Wednesday, 25 April 2012

Serius - Mari Memburu Walrus (11 Gambar NSF Pecinta Haiwan)


Burger walrus?

Hari ini kami paparkan gambar rare pemburuan Walrus yang dilakukan oleh orang asli Chukchi yang tinggal di Semenanjung Chukchi di Russia. Walaupun pemburuan walrus sudah diharamkan di Russia sejak 1956, puak Chukchi diberikan kebenaran khas kerana ianya sebahagian dari budaya turun temurun mereka. Setiap tahun mereka dibenarkan memburu diantara 4-7 ribu walrus untuk kegunaan mereka. Kulit walrus dijadikan bahan untuk membina rumah, lemak dijadikan bahan api, usus walrus dijadikan jaket kalis air, ekornya pula dijadikan jeruk manakal taringnya pula menjadi bahan ukir. Tiada bahagian walrus disia-siakan oleh mereka.






Laporan asal EnglishRussia

21 comments:

  1. Replies
    1. mana ad istilah pergghhh kt sini... ko nih..

      Delete
  2. biasa je nie.. kalau orng kapir tengok kita sembelih pun dorang shitbrix gak. lolz

    ReplyDelete
  3. NOOOO WHY DID THEY KILL THE WALRUSES!!!!!!!!!!!! :((((((((((

    ReplyDelete
  4. at least kita makan haiwan ternakan, yg betul2 diternak...

    ReplyDelete
  5. pelawok,pelawok,pelawok....ulang3x

    ReplyDelete
  6. sedap daging walrus ni... aku pernah makan rasa mcm babi goreng sikitla...

    blog oh walrus

    ReplyDelete
  7. walrus gemok = obe gemok? so uolss whats da different?

    ReplyDelete
  8. ada kegunaan jugak walrus ni . kuku kuku kuchuu!!

    ReplyDelete
  9. in b4 "Jamie Hyneman mesti nangis kalau tengok gambar ni"

    ReplyDelete
  10. oh damn shit!!! madafaker btul la diaorg nih. dhla bunuh beramai-ramai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemburuan la ngok....bukan bunuh saja2x....

      Delete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails