Friday 10 May 2013

Serius Klasik - Fascination 2DR : Kereta "Tenaga Percuma" Masa Depan Yang Gagal (12 Gambar)


Free Energy Fail

Fascination 2DR ialah antara kereta yang mempunyai cerita yang paling aneh dalam sejarah rekaan kereta. Ianya dihasilkan oleh Highway Aircraft Corp pada tahun 1969 dan diberi jolokon kereta masa hadapan keran bakal menggunakan enjin "kuasa percuma" Edwin Gray. Edwin Gray percaya beliau berjaya mencipta enjin elektrik yang mampu menghasilkan OUTPUT yang lebih tinggi dari INPUT bateri yang menguasainya dengan menggunakan teori "memecahkan atom positif". Kita umum mengetahui mengikut hukum fizik adalah mustahil menghasilkan kuasa yang lebih dari input. 

Kereta Fasciantion 2DR didakwa hanya memerlukan tenaga yang sikit tetapi mampu menghasikan 80 kuasa kuda. Ia juga didakawa akan menyelesaikan masalah pergantungan kepada petrol dan pencemaran alam. Lima buah 2Dr dihasilkan tetapi tidak satupun berjaya dilengkapi dengan enjin free energy Edwin Gray. Akhirnya kereta yang siap dibina diperkasakan dengan enjin konvensional buatan FIAT. Kelima-lima kereta ini masih lagi wujud. Sementara itu pemina teori konspirasi percaya enjin rekaan Edwin Gray masih boleh dihasilkan dan Edwin yang mati pada tahun 1989 dibunuh oleh "kongomerat syarikat minyak dunia". Masih ramai yang percaya teori free energy Edwin Gray adalah legit. Tetapi jika anda pernah menonton siri Mythbusters anda pasti tahu melanggar hukum fizik ini adalah ridikeles!



Laporan asal Concept Cars

9 comments:

  1. Replies
    1. tolo apak lu

      Delete
    2. kote cik, takyah cita

      Delete
    3. Lombu ado tali takdo pon tak guno..Tunggu hujan dh ghobeh Baru payung nk dibuko?
      Kojo tak kuek tapi berangan nak hidup sonang..Baik poie mampuih dari susah'an semuo urang!

      Delete
  2. gua nk tanya. apa masalah azmin ali? adakah itu semua propaganda Umno? gua duduk selangor gua tgk khalid ibrahim elok je buat kerja, dia ni nk berpolitik pn xde masa.

    jadi bagi gua la kan, kalau nk lntik ikut persetujuan adun2 yg menang, mmg kompom khalid xde sokongan la. dia bkn org politik. dia org buat kerja. sila ambil serius.

    bila badut azmin ali tu ckp mcm tu, mmg automatik gua bajet MB selangor jatuh pada PAS sbb PAS bagi laluan pda khalid bukan PKR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak royi ?
      nak bisjut ?
      nak kentafi ?
      nak bisbis ?

      Delete
    2. semua salah umno? otak sempit LOL

      Delete
    3. ni semua salah keluarga azmin ali.mmg keluarga yg bermasalah.wajib kuarkan org yg bermasalah ni dr pkr.

      Delete
  3. Output lebih besar dari input adalah TIDAK MUSTAHIL jika tenaga tersebut terkena pada sesuatu yang mempunyai tenaga keupayaan yang tinggi. Annoying ke aku?dah ko salah?!!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails