Tuesday, 14 May 2013

Serius - Angelina Jolie Membuang Kedua Belah Buah Dada Bagi Mengelakkan Kanser


BRCA1

Pelakon terkenal Angelina Jolie mengumumkan beliau sudahpun menjalani pembedahan membuang kedua-dua belah buah dada beliau bagi mengurangkan risiko mengidap kanser payudara. Dalam artikel yang ditulis oleh beliau di  New York Times hari ini, Angelina berkata beliau diberitahu pihak doktor beliau mempunyai 87% kebarangkalian mengidap kanser payudara dan 51%  kebarangkalian mengidap kanser ovari. Ini adalah kerana beliau didapati membawa gen BRCA1 yang mengakibatkan kedua-dua kenser ini berlaku di kalangan wanita. Angelian berkata beliau mula menjalani pembedahan membuang buah dada beliau Febuari lalu dan rawatan selesai pada bulan April. Bagi menjalani kehidupan yang normal, buah dada beliau kini digantikan dengan implan. 

Pelakon yang terkenal dengan kesesksian beliau ini berkata tindakan drastik ini diambil kerana beliau kehilangan ibu beliau Marceline Beartrand (57) pada tahun 2007 yang mengidap kenser payudara. Angelina tidak mahu anak-anak beliau kehilangan ibu mereka akibat penyakit yang sama. Beliau berharap kaum wanita di luar sana supaya melakukan ujian bagi melihat sama ada mereka membawa gen maut  BRCA1 dan berharap mereka mempunyai keberanian untuk melakukan pembedahan drastik ini seperti beliau. Apa yang dilakukan oleh beliau ini memang mengejutkan tetapi kami paham beliau mahu terus menjadi ibu kepada anak-anak beliau selama yang mungkin tanpa perlu risau diserang kanser maut ini. 

Respect and get well soon.



Laporan asal New York Times

33 comments:

  1. 1st you dumbass!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1st pig always a pig

      Delete
    2. shittt stupid comment...

      Delete
  2. no more hot boobies:(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pamela kan ade :)

      Delete
  3. fake boobies

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau die bogel kau nak?

      Delete
    2. xnk ah ak dah ade awek dh,
      setia bhai ~

      Delete
  4. alamakkkk..takleh menetek

    ReplyDelete
  5. Nak bisjut?

    ReplyDelete
  6. KEPALA BAPAK KORANG LA!!!

    ReplyDelete
  7. Saksikan bagaimana peristiwa 'BlackOut' dirancang, video ini dirakam oleh.....

    >>>>>>> MediaRakyat.com <<<<<<<

    ReplyDelete
  8. da x asli la...arghhh frust..

    ReplyDelete
  9. sharing some positive vibes here;
    http://vevibes.blogspot.com/
    sudi-sudilah lawat, terima kasih..

    ReplyDelete
  10. Laa pegi buang nape..abang Pitt kan ada..suru je die isap sampai habis kering semua sel kanser tu..apa ada hal

    ReplyDelete
  11. ahmad kamal abu bakar14 May 2013 23:19

    Alang2 buang lah sekali gigi tu.. sebab lama2 akan reput/rosak jugak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. noob.mesti kau ni anwar ibrahim kan ? cakap !

      Delete
    2. ye, aku lah pak tam

      Delete
  12. ahmad kamal abu bakar bodoh .gigi kekal sampai bebila laa .blaja tak habis

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahmad kamal abu bakar15 May 2013 18:29

      kasihan aku tengok kau ni.

      dulu2 mak kau ada zakar tapi lepas tu ayah kau makan sampai habis.

      Delete
  13. nak bisjut tak kimak lancau korang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bisjut ape yg ade ?

      Delete
  14. last is 1st!!!!!!

    ReplyDelete
  15. Anwar Ibrahim15 May 2013 08:45

    Oh, kanser dara ini salah UMNO dan SPR! Boikot!

    ReplyDelete
  16. pic or didnt happen

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agreed!!

      Delete
    2. shame on u setan bilbop!!

      Delete
  17. "Alaaaa~ Dah tak boleh nenen lagi dah! Fake boobs? Tak stim lagi lah camni." keluh Abang Pitt selepas pembedahan mengejut itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lawak nye lawak nye

      Delete
  18. http://eternaltimewatchescollection.blogspot.com

    selling good replica watches!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails