Friday, 17 May 2013

Serius Sadis - Maserati Bernilai RM 1.3 Juta Dimusnahkan Pemilik Yang Marah (9 Gambar)


Untunglah kaya!

Di Qingdao China seorang pemilik Maserati Quattroporte memusnahkan kereta mewah bernilai RM 1.3 juta kerana marah dengan kualiti kereta yang dibelinya. Menurut laporan berita, pemilik ini marah kerana sejak kereta ini dibeli pada tahun 2011, kereta ini kerap rosak dan bahan ganti yang digunakan adalah tidak berkualiti. Kerana sudah tidak tahan beliau memusnahkan kereta beliau dengan menggunakan tukul besi. Untunglah kaya dan boleh musnahkan kereta dengan sesuka hati. Proton Saga FL kami agak sucks tetapi kami tak akan musnahkan kerana kami miskin gila!




Laporan asal ChinaCarTimes

81 comments:

  1. bestnyer dpt buat mcm tuh!!!
    -p.woodman-

    ReplyDelete
    Replies
    1. best klu dpt sportrimnyer
      -p.woodman-

      Delete
    2. NAK BISBIS?

      Delete
    3. bisbis takder, jizjiz nak??

      Delete
    4. MEMERLUKAN SURVEYORS
      ANDA AKAN DIBAYAR DENGAN HANYA MENJAWAB SURVEY SECARA ONLINE
      Dalam program ini anda perlu menjawab survey. Survey ini penting untuk syarikat2 terkemuka membuat Market Research mereka di Malaysia. Setiap survey akan DIBAYAR kepada anda. Satu survey akan Dibayar dari RM3 ke RM10 bergantung kepada soalan survey. Anda boleh cashout dari serendah RM5.00 hingga RM 100. Jika anda aktif, sebulan anda mampu mendapat RM200 -300.
      Jika anda berminat bolehlah
      Daftar percuma di =>
      http://my.ipanelonline.com/register?inviter_id=1953631
      Sebarang info sila lawat => http://ipanelonlinemalaysia.blogspot.com/

      Delete
    5. Penduduk China lebih kaya sekarang malah akan mengatasi kekayaan penduduk Malaysia. Sebelum ini ada kes memusnahkan Porsche, Lamborghini dan Ferrari yang belum pernah berlaku di Malaysia. Nampak sangat betapa kayanya mereka berbanding penduduk Malaysia yang perasan semuanya kaya raya belaka....Lol!

      Delete
  2. Pertamax! Bak bisjut bak royi!

    ReplyDelete
  3. I'm first fuck...apa lg cina mahu!

    ReplyDelete
  4. Lancau cik non

    ReplyDelete
  5. apalagi diorang mahu????
    -tauke maserati-

    ReplyDelete
  6. ni mesti maserati made in china patut la xde kualiti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amat2 berkesan.. Mampu menjadikan minda bertambah kreatif.. Nice sharing. good job

      Delete
  7. hekeleh.. takkan pecahkan cermin je ? ini semua poyo !!

    ReplyDelete
  8. Susah payah je, pergi pecah, Pada aku, baik drive je kereta tu lompat masuk dalam sungai atau lombong, Jadikannya "tukun tiruan" Pahala pun dapat kerana menyediakan tempat tinggal utk hidupan air.

    ReplyDelete
  9. cina tak pernah bersyukur -Najib Razak-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boikot perniagaan tukul cina - NGO

      Delete
    2. Apa lagi cina mau? - Utusan Malaysia

      Delete
    3. Daripada pecahkan cermin keta tu, mai sini, aku tutoh pungkoq hang! - Anwar Ibrahim

      Delete
    4. Pecah keta, tak dapat pahala - Harakah

      Delete
    5. Pembangkang buat rusuhan - Utusan

      Delete
    6. Ini semua sandiwara UMNO-BN untuk menghentam orang cina di Malaysia - PKR

      Delete
    7. Inilah rupa Syaitan yang dikenali - Lim Kit Siang

      Delete
    8. Muaz bin Jabal melaporkan, katanya, “Saya berkata, “Wahai utusan Allah, Beritahulah kepada saya amalan yang dapat memasukkan saya ke dalam syurga & menjauhkan saya daripada api neraka.”Jawab Rasulullah, “Saudara bertanya tentang perkara yang penting, tetapi amalan itu amat mudah bagi orang yang dipermudahkan Allah melakukannya. Amalan itu adalah menyembah Allah dan tidak menyekutukanNya dengan apa pun. Mengerjakan sembahyang, membayar zakat, berpuasa di bulan Ramadan dan mengerjakan haji di Mekah.”Kemudian baginda berkata lagi, “Adakah saudara suka saya tunjukkan pintu-pintu kebaikan? Puasa adalah perisai daripada api neraka, sedekah memadamkan dosa seperti air memadamkan api, dan sembahyang seorang hamba pada satu pertiga terakhir malam.”Kemudian baginda membaca ayat 16 dan 17 daripada surah as-Sajadah yang bermaksud,“Mereka menjauhkan diri dari tempat tidur, (tidur yang sedikit kerana mengerjakan sembahyang tahajud & amalan baik); mereka sentiasa berdoa kepada Tuhan mereka dengan perasaan takut (kemurkaanNya) serta perasaan ingin memperolehi lagi (keredhaanNya); dan mereka selalu pula mendermakan sebahagian daripada apa yang Kami beri kepada mereka.Oleh itu, tiada individu yang mengetahui perkara yang dirahsiakan bagi mereka (segala jenis nikmat) yang indah dipandang dan menggembirakan, sebagai balasan bagi amal kebaikan yang mereka kerjakan.”Selepas itu baginda bertanya, “Adakah saudara suka saya beritahu asas bagi semua perkara itu, tiang & titik kemuncaknya?”Saya menjawab, “Sudah tentu wahai Rasulullah.”Rasulullah pun berkata, “Asas bagi semua perkara adalah Islam, tiangnya adalah sembahyang dan titik kemuncaknya adalah jihad.”Kemudian baginda bertanya lagi, “Adakah saudara suka saya beritahu kunci bagi semua perkara itu?Saya menjawab, “Sudah tentu wahai Rasulullah.”Baginda memegang lidahnya, lalu berkata, “Saudara jagalah ini.”Saya bertanya, “Wahai Rasulullah! Adakah kita dituntut bagi segala perkara yang kita ucapkan?Jawab Rasulullah, “Aduh saudara! Bukankah manusia disembamkan mukanya ke dalam neraka hanya sebab lidah mereka?”[Daripada Hadis Riwayat Tirmizi]

      Delete
    9. Saya bagi amaran! Hentikan perbuatan memukul kerata! Hishamuddin Hussien

      Delete
    10. Pertunjukan memecah kereta raih derma tertinggi! - Metro

      Delete
    11. penyokong MCA dan DAP bersatu pecahkan kereta!! - Sinar Harian

      Delete
    12. nak bisbis - anon

      Delete
    13. polis kata jangan - paklah

      Delete
    14. hanya ada 2 org dlm gambar - pak rais

      Delete
    15. sayangi selangor yakini bn - tv3

      Delete
    16. Kereta Terkejut Dipukul Tuan - Metro -

      Delete
    17. Tak Puas Hati Dengan Kereta Boleh Berhijrah -Zahid-

      Delete
    18. Suspek pecah kereta dicari - 999

      Delete
    19. AWAS!Maserati Quattroporte sesat di china- MASTIKA

      Delete
    20. Ini semua SALAH UMNO - HARAKAH
      Kereta dimusnahkan akibat hasutan pembangkang - UTUSAN
      Ini semua konspirasi UMNO - SUARA KEADILAN
      Kasi picah ini kereta - Tamil Nesan

      Delete
    21. jika bukan kereta buatan melayu siapa lagi ? -malaysiakini

      Delete
    22. ini bukan salah cina! - malaysiakini

      Delete
    23. kafir - nik aziz

      Delete
    24. kenapa saya suka rumah saya? - budak petronas

      Delete
    25. bukan kereta orang pas.jangan salahkan pas. - harakah

      Delete
    26. Nasir mengunakan kereta Maserati Quattroporte untuk mencari rezeki. - Mc Donald

      Delete
    27. spr tolak penggunaan dakwat kekal pada badan kereta kerana ditakuti mendatangkan kanser - ahmad maslan

      Delete
    28. orang kelantan semua baik-baik - orang kelantan

      Delete
    29. melayu itu bodoh ! - malaysiakini

      Delete
    30. lain kalilah pecah kereta - macai

      Delete
    31. Kita perlu lahirkan Permata' yang lebih bijak dari ini! - Rosmah

      Delete
  10. masyallah tidak bersyukur. bak mai sebijik! -TGNA

    ReplyDelete
  11. org nie mesti marah sbb x dpt bisjut...
    bersyukurlah sikit kawan...ish3.

    ReplyDelete
  12. Aku x kisah.. Aku pakat nok pakoh pungkoq mung

    ReplyDelete
  13. x dapat bersyukur...
    Ckckckck

    ReplyDelete
  14. yakini Allah, sayangi ummat.

    ReplyDelete
  15. kereta mahal pon nk complain apatah lagi kalau pakai proton

    ReplyDelete
  16. OBE miskin pakai BLM saga lagi f**k...

    ReplyDelete
  17. cian Obe pakai Saga BLM...ingatkan ramai pengunjung blog ni Obe dah pakai CRZ ker, at least Vios .. anon-anon nih tak membantu la..

    ReplyDelete
  18. kereta china doll anuar aljuburi dipecah pengikut obe - Samyvellu

    ReplyDelete
  19. Kazim melangkah menuju ke bilik kebal, sambil kedua-dua belah tangan memegang kepala. Lelaki berpurdah kedua mengekori dari belakang.

    Majid tunduk, sambil hadam simpati, kesal, marah, malu, dan tahan gatal kelangkangnya yang semakin merebak. Ini semua salah aku. Macam mana aku tak sedar mereka ini bukan perempuan?

    “Semua okey? Bagus. Bagus. Kitorang pun dah nak balik.” Lelaki berpurdah kedua tampil dari ruang pejabat bersama Kazim, kedua-dua belah tangannya pegang kepala.

    “Dah, pergi join diorang.” Jantung Majid luruh saat hujung pistol sekali lagi ditekan di belakang kepala. Dia tiada pilihan. Perlahan-lahan Majid melutut dan merapatkan wajah ke lantai sambil kaki dilunjur. Kelangkangnya masih gatal.

    “Terima kasih, semua.” Mereka berundur ke belakang, mendekati pintu yang masih terkatup. Masing- masing dengan karung sarat terisi.

    TAM! TAM!

    Lelaki berpurdah kedua jatuh melutut. Kakinya berlumur merah.

    “Kau nak rompak bank aku, ya?” Encik Kazim mara dari kaunter, di tangannya sepucuk pistol.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lelaki berpurdah kedua terkedu. Rakannya tumpas dimamah peluru pistol automatik 9mm Encik Kazim. "Maaf. Kami cuma ingin menjalankan kewajiban kami selaku ahli persatuan perompak bank"

      Sambil matanya memerhatikan celah kangkang Majid yang semakin memerak akibat digaru berulangkali.

      "Adakah itu tanda penyakit siflis ?" Katanya dalam hati.

      Obe tersengih-sengih melihat Majid tergaru-garu sejak dari awak rompakan yakni 3 jam yang lepas.

      Delete
  20. ko knape buat cerpen kt sini sakai?*urgh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia suruh ko sambung. Bodooooo. Sambunglah apa-apapun. Sakai abadi.

      Delete
  21. tapi kenapa dia cuma pecahkan cermin je? body kereta tak pun?

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab dia cina bukit

      Delete
    2. nak pasang cermin gelap..snang nak korek idung guna tangan

      Delete
    3. sbb cermin je yg boleh pecah..body mana boleh pecah..body boleh kemek je..adoyai anon2

      Delete
    4. X puas hati dok ganti enjen ka, apa benda ka? tapi pasai pa dok ketuk luaran ja, mengapa tak pakat ketuk dalam enjin ka, hairan hairan.-haji bakhil

      Delete
  22. PURPOSE OF ENGINEERING INDUSTRIAL TRAINING

    Engineering Industrial Training is all about entering the real workplace in order to apply knowledge that learn in the university as well as to gain as much as priceless working experiences. Industrial training is the involvement of a student into the field of profession which is specifically in their field of study. This training supposedly leads and guided by the theory and knowledge which were gained in the class session previously in the university.

    Nowadays, mastering in knowledge and theories is not enough to face the real life. So, undergoing an industrial training is a way to gain industrial experience. Industrial training is the testing field where student as a person that lack experience will realize, in the profession field that the environment is fully different compared to the environment of the class and the environment of a teaching institution. This condition is presented by the real tense in the working field, product dateline, customer’s desires and the high demand of the work as well as product quality.
    The environment during the industrial training is different if being compared to the classroom environment. In the time the students have to follow all the rule of the firm, they should obey to the order and the rule of the university. In this situation, the high-discipline is really required.
    In the end, the knowledge and the experience gained along the training will be used in the future, in the student’s real working situation and in real life. This is important in producing the high quality skilled worker in the industries in order to contribute to the Ummah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko sembang ape babi kentut busuk lahak

      Delete
    2. kimak ape ni sial! ko mati pucok la weh!!

      Delete
    3. eta masing-masing. Sebelum itu, saya bawa bersama viewcam untuk digunakan sebagai pengumpul bukti.Anak saya bertanya kenapa saya membawa view cam ketika saya menghantarnya ke sekolah. Saya terpaksa berbohong kepadanya dengan mengatakan bahawa saya perlukannya untuk merakam aktiviti syarikat.Pada waktu petang, waktu yang dinantikan telah tiba. Saya menantikan kelibat isteri saya selepas waktu kerja dengan menunggu di sekitar hadapan pejabatnya di dalam kereta yang saya pinjam dari rakan. Saya tidak boleh gunakan kereta saya, takut isteri saya perasan.Sebelum itu, saya telefon rumah saya untuk pastikan anak saya selamat pulang dari sekolah, orang gaji saya memberitahu anak saya sedang membuat kerja sekolah. Sejuk hati saya mendengar berita itu. Tetapi hati saya bergelora kembali apabila terlihat isteri saya keluar dari pejabatnya dan terus menuju ke arah kereta yang tidak saya kenali. Nampaknya kereta tersebut telahpun menunggu isteri saya sebelum saya sampai.

      Saya perhatikan kereta tersebut meninggalkan perkarangan pejabat isteri saya. Dengan berhati-hati saya ekori kereta tersebut dalam jarak yang selamat. Tiba-tiba handphone saya berdering, rupanya isteri saya telefon saya. Saya pelik, adakah dia dapat menghidu perbuatan saya. Saya jawab panggilannya dan hati saya hancur apabila dia memberitahu bahawa pada hari itu dia balik lewat dan ada meeting katanya. Bila saya tanya dia berada di mana, dia kata sedang bekerja di pejabat. Sungguh pilu hati saya melihat isteri saya berbohong di hdapan saya sendiri. Saya kuatkan semangat ingin membongkar apa sebenarnya yang terjadi dengan isteri saya. Saya ekori hingga ke sebuah restoran yang terkenal. Saya lihat isteri saya keluar dari kereta dan menuju ke restoran berkenaan bersama seorang lelaki yang saya rasa jauh lebih muda dari isteri saya. Mereka kemudiannya masuk dan saya nampak mereka memilih meja makan yang memudahkan untuk saya memerhatikan mereka. Hampir 3 jam saya lihat kemesraan mereka berdua. Kadangkala saya nampak lelaki itu seperti membetulkan tudung isteri saya dan mereka kadangkala ketawa kecil. Entah apa yang mereka bualkan saya pun tidak tahu. Berdosa saya pada hari itu kerana telah meninggalkan solat Asar dan Maghrib semata-mata mencari kebenaran.

      Saya menunggu di dalam kereta sampai lenguh seluruh badan saya.Sekali sekala saya rakam perbuatan mereka di dalam view cam.Setelah sekian lama menanti, akhirnya mereka keluar dari restoran dan menuju ke arah kereta tadi. Saya rakam segala perbuatan mereka. Kemudian mereka bergerak menuju ke arah yang saya tidak pasti. Saya ekori lagi hinggalah saya tahu kemana tujuan mereka. Mereka kembali ke pejabat isteri saya tetapi melalui lorong belakang yang gelap dan sempit itu. Saya tidak dapat ikut kerana takut mereka sedar akibat lampu yang saya pasang. Saya akhirnya mengambil keputusan untuk berjalan menyusup dan menyelinap ke tempat-tempat yang tersembunyi untuk saya merakam perbuatan mereka di dalam kereta di tempat yang gelap itu setelah saya meletakkan kereta di tempat yang sesuai. Suasana di tempat itu amat gelap. Yang kedengaran hanya deruman bunyi kereta lelaki tadi yang tidak dimatikan enjinnya. Saya cari tempat yang sesuai dan tersembunyi agar tidak disedari mereka. Saya cuba zoom view cam tetapi tidak nampak apa-apa kerana gelap. Kemudian saya hidupkan fungsi tangkapan gambar dalam gelap yang mana saya dapat lihat setiap sesuatu walaupun dalam keadaan yang amat gelap melalui view cam saya. Saya amat terkejut bila mendapati mereka sedang berasmara.

      Saya lihat mulut mereka bercantum dan setelah agak lama, saya lihat lelaki itu menurunkan tempat duduk yang diduduki oleh isteri saya. Apa yang saya agak mereka pasti sedang berbaring bersama. Saya terpaksa berdiri lebih dekat di tempat yang selamat untuk merakam apa yang mereka lakukan. Hati saya hancur lulur pada ketika itu. Saya sedar, syaitan mula berbisik menyuruh saya menamatkan sahaja riwayat kedua-dua makhluk yang sedang berzina itu disitu juga, tetapi saya tetap bersabar dan terus

      Delete
    4. berani ko kate aku mati pucuk!ko turun ampang sekarang aku nk tgk ko ade goyang ke tak!

      Delete
  23. Serius Sadis - Maserati Bernilai RM 1.3 Juta Dimusnahkan Pemilik Yang Marah (9 Gambar)

    Untunglah kaya!

    Di Qingdao China seorang pemilik Maserati Quattroporte memusnahkan kereta mewah bernilai RM 1.3 juta kerana marah dengan kualiti kereta yang dibelinya. Menurut laporan berita, pemilik ini marah kerana sejak kereta ini dibeli pada tahun 2011, kereta ini kerap rosak dan bahan ganti yang digunakan adalah tidak berkualiti. Kerana sudah tidak tahan beliau memusnahkan kereta beliau dengan menggunakan tukul besi. Untunglah kaya dan boleh musnahkan kereta dengan sesuka hati. Proton Saga FL kami agak sucks tetapi kami tak akan musnahkan kerana kami miskin gila!

    ReplyDelete
  24. Assalamualaikum..
    Open for Pre-Order [DURIAN CREPE (RM10/ 6 pcs per box) / CHOCOMILO CREPE (RM10/ 6 pcs per box) / MIX CREPE (RM10/ 6 pcs per box)/ PAVLOVA (RM10 per box)/ SUPER MOIST CHOC CAKE (MINI SIZE..dlm bekas 4 segi) (RM5 per box) & TIRAMISU (MINI SIZE..dalam bekas 4 segi) RM5 per box)]
    Hari.: RABU iaitu pada 22/05/2013
    Tempat Pick-up.: MAHALAH AMEENAH (area post guard, di kereta wira kelabu BFS 5040) (mark.: tong biru putih)
    Masa Pick-up.: 5.30 ptg - 7.00 mlm
    Masa Delivery.: Selepas Maghrib
    Phone No.: 017-9769832 (PERINGATAN.: utk yang perlu sahaja baru boleh sms atau telefon ya)
    Tarikh tutup Order.: Hari Isnin 220/05/2013 jam 12 tgh malam.

    Kepada sesiapa yang berminat, seperti biasa sila komen NAMA / NO TEL / JENIS & KUANTITI.
    Order adik-adik semua akan "confirm" bila akak "like". Tak perlu pm dan PASTIKAN, jangan lupa datang ambil pada hari dan ketetapan sebagaimana akak tulis kat atas.

    Jika ada yang request untuk delivery, akak hanya akak consider bagi mahalah yang jauh dari amenah seperti mahalah Nusaibah hingga Salahuddin, dan juga Safiyyah sahaja..sila tulis (DELIVERY)..
    Terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni ape babi durian crepe ni???

      Delete
    2. Saya yang menyedari anak saya berada di ruang tamu dengan pantas menutup television. Saya lihat wajah anak saya yang kehairanan akibat terlihat tayangan tersebut dan juga setelah melihat mamanya meraung-raung dikaki saya. Wajah adik ipar saya juga dalam keadaan terkejut. Tangannya menutup mulutnya dengan matanya yang terbeliak akibat terkejut setelah mengetahui perbuatan kakaknya itu. Terus sahaja diamenarik tangan anak saya masuk ke bilik. Kedua-dua mertua saya tidak dapat berkata walau sepatah kata pun.Seminggu selepas kejadian itu, saya dan isteri saya pergi ke mahkamah syariah dan memohon perceraian. Selepas perbicaraan dan bukti-bukti yang kukuh, saya mendapat hak penjagaan anak saya.Kemudian saya meminta bekas isteri saya supaya menikah dengan lelaki yang saya nampak pada hari itu dengan disaksikan oleh hakim dan orang-orang pejabat agama.

      Selepas kejadian itu, saya tinggal bersama anak saya dan sebulan sekali bekas isteri saya datang melawat anaknya. Sehinggalah selepas beberapa bulan, saya tidak nampak lagi batang hidungnya menjengok anaknya dan dari cerita yang saya dengar dari orang-orang tempat dia bertugas, selepas bekas isteri saya berkahwin dengan lelaki tersebut, dia memakan hati kerana lelaki tersebut ada hubungan sulit dengan perempuan lain. Mungkin itulah balasan Allah kepadanya. Sehinggalah pada hari raya puasa yang lalu, saya berziarah ke rumah bekas mertua saya atas desakan anak saya. Di sana saya berpeluang berjumpa dengan bekas isteri saya. Saya lihat, dirinya tidak lagi seperti dahulu. Tubuh yang dahulunya montok dan menawan kini semakin kering. Dari wajahnya saya tahu bahawa dia memang benar-benar makan hati dengan suami barunya yang dicintai dan diberahikan itu.

      Tapi hati saya sudah tertutup rapat untuk menerimanya lagi. Saya lihat suami barunya agak tampan tetapi umurnya masih muda jika nak dibandingkan dengan isteri saya. Biarlah, Allah sudah pun temukan mereka berdua. Bahagia atau tidak itu bukan kerja saya, itu kerja tuhan. Yang penting, saya kini memulakan hidup baru dengan anak kesayangan saya. Dialah harta yang tidak ternilai untuk saya di dunia dan akhirat. Saya akan pastikan anak saya melalui jalan hidup yang betul agar hidupnya tidak menyimpang daripada ajaran Allah yang sebenar.

      Delete
  25. alahai..rosak cemtu ble repair, bakar bagi meletop letop baru awesome!

    ReplyDelete
  26. Tanya buat apa? Sendiri mau ingat la....
    Bantuan bermacam2 spt BR1M tu untuk siapa? Bukannya untuk orang Cina tapi banyak nya untuk Melayu, India & Bumiputera yang miskin/susah. Cina mahukan kuasa baru dan kehidupan yang lebih baik daripada sekarang. Orang yang dapat bantuan tu cuma mahu duit - dapat RM500 pun dah seronok macam tak hengat dunia..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails