagaan e.t.c. apa keadaan anda, bekerja sendiri, bersara, mempunyai penarafan kredit yang lemah, kami boleh membantu. Pembayaran fleksibel lebih dari 1 hingga 20 tahun. Kami juga menawarkan semua jenis Pinjaman.

    Sapukan Sekarang Melalui E-mel: capitalsourcefinancellny@gmail.com

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails