Wednesday 29 May 2013

Serius Cool - W.A.D : Kerangka Luaran Bionik Mula Digunakan Di Hospital Jepun (10 Gambar)


Robotto! Arigato!

WAD (Walking Assistance Device) keluaran Honda mula digunakan di Jepun minggu ini. WAD akan diperkenalkan kepada 100 orang pesakit di beberapa hospital di Jepun bagi melihat sama ada kerangka bionik ini dapat membaiki kualiti kehidupan mereka yang mempunyai masalah untuk berjalan ataupun mengangkat barang. WAD sudah di dalam proses pembangunan sejak 14 tahun yang lalu dan merupakan cabang dari projek android ASIMO yang juga keluaran Honda. Selain hospital WAD juga digunakan oleh pekerja-pekerja di beberapa kilang Honda di Jepun. Adakah kita akan mula melihat manusia hibrid di masa hadapan?


Laporan asal Gizmag

16 comments:

  1. Replies
    1. 1st jugak

      Delete
    2. Dont suprise.. actually malaysia already use this technology... one of it in Tawakkal health centre.. bionic leg for physiotherapy. . Can search at youtube

      Delete
    3. nurul saya mencintai awak dah lama saya suka kat awak jom kita kawin nak taj

      Delete
  2. apalagi jepun mau hah

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya suka najwa latif

      Delete
    2. jepun mau awek lu... kalu ada laa..

      Delete
  3. nak piziaq??

    ReplyDelete
    Replies
    1. amboi...terok nya bunyi...wakaka...

      Delete
    2. hang jgn peliaq2 nohhhhhhhh sekeh kang

      Delete
  4. untuk kaki orang cacat!!!

    sila lawati blog saya di

    http://misslipstickcutes.blogspot.com/

    tinggalkan komen2 anda disana!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sumpah mnyesal aku bace blog ko. tercemar memori aku!

      Delete
    2. peh... aq baru masuk neraka jahanam si biru

      Delete
  5. SISTEM BUAT DUIT SAMBIL TIDUR!
    http://www.formulaluarbiasa.com/recommends/paisa

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails