Wednesday, 16 April 2014

Serius Indo - Cara Peti Undi Dihantar Ke Pedalaman Indonesia (11 Gambar)


Pilihanraya Umum Indonesia

Indonesia ialah sebuah negara yang besar dengan jutaan penduduk. Di Malaysia sahaja lebih daripada 1 Juta penduduknya layak untuk mengundi. Logistik mengundi di Indonesia sesungguhnya lebih besar dari di Malaysia. Mari lihat bagaimana peti undi di bawa masuk dan keluar dari kawasan pedalaman bagi memastikan golongan luar bandar juga mampu memilih wakil mereka di parlimen. Naik keldai bro!




Laporan asal Yahoo

19 comments:

  1. ini lebih bagus dari undi pos..

    ReplyDelete
  2. sungguh telus indon ye!!!... ......

    ReplyDelete
    Replies
    1. telus kepala bana.. indon antara negara yg paling teruk corrupt nye bongok!

      Delete
  3. yup, agree....

    ReplyDelete
  4. lagi shiok puak yg tak puas hati nak buat speku kalau kalah.
    Tong jatuh bukit. Keldai makan undi. Kuda lari.
    Ah, celaka...sorry...terkomen kena dgn topik plak. Silap.

    Bisjut, royi, lawak bahlol, citer lucah, royiii...bisjuttt...lawakkk...
    royi...bisjut...gelak la babi, aku buat lawak ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko punya bodoh sebijik mcm bapak ko

      Delete
  5. kenapa bas JDT di conteng? apa salah bas? kejor ah Yob ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. diam lah kau BABI JDT!!

      Delete
  6. Yg penting. Tkdok bangla, indon ada...

    ReplyDelete
  7. Oh Rozana

    Badai telah berlalu
    musimpun telah berganti laku
    namun bisjut & royi ku,
    cintaku,
    masih saja diam disitu

    Oh Rozana

    entahlah,,,
    dimana lagi bisjut & royi ku cari
    segugus harapan yang dulu bisu
    paling tidak jangan lagi kau mengganggu
    bisjut & royi ku lagi

    Oh Rozana

    aku tahu
    rasa bisjut & royi ini masih tersisa
    tersimpan disudut hati
    namun aku juga tahu
    bangla telah pergi
    membeli bisjut & royi
    kembali

    Oh Rozana

    tapi mengapa kau tak pergi saja ke kedai bangla
    membeli bisjut & royi
    dia yang dulu kau puja
    dia yang dulu kau damba
    dia yang dulu kau inginkan
    bukan si bangla yang diam disini dan bercengkeramah dengan kepedihan

    Nak bisjut?

    ReplyDelete
  8. Kerja sambilan di rumah

    Ingin Membuat Pendapatan Sampingan Di Rumah Secara Part Time? Contoh-Contoh Kerja Part Time Seperti Data Entry/ Penterjemah
    Data Entry, Admin Support, Virtual Assistant, Typist, Translator, Customer Support, Web Research, Proof Reader, Writers, Copywriters dan lain².
    Gaji RM1500 - RM2500 sebulan.

    Berminat sila layari:
    ==>https://www.jobdirumah.com/ahisyamm

    ReplyDelete
  9. SAMSUNG akan memberi Galaxy Note II sebagai hadiah kepada 1000 orang pertama yang menjawab soalan mereka mengenai SAMSUNG GALAXY S5! http://bit.ly/1iktOkG

    ReplyDelete
  10. kedai jubor mung... kuda padi la bodoo...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Obe tak penah pegi zoo. Kena byk tgk Animal Planet la Obe

      Delete
    2. Keldai bukan kedai.. Haha

      Delete
  11. Negara ni ramai penduduk, tengok macam mana 182 juta turun mengundi!

    ReplyDelete
  12. anon 14:51 izinkn aku melicking pussy mak kau........ye.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails