Thursday, 16 May 2013

Serius Cool - Wadi Us Salam : Tanah Perkuburan Terbesar Di Dunia (24 Gambar)


Tanah Perkuburan Suci

Wadi Us Salam ialah tanah perkuburan terbesar di dunia yang terletak di Najaf Iraq. Tanah perkuburan ini dianggap suci dikalangan penganut Shiah kerana ianya terletak bersebelahan makam Imam Ali. Setiap tahun dianggarkan 500 000 jenazah baru ditanam di sini setiap tahun kerana penganut mazhad Shiah mahu dikuburkan beredekatan Imam Ali. Sejak dibuka lebih 1400 tahun lalu dianggarkan puluhan jenazah telah ditanam di dalam tanah perkuburan sebesar 6 kilometer persegi ini. Ketika perang penaklukan Iraq oleh tentera Amerika Syarikat berlangsung, tanah perkuburan ini digunakan oleh pejuang kebebasan sebagai tempat perlindungan bagi melakukan serangan hendap. Askar Amerika kemudian melakukan taktik drastik dengan menghantar jentolak bagi meranapkan makan yang dijadikan tempat persembunyian.Serving death from the graves of the dead! Sangat deep.




Laporan asal Wikipedia

29 comments:

  1. selamat hari guru untuk najib!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beribu ribu taniah...

      Delete
    2. jgn lupa fucking anwar skli...

      Delete
  2. ya ale ya ale

    ReplyDelete
  3. kubur syiah??

    ReplyDelete
  4. takde orang nak bagi ucapan hari guru kat saya ke?
    hurrmmmmmmmmmmmmmm...

    ReplyDelete
    Replies
    1. happy teacher day!!! luv u..
      -pierre woodman-

      Delete
    2. cikgu suraya, ikon novel pornografi. selamat hari guru.

      Delete
  5. Anwar Ibrahim (bukan bakal PM)16 May 2013 at 09:19

    Pergh! siap letak gambar bagai, letak lilin pulak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah mcm pelik pulak.. kat gambo tu ada bunga² pulak.. meratapi kematian lagi tu..

      Delete
    2. mcm sebuah bandar, ape la hai semenanjung ni sekangkang kere je, x muat tanah..dok pehe

      Delete
  6. Kenapa diorang letak lilin?

    ReplyDelete
  7. syiah....walaupun die islam tp fahaman die bbeza dgn ajarn islam sbenanr. diorg ni obses kpd saidina ali.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Islam padia syiah ni, kalimah syahadah pun dh lain dh.

      Delete
  8. islam tu apa yg alquran suruh...apa yg nabi muhammad buat dan kata...

    syiah nie mostly sesat...namun ada yg betul
    begitu juga sunni...mostly benar tp kalo tolak hudud tu kita x betul looo..

    main2 lilin dan perempuan meratapi kematin di kubur tu bukan apa yg nabi ajar dan suruh....so kira bukan islam loooo

    mazhab/fahaman adalah "pendapat" alim ulamak mcm shafie,malik dan lain2 yg tiada dalam alquran,,,yg tidak diajar nabi dan tiada diperkatakan nabi atau berlaku ketika zaman nabi selagi TIDAK menyalahi hukum hakam syarak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya amat setuju...!

      Delete
  9. boleh sesat nih kalau datang... jgn akidah tersesat jugak suda...

    ReplyDelete
  10. dah mcm bukan kubur pulak.. kalau kubur kat malaysia, seram oi tengok batu nisan terpacak sana sini..

    ReplyDelete
  11. nampak tak sesat dorang ni? siap letak lilin bgai kat kubur tu..

    ReplyDelete
  12. Syiah kita kata sesat tp negara syiah diagungkan sebagai negara Islam. pemimpin syiah diagungkan macam pemimpin Islam. awat lagu tu??

    ReplyDelete
  13. pergh, 2 3 mayat skali tuggu turn nk dkuburkan,,,besar3

    ReplyDelete
  14. Sebab tu umat islam negara ni bodoh...skit..
    Duk gaduh2 sendiri
    Pastu sensitif sgt psl israel
    X nmpk2 lg ke musuh islam bkn shj israel...tp syia yg mm sesat tak pyah n backup la...
    Israel ni dah lama kaji quran
    Mereka fhm benar dgn ayat 'musuh yang nyata...'
    Jadi apa yg mereka buat?
    Wujudkan 1 lg umat islam yg nmpk cam islam
    Cara mcm islam,gaya mcm islam
    Cuba fikir...
    Syiah cuma wujud selepas kewafatan baginda Rasullulah
    Syiah cuma byk d iran asalnya
    Di iran yahudi blh hidup mcm biasa xde mslh pon
    Setelah kejatuhan raja iran shah reza pahlavi siapa yg ambil alih?
    Selepas kejatuhan saddam siapa yg ambil alih iraq?
    Libya?
    Mesir? Selepas revolusi mesir itu???
    Bagaimana pula dgn syria??
    Pembunuhan org sunni sedang giat kan??
    Sedang kita sibuk meratapi palestin...di syria sudah lama kekejaman berlaku sejak zaman bapak kpd presiden assad ni lg
    Tp kit x nmpk kan?
    Bukit golan di syria diberi percuma kpd israel..
    Kita dipesongkan dgn isu palestin shj.


    Kalau amerika atau israel yg takluk itu akan nmpk sgt penjahan direct2...tp skrang penjajahan secara moden semua gunakan proksi...aMerika kuasa yg kuat tp adekah amerika menjajah mcm cara british?
    Kita semua tahu israel di balakang amerika..ttp adekah israel yg buat semua kerja itu iaitu pergi hantar askar utk berperang atas nama demokrasi?
    Tidak....hanya amerika shj yg buat kerja2 itu
    Irael cukup dgn perang atas org palestin

    Fikirlah sendiri...
    Mengapa syiah x dtg sampai ke sini sejak dahulu kala jika benar ia megamalkan ajaran islam yg sebenar sebagaimana ajaran Rasullullah??

    Tp syiah cukup kuat di tanah arab terlebih dahulu...
    Baru2 ini shj tetiba syiah nak muncul secara terang2 di tanah melayu ini..yg majoritinya sunnah..
    Faham2 sendiri.
    Fikir sendiri mengapa org melayu di tanah ini mmg asalnya isla sunah
    Tidak berpuak
    Tidak bersuku
    Baik yg dtg dr tanah indon pon masuk cni jd org melayu shj
    Skrang hanya dgn cara berpolitik shj org melayu islam blh dipisahkan...
    Yg sorg politicians pro israel..
    Yg lg 1 dr parti agama...
    Drama yg mengambil masa 1000 thn utk dijayakan...
    Tepuk dada..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hapuskan demokrasi. tegakkan khilafah kalau nak tgk umat Islam bersatu. terang2 demokrasi yg pecah belahkan umat Islam tapi depa ni pertahankan gk.

      Delete
  15. good replica watches!

    eternaltimewatchescollection.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. sbenarnye ad beberapa perkara lgi yg kita x tahu barack obama menghantar tentera2 amerika untk menyelesaikan masalah konflik untk siasat bashar al-assad ...bashar ni org syiah sbb ramai lagi yg tak taw dia la yg menghantar tentera2 syiah serang orang sunni kt sana ..syiah ni sebenarnye da lama menakluk syria,iran,pakistan org islam pun dah lama berjihad kat sne...president iran(Hassan Rouhani) pun tak boleh dipercayai sbb mereka pun syiah juga tapi kenapa masih ramai yang tak tahu kalo kt berita korang dngr iran antar tentera la ap la tolak kemasukan tentera US korang jangan sokong sbb iran sekarang da jadi negara syiah.. org syiah skrg ni pn da takut kalo tentera US masuk dekat sana habis semua orang2 syiah dia hapus...sbb tu orang2 syiah bt cerita yg tentera amerika pergi sne untk sabotage la ap la sbb ap syiah bt cerita mcm tu sbb diaorg da takut.. bashar pn skrng ni pun da menggelabah jgn ingat dekat sne pn ad syiah sni pn ad kita je yg tak taw tpi tak kisah la kalo US antar tentera dekat sane sbb tentera russia dgn china ad kt sne untk mengawasi tentera amerika...mudah-mudahan orang syiah di seluruh dunia akan lupus kalo diaorg insaf pn da x de makna mmg la tuhan maha pengampun x kan orang syiah ni insaf pnye sbb diaorg da terlalu taksub dgn agama syaitan lgi satu diaorg tu berbahaya enth2 nmpk org sunni dia katok dgn parang....

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails