Tuesday, 26 March 2013

Serius Fakta - 24 Fakta Yang Anda Mungkin Tak Tahu Mengenai Beer


Take Beer?

Ye kita tahu beer ialah kencing iblis. Ye kita tahu beer menyebabkan banyak kemalangan maut. Mari ketahui 24 lagi fakta yang anda mungkin tak tahu mengenai beer.



Laporan asal Visually

21 comments:

  1. 1st dikomen dengan serius

    ReplyDelete
  2. fakta air zam zam dah buat belum ek?
    nak jgk tgk fakta air zam zam

    ReplyDelete
    Replies
    1. buat la sendiri, jgn asyik mntk suap aje..

      Delete
    2. bodoh. mesti lu kaki telan beer. wahahaha

      Delete
  3. cerita pasal baik beer ajelah, pasal 100 benda tak baik pasal beer taknak cerita, muda-muda dah senang kena tipu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku sokong
      Anonymous26 March 2013 11:24

      Delete
  4. Arak ni manfaatnya memang ada seperti yang ditunjukkan di alam infografik di atas. Malah terdapat dalam firman Allah di dalam al-Quran:
    "Mereka bertanya kepadamu mengenai arak dan judi. Katakanlah pada keduanya terdapat dosa besar dan beberapa manfaat bagi manusia. Tetapi dosa keduanya lebih besar dari manfaatnya." (al-Baqarah ayat 219)

    ReplyDelete
    Replies
    1. no shit KuRo

      Delete
    2. KuRo powderful. nah tasbih

      Delete
    3. Tapi kalau tak perasan "DOSA BESAR dari manfaat" dalam ayat tu tak tau lah kan......

      Delete
    4. Allah maha pengampun lagi maha mengasihani~ *burp*

      Delete
  5. akhir zaman..orang sedia maklum tahu bahawa sesuatu yg haram..tetapi mereka boleh bermegah dengan kesalahan dan dosa yang dilakukan..
    fakta-fakta pasal air setan ini adalah penipuan yg banggakan oleh golongan yahudi ingin menyesatkan orang islam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yahudi x minum arak, x makan babi juga hanya makan daging halal (kosher meat)

      Delete
    2. wow..semue yahudi dipersalahkan..mengapa tidak ada kedamaian!!

      Delete
  6. nk kaji pe dia nya kalu allah kata arak tuh harammm,.. haram laa..!!!!

    ReplyDelete
  7. babi,arak,anjing,rasuah,sex sebelum kawen,main bontot, semuaaa haram tapi masih ramai umat islam bergelumang dengan benda-benda nih. (kecuali pakcik yang bantu jaga anjing2 terbiar di kedah tu...)

    ReplyDelete
  8. kimak! ni semua salah pakatan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. drpd ayat ko tu sume org tau ko sbnarnye org pakatan.

      Delete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails