Thursday, 28 March 2013

Serius Sadis - Kubur P Ramlee , Saloma Dan AR Tompel Musnah Ditimpa Pokok (10 Gambar)


Alfatihah

Astro Awani semalam melaporkan kubur seniman negara Tan Sri P Ramlee, Puan Sri Saloma dan AR Tompel musnah akibat ditimpa pokok yang tumbang di Tanah Perkuburan Islam Ampang. Turut musnah ialah beberapa makam lain yang berdekatan. Kesian pula kami melihatnya.

Laporan asal Astro Awani
Foto Tambahan ARTMELAYU




53 comments:

  1. Replies
    1. Kalau korang tidak keberatan, marilah tengok artikel terbaru di bawah untuk santapan rohani korang agar gaya hidup wasotiyyah (kesederhanaan) anda berjaya dibentuk. Renung2lah. Insya-Allah, buka hati anda dan tajamkan fikiran anda dengan ilmu2 agama, dan marilah gi mengaji bak kata Ustaz Azhar Idrus.

      1. Kenapa Boleh Timbul Konsep Separuh-separuh (50%-50%)
      2. Kenapa Konsep Separuh-separuh Tidak Boleh Diterima Ramai?
      3. Kesilapan Bagi Orang-orang Yang Mengungkap Kata-kata Berbaur 50%-50%
      4. Pandangan Pelampau Kepada Orang-orang Yang Serius Beragama
      5. Berhabis-habisan Harta Di Jalan Allah Atau Di Jalan 'Girlfriend'?
      6. Contoh Lain Tuduhan Ekstrim Terhadap Orang Beriman
      7. Mengapa Ada Segelintir Yang Berani Menyelewengkan Sabda Rasulullah?

      Delete
  2. ribut ke ape? semoga roh mereka dicucuri rahmat. amin....

    ReplyDelete
  3. Ni satg adalah yang cakap ni pembalasan Tuhan kat depa.

    Kita tengok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tolong la jangan bersangka buruk terhadap orang lain. Kita masih tidak tahu nasib kita disana kelak..

      Delete
    2. Pokok tue besar dan tua. Akar dah tak kuat. Sama jugak bila kita dah tua. Kaki dah lemah pastue kalau jatuh ttimpa budak kecik, nak kata itulah pembalasan tuhan kat ko. Sebab tue aku jatuh atas ko. Adoyai. Nasib kita pun tak pasti ke syurga atau ke neraka. Tolonglah jgn hidup nak mengata org lain. Aishhhh.

      Delete
    3. Eh,baca balik komen si anon 9:44 tu boleh tak?

      Asal korg ni bodoh sangat?

      Delete
    4. anon 9.44 detected......hahaha

      Delete
    5. boleh tahan bodoh gak ko ni... abis tu tanah runtuh kat atas rumah anak2 yatim yang mengorbankan diorg...balasan Tuhan jgak?

      Delete
    6. haha cuba la baca balik komen anon 9.44.die ckp nanti ada la org cakap ni balasan tuhan.ape daa kn dh malu sendiri

      Delete
    7. Anon 9.44 penganut ayah pin.. askar kiram

      Delete
    8. org pendek akal detected...

      Delete
    9. fuck all the anoy

      Delete
  4. ini pembalasan dewa untuk dia .

    ReplyDelete
    Replies
    1. weh agak2 la wat lawak. kadang2 xkena tempat plak aku tengok.

      Delete
    2. budish sakai detected

      Delete
  5. aku harap ada org btlkan kubur dia kesian aku tgk

    ReplyDelete
  6. Larangan melakukan binaan diatas kubur datang dari sebuah hadith Nabi saw riwayat Jabir rh :

    ( نهى رسول الله صلى الله عليه وسلم أن يجصص القبر ،وأن يقعد عليه،وأن يبى عليه،[ أو يزاد عليه ]،[ أو يكتب عليه] ). أخرجه مسلم (3/62) وأبو داود (2/71) والنسائي (1/284-285،286) والترمذي (2/155) وصححه، والحاكم (1/370)والبيهقي(4/4)وأحمد (3/295،332، 339، 399).والزيادتان لابي داود والنسائي،وللبيهقي الاولى
    “Rasulullah saw menegah dari mengecat kubur dan duduk diatasnya serta membina binaan diatasnya” (atau menambah2 ketinggiannya), (atau menulsi keatasnya) [hadith dikeluarkan oleh Muslim 3/62, Abu Daud 2/71, al-Nasaai 1/286-284, al-Tirmudzi 2/155, al-hakim 1/370, Ahmad 3/332.339,399 - Dua2 tambahan oleh abu Daud & al-Nasaai, dan yang pertama oleh al-Baihaqi]-copy paste-

    -ada ulama' yg mengatakan hukumnya haram dan ada pula yang mengatakan makruh. .mohon pencerahan. .

    ReplyDelete
    Replies
    1. mai penang depa bkan nak baikpulih kubur tp depa nak wat umah airpartment dkat atas tanah perkuburan islam Batu fringgi

      Delete
    2. x pa, rezki depa nk wat mcm mana,...-Ahli PAS-

      Delete
    3. salah tempat ni nk mohon pencerahan..tkot tersalah info nnt

      Delete
    4. beberapa ulama' mengharuskan utk membuat binaan atas kubur si mati, jika si mati ialah org2 yg ternama.. contohnya ulama'-ulama' tersohor & manusia2 yg terkenal.. tapi jgn berlebih2.. seeloknya, tak payah buat..

      Delete
    5. ini sume salah anwart! -macai ameno-

      Delete
  7. mohon adakan BR1K - bantuan rakyat 1 kubur... sblm eleksyen lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. benda camni pun nk buat main ke? bodo..

      Delete
    2. ni mesti pembangkang nie..kubur pun nk main2politik..pukimak betul laa..jilat jubur anuar laa woi..

      Delete
    3. ni satu lagi bodoh...

      Delete
    4. BODOH xbertempat, kalau ko dpn aku mmg aku tumbuk jer muka ko

      Delete
  8. BK1M lah... bantuan kubur 1 malaysia lol

    ReplyDelete
  9. "siapa tahu siapa yang mati dahulu..."

    Antara dialog yang masih boleh membuat kita ketawa. Semoga rohnya dicucuri rahmat.

    Mari kita sama-sama sedekah Al-Fatihah kepada mereka.

    ReplyDelete
  10. bunch of silly ignorant mohammedeans argue about long dead , already discomposed, no good for nothing , failed artist, as if these lame ass rotten corpse can help them in the afterlife,

    hahahahahahaha

    well, what can i say mohammedean are funny bunch after all( except for those looney fanatical ka booom type)

    ReplyDelete
    Replies
    1. nothing to said, death is truth of life

      Delete
    2. babi mak ko cipap itam... jangan nk hina la kimak...yahudi shit

      Delete
    3. wow.talk about ignorants.it takes one to know one.the type we cant really argue with as they'll make stupid remarks about something they cant even reach to even understand the basic meaning of faith.maybe you dont even have any.

      Delete
    4. I wonder what would you feel if someone said the exact thing (which, by the way, are so full with grammatical mistakes) you've said to your deceased family members.

      And I guess the basic meaning of faith that you have within your grasp is to think so big of yourself with the crappy usage of English and make fun of others with it.

      Delete
    5. butthurt butthurt everywhere

      Delete
    6. anon 11.02 bapak ko macai
      letak profile sendiri la kalau berani...setakat menyalak kat sini tak payah la ...phui negro

      Delete
    7. Nigga black dog..

      Delete
    8. anon 19.01 butuh pak hang... haha butthurt x keh3

      Delete
  11. bodoh giler macam bagus speaking, dasar anjing anwar makan taik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. speaking pun salah? bodoh dasar pengikut B1JAN takut bini, takut bubar, takut debat, ahhahaaha

      Delete
    2. anon.ko ni lagila nampak bangang kalau cakap bahasa melayu pun maki2 buat ape.mane org tak pandang rendah kt kite.bahasa tu menunjukkan pemikiran kau tau tak.malu aku dgn org mcm ko ni.

      Delete
    3. anwar al juburi follower atas aku ni

      Delete
    4. anon 17:00
      mak ko belen

      Delete
    5. heh akai cai ameno..anwart! anwart!

      Delete
  12. itu kubur tpt orang nak mampos bahlul! seniman bujang lapok

    ReplyDelete
  13. sahabat baik saya baru sahaja disemadikan di sana. semoga roh-roh mereka ditempatkan di kalangan insan beriman. amin

    ReplyDelete
  14. kubur x leh buat binaan mmg haram. mmg concete tu yg pecah patut pun x pa. bersihka apa yg ptut ja. x yah buat balik

    ReplyDelete
  15. adlin aman ramli mana? gua tgk aritu rumah bukan main berdegor lagi mewah. kubur bapak main tinggal2 je eh. a.r badul pun tak terkecuali. apara?

    ReplyDelete
  16. Kita patut melihat perkembangan pakaian dari zaman sebelum Saloma hingga sekarang (Dato Siti)...& ustaz2 & media perlu meningkatkan usaha untuk memperbaiki pakaian dari paras pinggang ke bawah ... Seluar ketat, baju singkat boleh nampak punggong bila duduk.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails