Friday 17 May 2013

Serius Cool - Muzium Keretapi SCMaglev and Railway Park Di Nagoya (28 Gambar)


Choo choo!

Agak lama juga kami tidak memaparkan muzium yang cool di Blogserius. Hari ini mari melawat Muzium Keretapi SCMaglev and Railway Park yang terletak di Nagoya Jepun. Muzium ini dikendalikan oleh syarikat keretapi Central Japan Railway Company dan dibuka sejak 14 Mac 2011. Muzium ini mempunyai koleksi kesemua keretapi yang pernah digunakan oleh syarikat Central Japan Railway Company termasuk kesemua keretapi peluru Shinkansen. Selain itu keretapi eksperimental MagLev terpantas dunia MLX01-1 juga dipamerkan di sini. Anda juga boleh menaiki simulator keretapi dan melihat teknologi disebalik pengendalian keretapi dulu dan sekarang. Mohon Keretapi Tanah Melayu akan membuka muzium keretapi mereka sendiri. Kami di Blogserius pasti melawat dan paparkannya disini. Coolness!




Laporan asal Wikipedia
Gambar ScMaglev and Railway Park , KubaPiotrowski 

11 comments:

  1. malaysia x de nak nmpk exclusive mcm ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. MEMERLUKAN SURVEYORS
      ANDA AKAN DIBAYAR DENGAN HANYA MENJAWAB SURVEY SECARA ONLINE
      Dalam program ini anda perlu menjawab survey. Survey ini penting untuk syarikat2 terkemuka membuat Market Research mereka di Malaysia. Setiap survey akan DIBAYAR kepada anda. Satu survey akan Dibayar dari RM3 ke RM10 bergantung kepada soalan survey. Anda boleh cashout dari serendah RM5.00 hingga RM 100. Jika anda aktif, sebulan anda mampu mendapat RM200 -300.
      Jika anda berminat bolehlah
      Daftar percuma di => http://my.ipanelonline.com/register?inviter_id=1953631
      Sebarang info sila lawat => http://ipanelonlinemalaysia.blogspot.com/

      Delete
    2. Daftar percuma di sini

      Sebarang info sila lawat =>iPanelOnlineMalaysia

      Delete
  2. gelojoh bak ang

    ReplyDelete
  3. mantap!!!
    -p.woodman-

    ReplyDelete
  4. mane ketapi itik

    ReplyDelete
  5. Kazim melangkah menuju ke bilik kebal, sambil kedua-dua belah tangan memegang kepala. Lelaki berpurdah kedua mengekori dari belakang.

    Majid tunduk, sambil hadam simpati, kesal, marah, malu, dan tahan gatal kelangkangnya yang semakin merebak. Ini semua salah aku. Macam mana aku tak sedar mereka ini bukan perempuan?

    “Semua okey? Bagus. Bagus. Kitorang pun dah nak balik.” Lelaki berpurdah kedua tampil dari ruang pejabat bersama Kazim, kedua-dua belah tangannya pegang kepala.

    “Dah, pergi join diorang.” Jantung Majid luruh saat hujung pistol sekali lagi ditekan di belakang kepala. Dia tiada pilihan. Perlahan-lahan Majid melutut dan merapatkan wajah ke lantai sambil kaki dilunjur. Kelangkangnya masih gatal.

    “Terima kasih, semua.” Mereka berundur ke belakang, mendekati pintu yang masih terkatup. Masing- masing dengan karung sarat terisi.

    TAM! TAM!

    Lelaki berpurdah kedua jatuh melutut. Kakinya berlumur merah.

    “Kau nak rompak bank aku, ya?” Encik Kazim mara dari kaunter, di tangannya sepucuk pistol.

    ReplyDelete
  6. chugginton...chuk chuuuuuuu~~~~

    ReplyDelete
  7. Although I can't understand a thing, because I don't know the language of this page, by by seeing pics I know it is about railways and trains. I also have a blog on train known as Irctc login pnr status

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails