Friday, 18 April 2014

Serius Sadis - Gambar Tragedi Feri Sewol Di Korea Selatan (20 Gambar)


More Sadness

Sewol ialah nama feri yang karam dalam perjalanan ke Pulau Jeju di Korea Selatan. Kapal ini melanggar sesuatu dalam perjalanan dan terbalik dengan kadar yang segera 2 hari yang lalu. Tragedi ini mendapat perhatian media dunia kerana lebih dari 380 penumpang dari 450 yang menaiki kapal ini terdiri daripada pelajar sekolah menengah yang dalam perjalanan yang dianjurkan pihak sekolah. Setakat ini lebih dari 270 penumpang masih belum ditemui dan dipercayai terperangkap di dalam kapal yang kini hanya bahagian haluannya masih terapung di permukaan laut. Tambah sedih ada ibu bapa yang mendapat SMS dari anak mereka yang terperangkap yang mengatakan mereka masih hidup tetapi paras air semakin naik. Ada juga yang menerima SMS ucapan selamat tinggal dari anak-anak mereka. Sehingga kini kapal Sewol masih belum dapat dinaikkan semula dan tiada berita penumpang baru diselamatkan. Pihak berkuasa berkata kapten kapal gagal memberikan arahan untuk menyelamtakan diri kepada penumpang dan sebaliknya menyelamatkan diri beliau dahulu sebelum kapal terbalik secara total. Beliau kini ditahan untuk siasatan. Mereka yang terselamat rata-ratanya berkata mereka bernasib baik kerana tidak mengikut arahan kapten yang menyuruh mereka kekal di dalam kapal dan tidak meluru ke bot kecemasan. Sadis!




Laporan asal Yahoo

22 comments:

  1. Oh Rozana

    Disini masih di antara malam
    Sepertiga bintang
    Dan seperempat rembulan
    Aku menunggu
    Terdengar suara bangla
    entah dari mana arahnya
    Semakin lama semakin jelas
    Memanggil-manggil bisjut & royi
    Bisjut & royi seakan tergerak
    suara itu tak asing bagiku
    Bisjut & royi tak sejalan
    Ingin pergi namun bangla melarangku
    tatapan matanya merenung bisjut & royi
    Terpesona siapa saja yg terlihat

    Oh Rozana

    Entah dari mana aku memulainya
    Air mata mulai menetes
    Membasahi pipi bangla
    hingga sampai ke bisjut & royi
    Seribu tanda tanya di hati
    Mana lagi bisjut & royi yang tinggal?

    Nak bisjut?

    ReplyDelete
  2. fuck you orang cerdik

    ReplyDelete
  3. Bisjut royi bapak ko

    ReplyDelete
  4. woiiii hqem zekong

    ReplyDelete
  5. kesian org cerdik. mak dia pernah cuba gugurkn dia masa dlm kandungan tp x berjaya. end up dilahirkan retard.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak kau pon pnah buang kau dlm tong sampah tp x berjaya..end up kau jd sampah

      Delete
    2. org cerdik dh sakit bontot

      Delete
  6. Adakah ini juga konspirasi Korea Selatan ? Atau adakah ia perbuatan sabotaj Korea Utara ? Adakah ini berpunca daripada kargo rahsia yang dibawa ? Lantas ia ditenggelamkan untuk menutup rahsia segala rahsia ? Sama-sama kita tunggu.

    #bomoh1korea #typicalmeleis.com

    ReplyDelete
  7. bahana kpop mengundang kemurkaan Allah....

    ReplyDelete
  8. apakah kaitan kapalterbang, kapal korea, dan karpal singh...? kenapa banyak sangat kemalangan kapal sekarang ni? kapal or karpal is not a good idea nowdays....konspirasi apakah ini?

    ReplyDelete
  9. ini konspirasi yahudi ni..tak pun fremason..tak pundajjal..illuminati kot?

    ReplyDelete
  10. bangang bin bahlol..nie bkn konspirasi ini adalah ketentuan tuhan bak kate ustaz macai umno..

    ReplyDelete
  11. Kerja sambilan di rumah

    Ingin Membuat Pendapatan Sampingan Di Rumah Secara Part Time? Contoh-Contoh Kerja Part Time Seperti Data Entry/ Penterjemah
    Data Entry, Admin Support, Virtual Assistant, Typist, Translator, Customer Support, Web Research, Proof Reader, Writers, Copywriters dan lain².
    Gaji RM1500 - RM2500 sebulan.

    Berminat sila layari:
    ==>https://www.jobdirumah.com/ahisyamm

    ReplyDelete
  12. panggil je anwar ibrahim dia boleh selesaikan dalam masa 1 saat.

    ReplyDelete
  13. ni dah macam cerita poseidon.kapal terbalik

    ReplyDelete
  14. perangai kapten kapal sama cam perangai pemimpin umno bn kt mlesia

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak takut dosa ke bang???

      Delete
    2. pikir dosa ko dulu lg afdol wahai anon atas beta

      Delete
  15. Ingin menyewa walkie talkie dengan harga yg murah..??
    Sila klik http://sewa-walkie-talkie.blogspot.com/

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails