Friday, 8 June 2012

Serius Fakta - Fakta-Fakta Menarik Mengenai Al Quran


Sempena Jum'ah

Muslamic day must start with a Yizlumik post.

In b4 "mohon share ya akhi"

Thanks @Piratz for the tip








Laporam asal Visually

19 comments:

  1. Subhanallah..Allah Maha Besar..

    ReplyDelete
  2. rasa2 berapa ramai je yg baca setiap satu info kat atas tu dan menghayatinya... btw terima kasih atas perkongsian...

    blog oh mohon share

    ReplyDelete
  3. obe patut stresskan ayat last sekali tu....
    eh, ko dah baca quran (menghayati maksud) ke hari ni??

    ReplyDelete
  4. Al Quran palsu buatan amerika dan israel

    Beritahu kepada seluruh teman-teman tentang Al-Qur’an palsu yang diberi nama Al-Furqon Al-Haq yang pertama kali dicetak dan diterbitkan dinegara muslim iaitu Kuwait dan Iraq. yang disebarkan dan dicetak oleh Amerika dan saudaranya iaitu Israel.

    Al-Qur’an palsu (Al-Furqon Al-Haq) yang diterbitkan dalam bahasa arab dan telah diterjemahkan kedalam bahasa inggris itu memiliki 77 surat buatan dalam 366 halaman, diantara nama-namanya adalah : Al-Fatihah, An-Nur, As-Salam, Al-Mahabbah, Al-Masih, Ats-Tsalluts, Al-Mariqin, Az-Zina, Al-Makirin, Ar-Ruat, Al-Injil, Al-Asatir, Al-Kafirin, At-Tanzil, At-Tahrif, Al-Jannah, Al-Adha, Al-Abas, Asy-Syahid.

    الفاتحة، النور، السلام, المحبة، المسيح، الثالوث، المارقين، الصَّلب، الزنا، الماكرين، الرعاة، الإنجيل، الأساطير، الكافرين، التنزيل، التحريف، الجنة، الأضحى، العبس، الشهيد

    Dengan menggunakan basmalah yang membingungkan yang menggabungkan 3 agama, Islam, Kristian dan Yahudi. inilah basmalahnya :

    بسم الأب الكلمة الروح الإله الواحد الأوحد مثلث التوحيد موحد التثليث ما تعدد

    Artinya : “dengan nama bapak kalimat ruh tuhan yang esa tiga dalam satu satu dalam tiga yang berbeda-beda”

    Dan inilah contoh ayat-ayat dalam al-qur’an palsu itu :

    * Dalam surat Al-Muftarah :

    يا أيها الناس لقد كنتم أمواتا فأحييناكم بكلمة الإنجيل الحق، ثم نحييكم بنور الفرقان الحق

    Artinya : “wahai manusia sungguh kamu telah mati dan kami hidupkan kembali dengan kalimat injil al-haq kemudian kami hidupkan (kembali) dengan cahaya al-furqon al-haq”.

    * Dalam surat Al-Masih :

    وزعمتم بأن الإنجيل محرف بعضه فنبذتم جُلَّه وراء ظهوركم

    Artinya : “dan kalian mengira bahwa al-injil itu telah dirubah (palsukan) sebagiannya dan kemudian kalian mengingkarinya dibelakang punggung-punggung kalian.”

    وقلتم: آمنا بالله وبما أوتي عيسى من ربه، ثم تلوتم منكرين، ومن يبتغ غير ملتنا دينا فلن يقبل منه، وهذا قول المنافقين

    Artinya : “dan kalian mengatakan : kami telah beriman dengan Allah dan apa-apa yang diturunkan Musa dari Tuhannya kemudian kalian mengingkarinya, dan barang siapa yang menjadikan selain dari agama kami sebagai agamanya maka tidak akan diterima darinya dan inilah perkataan orang-orang munafiq.”

    sebarkan.sekian

    ReplyDelete
  5. obe versi jumaat..aku tengah bayang beliau dengan jubah lengkap berserban..mcm ustad don tapi badan ala2 ali mamak

    ReplyDelete
  6. Hmm....kod 19. Daripada dia citer pasal tu lebih baik cerita pasal betapa saintifiknya alquran tu. Cuba search psal PASAK oleh Dr.Arip Kasmo, penemuan ramses II dan juga kisah2 saintis convert masuk islam selepas membaca ayat al-quran.

    ReplyDelete
  7. aku mimpi ke ni?? mimpikah aku??? obe????

    ReplyDelete
  8. jumlah ayat dalam quran tak de tulis plak.. hadoiyai

    ReplyDelete
  9. Kod 19 diasaskan oleh Dr Rashad Khalifa. Beliau berbangsa Arab dan mempunyai kepakaran dalam bidang biokimia. Pada tahun 1959 Rashad Khalifa berhijrah ke Amerika dan menetap di Tucson. Beliau menganggap Kod 19 sebagai satu rahsia yang menunjukkan al-Quran adalah mukjizat. Sebenarnya Kod 19 adalah satu kod yang menyesatkan.

    http://mindasuper.com/v2/index.php?Itemid=41&id=75&option=com_content&task=view

    ReplyDelete
  10. tonight ight ightt~~~

    we are young~

    so let's set the world on fire

    we can burn brighter than the sunnnn

    unnnnnnn



    everybody c'mon nyanyikan lagu ini bersama-sama.

    ReplyDelete
  11. Jgn taksub dgn kod 19 pada Al-Quran. Ada satu RAHSIA BESAR yang boleh menyesatkan sesiapa yang mempercayainya. Kod ini diasaskan oleh Rashid Khalifa. Rasulullah tidak pernah ajar umatnya tentang ini.

    ReplyDelete
  12. Subahanallah!! Nice post admin...

    ReplyDelete
  13. 365 hari? itu kalendar kristian. kalendar islam tak sampai 365 hari. al-quran copy pasta fail.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails