Friday, 25 April 2014

Serius Klasik - Bathing Machine : Alat Menutup Aurat Wanita Mandi Ketika Zaman Ratu Victoria (12 Gambar)


Aurah

Diantara tahun 1750-1920 "Mesin Mandi" seperti di bawah boleh dilihat di kawasan pantai Eropah. Mesin mandi ini digunakan oleh kaum hawa untuk menutup tubuh mereka dari diintai lelaki gatal ketika mandi. Pada era ini buku lali wanita diangap erotis dan boleh mendatangkan nafsu. Oleh itu wanita harus menggunakan mesin mandi ini untuk mandi di pantai awam. Ketika zaman Ratu Victoria kegilaan memastikan wanita tidak mandi bersama dengan lelaki menjadi semakin gila dan mesin mandi yang besar mula dibina. Ia dilengkapi bilik pertukaran, bilik kering, tandas dan bilik bersolek. Seekor kuda akan digunakan untuk menarik mesin mandi ke tengah laut dan mandilah kaum hawa di dalam mesin aneh ini. Selepas 1920an masyarakat Eropah berubah. Wanita dan lelaki kini boleh mandi bersama di dalam laut tanpa dipandang serong. Oleh sebab itu mesin mandi seperti ini mula pupus dari kawasan pantai.  So kids........ Malaysia mungkin sebuah negara yang prudish tetapi setahu kami dalam sejarah peradaban Tanah Melayu mesin mandi ini tak pernah wujud disini. So in a way our ancestors and not as bad as European ancestors! 




Laporan asal FastCo

14 comments:

  1. Oh Rozana

    Tanpa sapa dan bertanya…
    kilatan tatapanmu telah bercerita tentang bisjut & royi

    mengadu disaat hadir gundahku,
    menghadirkan bisjut bukan royi seperti yang kuingin…

    tanpa sedar ceritamu
    ‘tentang cintamu yang kian membara padanya’
    telah memikat jejaka bangla

    Oh Rozana

    kau tak peduli setiap kata yang kau urai
    tentang bisjut & royi
    membuat nafasku mendengus perih..

    Oh Rozana

    sekian lama jalinan kita semai,
    kini terlerai seperti bisjut & royi
    alunan lagu rindu
    menarik perhatian jejaka bangla
    dalam sepi aku bertanya…
    berapa lagi tinggal bisjut & royi?

    Nak bisjut?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wanita gilakan 'awang hitam' sebab besar? Dengan Qlimax, tak perlu besar, saiz lelaki Melayu pun jadi senikmat 'awang hitam'!

      Baca info -> www.qlimax.my/516

      Delete
    2. ARTIKELNYA BAGUS BANGET GAN ... POSTINGNYA DITAMBAH LAGI DONK GAN ... MAKASIH YA

      GAN... OIYA YANG PENGEN BACA BACA ARTIKEL UNIK DAN FOTO FOTO GOKIL .... TINGGAL KLIK

      SALAH SATU..

      ===>> BRA PALING UNIK DI DUNIA
      ===>> FOTO - FOTO KEJADIAN LUCU
      ===>> KOLEKSI FOTO HOT LUNA MAYA GA PORNO
      ===>> FOTO PESAWAT TERCEPAT DI DUNIA
      ===>> ARTIKEL CARA2 MENINGKATKAN LIBIDO
      ===>> ARTIKEL HACKER CANTIK DUNIA
      ===>> CIRI CIRI CEWEK KALO MAU ML
      ===>> FOTO FOTO KOTA ANTIK DI DUNIA
      ===>> CARA AGAR WANITA CEPAT ORGASME
      ===>> ARTIKEL BAHAN HERBAL PEMBANGKIT LIBIDO
      ===>> CARA BERCIUMAN YANG BENAR
      ===>> 10 KEBIASAN PRIA YANG DIBENCI WANITA
      ===>> FOTO FOTO ARTIS CANTIK HOLYWOOD
      ===>> CARA AGAR WANITA CEPAT MINTA KAWIN
      ===>> RAHASIA WANITA CEPAT INGIN ML

      TRIMA KASIH AGAN... SALAM SUKSES AJA BUAT AGAN BLOG YA.....
      SMOGA BLOGNYA TAMBAH RAMAI PENGUNJUNGNYA...


      ---------->>>> TRIMS YA.....

      Delete
  2. 1st..baru tadi pergi pantai nampak budak2 melayu islam tudung labuh main peluk2 kat tepi pantai....memang menyakitkan mata....mana penguatkuasa agama?

    ReplyDelete
    Replies
    1. cer bagi gmabar sikit

      Delete
  3. Oh Rozana

    Tanpa sapa dan bertanya…
    kilatan tatapanmu telah bercerita tentang bisjut & royi

    mengadu disaat hadir gundahku,
    menghadirkan bisjut bukan royi seperti yang kuingin…

    tanpa sedar ceritamu
    ‘tentang cintamu yang kian membara padanya’
    telah memikat jejaka bangla

    Oh Rozana

    kau tak peduli setiap kata yang kau urai
    tentang bisjut & royi
    membuat nafasku mendengus perih..

    Oh Rozana

    sekian lama jalinan kita semai,
    kini terlerai seperti bisjut & royi
    alunan lagu rindu
    menarik perhatian jejaka bangla
    dalam sepi aku bertanya…
    berapa lagi tinggal bisjut & royi?

    Nak bisjut?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 잔인한 사람들을 죽이고 왕국

      Delete
    2. لماذا لغة الملايو غوغائية وسباقات؟

      Delete
  4. semoga prince of noob mandul supaya xde dah keturunan bangsat n lahanat cibai mcm ni..marilah kta berdoa wahai rakan2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Astaghfirullahalazim....tak baik mendoakan keburukan untuk orang lain...

      Delete
    2. aku nak doakan zuriat/keturunan obe mcm Umar al-khattab, Salehudin al-ayubi dan Harun al-Rashid. Moga zuriat obe jadi mcm tokoh2 tu. walau obe antar zuriat dia pi sekolah omputeh, sekolah sekular, sekolah liberal hatta ke Amerika dan UK sekalipun moga Allah jadikan zuriat dia penentang org mcm obe. Amin. Termasuk la zuriat aku.. aku harap mcm tu.

      Delete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails