Sunday, 17 June 2012

Serius Sadis - Gambar Manlytears Minggu Ini (6 Gambar)


Haroine kecil

Sanggupkah anda melakukan apa yang dilakukan oleh ibu bapa anak kecil dibawah? Apa yang anda lihat ialah saat-saat akhiir Xiwang (2 tahun) sebelum meninggal dunia dan organ beliau kemudian digunakan bagi mereka yang lebih memerlukan. Ibu bapa Xiwang terpaksa menutup sistem bantuan hayatnya kerana penyakit hypoxic-ischemic cerebral palsy yang sudah tidak dapat dirawat. Dari membiarkan organ milik Xiang mereput, ibu bapa Xiwang mendermakannya kepada yang perlu. Sepanjang hayat Xiang, ibu dan bapa beliau membelanjakan lebih Yuan 200 000. Mereka kini dikatakan menanggung hutang sebanyak Yuan 70 000. Orang ramai yang tersentuh dengan cerita Xiwang cuba mengumpul dana bagi membantu ibu dan bapa Xiwang tetapi mereka menolak kerana tidak mahu dilihat seperti "menjual" organ anak mereka untuk menagih simpati. Sampai begitu sekali mereka menolak bantuan orang ramai.





Laporan asal ChinaForum

17 comments:

  1. bace artikel ni sambil pasang lagu Muse-Exogenesis part 3...tgk melimpah ke tak..:'(

    ReplyDelete
  2. Sekurang-kurangnya anak kecil tu menjadi penghuni syurga,patutnya dia lagi kesian kat kita..

    ReplyDelete
  3. kenapa diorang teruk sangat?

    eddiefadhli.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. x sedih manepun compare dgn kanak2 syria kene sembelih lagi sadis...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teramat setuju dgn anda...rohingya muslim balik masjid dibantai brutally sampai mati oleh rakhine budha br2 ni juga begitu sayat , sedekah fatihah pd mereka. Biasa kita npk rangka dlm kubur tp di arakan, rangka orang atas tanah di biar mcm... Tak tau samada kn bakar @ d makan anjing. Npk sgt muslim d sn tak dpt menyempurnakan jenazah sedara mrk kerana risiko keselamatan.

      Delete
    2. Nilah antara sebab aku pilih jadi ahli ekonomi dari jadi doktor.
      Doktor akan terus merawat penyakit2.

      Tapi ahli ekonomi akan terus cuba meningkatkan taraf hidup masyarakat, kurangkan masyarakat kelas bawahan.

      Delete
    3. stuju dgn matjoe.....kesian kat Islam sama....lepa lg truk kna

      Delete
    4. lincrc bodoh tahap dua. sekian

      Delete
    5. bukan bodoh. tapi rendah kesedaran moraliti! bukannya kalau menghulur simpati kepada warga syria, kau tak boleh simpati dengan orang lain. bukannya memilih satu antara dua.

      Faith in humanity, GONE!

      Delete
  5. quit yer yappin'. look around ya.. feelin' lucky punk?

    ReplyDelete
  6. dah takdir
    http://gitarmalaya.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. benar. anak kecil walau pun berasal dari keluarga non muslim, syurga tempatnya

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails