Tuesday, 8 April 2014

Serius Indo - Tragedi Keretapi Tergelincir Akibat Tanah Runtuh Di Tasik Malaya (12 Gambar)



RIP

Jumaat lalu sebuah keretapi dalam perjalanan dari Bandung ke Malang Jawa Timur tergelincir akibat tanah runtuh. Dari 250 penumpang yang menaiki keretapi ini, 5 orang terbunuh.  Menurut laporan media Indonesia tanah runtuh berlaku kerana hujan yang turun tanpa henti selama beberapa hari di Jawa. Di Malaysia sekarang musim kering tetapi di Indonesia musim hujan. Sadis. Takziah buat keluarga-keluarga mangsa. 



Laporan asal Jakarta Globe


16 comments:

  1. Oh Rozana

    Dimanakah bisjut & royi itu dulu
    Mengenyangkan perutmu
    Kini samar jejak-jejaknya
    sebentar ada, sebentar tiada

    Oh Rozana

    Kemanakah bisjut & royi itu dulu
    Mendekap damai di hidupmu
    Kini jejaka bangla kelihatan
    Perlahan berpisah, melayang berlalu ke kota Dhaka

    Oh Rozana

    Tuluskah dirimu selama ini
    Mencintai bisjut & royi ini
    Merindukanku setiap waktumu
    Hingga kau jauh ingin melupakan bisjut & royi

    Nak bisjut?

    ReplyDelete
  2. Cerdik dari tadika mana agaknya menyebut bisjut dan royi ni? Orang yg bibirnya sumbing pun tak sebut macam tu.

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Kincin bore, vera tada bore

      Delete
    2. kicin ole,ancap ole

      Delete
  4. gempar! penemuan rumah rahsia kepunyaan pengasasPLAYBOY di Miami! http://bit.ly/1hT6zxR

    ReplyDelete
    Replies
    1. gempar hotak hang !!!!!!!! !!!!!

      Delete
  5. kat Indon pun ada keretapi rupanyer!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sah SPM tahun 2010-2013 ni.. dapat 10A, New York pun tak tau kat mana..

      Delete
    2. buto la,pehal lak....

      Delete
    3. Malaya taik anjeng!

      Delete
  6. Kerja sambilan di rumah

    Ingin Membuat Pendapatan Sampingan Di Rumah Secara Part Time? Contoh-Contoh Kerja Part Time Seperti Data Entry/ Penterjemah
    Data Entry, Admin Support, Virtual Assistant, Typist, Translator, Customer Support, Web Research, Proof Reader, Writers, Copywriters dan lain².
    Gaji RM1500 - RM2500 sebulan.

    Berminat sila layari:
    ==>https://www.jobdirumah.com/ahisyamm

    ReplyDelete
  7. gambar last tu mati dalam iman ke? pehal senyum semacam jer

    ReplyDelete
  8. indon ni bau badan diorang busuk. cleaner kat tempat aku kalau lalu je sebelah mesti bau ketiak. sial betol - funaki

    ReplyDelete
  9. kan dah jadi cite.. tu la p layan pasai pa...
    t kna pape kat amin, ko col aq pasai ap???
    aq ckap ko xmau dgar... ko ni la.. telinga capang betoi la...
    org tlinga cpang selalu dgar ckap tp ko ni, xdgar kata.. so padam la muka ko tu... bahahahha ni aq tulis saja nk bagi ko baca... hahahah catch me if you can.... bye bye

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails