Monday 23 April 2012

Serius Cool - Sebuah Rumah Di Country Heights Damansara (11 Gambar)


Moden!

Aku dibesarkan didalam kawasan rumah teres. Rumah aku sederhana besar dan I was lucky enough to have my own room. Impian dihati mahu duduk rumah banglo tetapi apa kan daya harga rumah teres sekarangpun aku tak mampu beli. So aku dan isteri end up beli apartment sahaja. Dream house kami masih sebuah banglo. Hopefully kalau rezeki ada dapat beli rumah secantik rumah banglo di Country Heights Damansara dibawah. Rumah dua tingkat seluas 5000 kaki persegi ini lengkap dengan kolam renang dibawah direka oleh Look Architect dan siap dibina pada tahun 2009.




Link



Laporan asal ArchDaily


25 comments:

  1. ohh mcm rumah aku..

    1stt!!!

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. pergghhh...mana ko dpt ayat ni ikan bilis...romantik betul

      Delete
    2. stairway to heaven?no..slide to dai

      Delete
  3. uiii...cantik naa..tapi tingkap byk bebeno

    ReplyDelete
  4. Kalah Country Heights Kajang (yang sekarang ni jadi pusat bagi online Internet scammers haha)

    ReplyDelete
  5. its dangerous for kids to running around at this house..tgh belaja jalan tiba2 dh masuk dlm air..dh jd 1 kes..

    ReplyDelete
    Replies
    1. org kaya ni mana ramai anak...silap2 amik anak angkat yg dh tua.

      Delete
  6. ha, ni lah bakal jadi tempat pembiakan aedes..huh

    ReplyDelete
  7. bleh sewa kat budak UiTM tak? boleh..sbulan RM6000.. oh god why..Y U NO 10000K PTPTN!

    ReplyDelete
  8. blh buat rasanyeee rumah ni kat kg aku... menarik gak ni.. bookmark la. tapi klu ada gambar lebay detail lagi best ni.

    ReplyDelete
  9. selalu kau cerita la jugak apasal kau minat design dia...
    Ni? Pasal ada kat CH Damansara? Ye la, ye la, blog kau.

    ReplyDelete
  10. mau bnyamok jugak rumah ni kalo tak jaga..

    ReplyDelete
  11. OMG! sangat2 lawa and contemporary.. mcm bukan rumah kat malaysia pun ade..

    ReplyDelete
  12. yeah..design yg bila buat rewang/kenduri...xder soul kampung.Xbest.

    ReplyDelete
  13. tadak feel langsung..mak aku tak pandai berenang..kolam tu nanti mak aku budget jadi stesen basuh baju dan perah mop...lagi lagi kalau dapur depan kolam kulit telur kulit bawang jadi habuan kolam....

    ReplyDelete
  14. gosh! samtaim ai wish ai zahida rafiq kehkehkeh

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails