Saturday, 5 April 2014

Serius Indo - Perkampungan Bawah Jambatan Di Indonesia Yang Sadis (11 Gambar)


Papa Kedana Dilupa

Jakarta ialah kota metropolitan yang dihuni 9.6 Juta penduduk. Tetapi menurut survey yang dilakukan oleh Universiti Trisakti Nirwono Yoga, 5 Juta daripada mereka tinggal di dalam penempatan haram seperti kolong, landasan keretapi, tepian longkang dan di bawah jambatan. Kawasan ini dipilih untuk dijadikan tempat berteduh kerana kesempitan wang dan birokrasi. Sedih melihat kedhaifan kehidupan mereka. Inilah terjadi apabila korupsi menguasai negara. Rakyat juga yang derita. 




Laporan asal Yahoo

21 comments:

  1. sad, sad and sad

    ReplyDelete
  2. 1ST! btw x lma lg abih la bwh jambatan n bwh jamban kt malaysia tercinta ni djadikn pkmpungan setinggan siap ngan gerai jamu bagai... diorg kn terer wat umah n bangunan...bendaharu persatuan anon tak ada telefon (PANTAT)

    ReplyDelete
  3. masih terkenang lagi kepadamu insan misteri

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg sudi bertamu dihati

      Delete
    2. watafak korang

      Delete
  4. mcm main pondok2 pulak. tp anak2 kecil ramai. maknanya diorang selesa la kot kat situ. nampak rileks je...

    ReplyDelete
  5. eh mana dah orang cerdik..rindu sial

    ReplyDelete
  6. Sadis, tak banyak peluang pekerjaan ditawarkan di sana nampaknya

    ReplyDelete
  7. apsal tak datang malaysia..?? bodo yer indon

    ReplyDelete
  8. [gempak] perkenalkan Samsung Note 3 versi Gold baru! http://bit.ly/1hI7IIA

    ReplyDelete
  9. Oh Rozana

    Ingin kutitipkan rindu pada bisjut

    Agar kau tahu

    Bisjut ini bukan sekadar rasa

    Tapi bisjut & royi ini telah menjajah jiwa


    Oh Rozana

    Jejaka banlga menyapu beranda.

    Kamu,

    Tak tahu dimana bisjut & royi

    Mungkinkah bisjut & royi itu telah dijual bangla?

    Walau rasanya tidak seenak bisjut & royi dibuat olehku?

    Nak bisjut?

    ReplyDelete
  10. itu baru jakarta je, kalau campur semua sekali aceh, sumatera, bali, lombok dan lain-lain senang cakap, jumlahnya 254 juta!

    ReplyDelete
  11. ternampak superman disitu.....

    ReplyDelete
  12. Siapa tau foto last sekali tu tempat apa? he... he..... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tempat melepaskan hajat..hehe..

      Delete
  13. Rasanya Malaysia pun byk penduduk gelandangan, tp tak tau la sampai tahap ni ke tak..

    Perkhidmatan kereta sewa sekitar KL & Selangor.
    http://gombakrentalservices.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. best ke main bawah jambatan???

    ReplyDelete
  15. semakin penduduk ramai semakin daif negara?

    ReplyDelete
  16. Neymar spotted at pic 4

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails