Wednesday, 8 May 2013

Serius - Perkampungan Setinggan Di Dalam Kubur Di Filipina (18 Gambar)


Hail Sulu!

Selamat datang ke North Cemetary, sebuah tanah perkuburan yang terletak di Manila sebesar 56 hektar. Tanah perkuburan ini menjadi rumah kepada yang mati dan juga yang masih hidup. Manila ialah antara ibukota yang mempunyai jumlah penduduk yang terbesar di dunia dengan 12 juta orang. Sebanyak 40% daripada mereka hidup di bawah tahap kemiskinan tegar. Di North Cemetary dianggarkan 6000 penduduk tinggal di antara kuburan sejak awal 1950an. Tanah perkuburan ini masih digunakan dan penduduk setinggan yang sedia ada bekerja sebagai pembina makan, pembawa keranda dan juga mengusahakan kedai yang menjual jajan kepada pelawat yang tiba.




Laporan asal Amusing Planet

21 comments:

  1. Replies
    1. Nak royi?

      Delete
    2. kwi











































































































































































































































































































































































































































































































      sume aku tolak.. haha

      Delete
  2. miskin, tp ada laptop?

    ReplyDelete
    Replies
    1. laptop 1 malaysia

      Delete
    2. tu bkn laptop la.. tah dvd player ngan screen kecik jek.

      Delete
  3. ko mengarut saje

    ReplyDelete
  4. left 4 dead 2 - the parish, chapter 3.

    ReplyDelete
  5. ni baru btol2 cinta penggali kubur..

    ReplyDelete
  6. Kat bandar bandar besar Di Malaysia pun tak lama lagi Melayu buat rumah macam ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahli DAP nak kata Cina kurap tak mandi berak tak basuh kafir laknat nak tendang Melayu keluar drpd bandar.

      Ala betui ka Ahli DAP? Kalau wa salah ar, wa kasi sinyap la amaciam, ok ar. Wa tutup mulut babi wa ar.

      Delete
  7. Sebab JamaaluL Kiram nak mentadbir kawasan ni, nak jajah Sabah tak dapat!

    ReplyDelete
  8. ini semua salah umno...

    ReplyDelete
  9. bersyukur kita di malaysia.....Alhamdulillah

    ReplyDelete
  10. main atas kubur????

    ReplyDelete
  11. i see dead people...

    ReplyDelete
  12. Kalau Ali Rustam pgg tmpt ni, 2010 lepas dah maju. Xdenye tido atas kubur dan dibawah paras kemiskinan tegar..

    ReplyDelete
  13. terlampau steady ni.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails