Friday, 29 March 2013

Serius Cool - Gelungsor Kecemasan Ciptaan Pereka China (8 Gambar)


Kecemasan!

Zhou Miaorong (70) yang berasal dari Shanghai China mencipta sistem gelongsor kecemasan yang boleh digunakan bagi mempercepatkan proses mengosongkan bangunan ketika kebarakarn. Menurut Zhou, seseorang individu hanya memerlukan 14 saat untuk turun dari tingkat lima bangunan menggunakan sistem gelongsong ciptaan beliau. Beliau menghabiskan 2 tahun bagi mencipta dan memasang gelongsong di bawah di bangunan tempat tinggal beliau. Looks nice!





Laporan asal So-Net

35 comments:

  1. aku ada 10 kat rumah

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa...tengok macam ni la komen.
      Jangan awal lagi dah jadi babi
      sekian

      Delete
    2. first lah babi anon.

      Delete
  2. First!!Obe dah muncul kat lowyat!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekor babi detected

      Delete
    2. babi macai detected

      Delete
    3. korang babi

      Delete
  3. panas jubo!!! smpi bwh sparuh masak dah,klau rmah terbakar

    ReplyDelete
    Replies
    1. jubo sape? jubo kau? bak kasi tgk sat.

      Delete
    2. jubo ayah ko laa

      Delete
  4. pasang kt KLCC, turun dari top floor.
    punggung terbakar dulu sebelum selamat dari bangunan terbakar

    ReplyDelete
  5. saya nak gelonsor tiap hari..tak nak pakai lif..lif bodoh dan busuk budu

    ReplyDelete
    Replies
    1. org kelantan naik lif ?

      Delete
    2. kelantan takde lif tp ade masjid...serambi makkah...negeri lain ade pemuda umno

      Delete
    3. Hanya kerana Serambi Makkah tak menjadikan kau beriman dan masuk syurga bro.

      Delete
    4. orang kelantan beromen atas moto.. batak siot

      Delete
    5. HIDOP NIK AJIS!

      Delete
  6. kalau kt malaysia org wat buang sampah gune ni....vandelisme..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau kt malaysia org kelantan je wat cam 2.....vandelisme..

      Delete
    2. vandelisme pak hang

      Delete
  7. jangan kerana nila setitik rosak susu sebelanga.

    ReplyDelete
  8. apesal aku rasa mcm lagi lambat je kalo gelongsor time kecemasan?

    ReplyDelete
  9. kat selekoh mau tercampak keluar berdarah dahi... mohon cipta brek racing type-r

    ReplyDelete
  10. KEBARAKARN PUN BOLEH ! WAKAKAKA ! BODOH OBE !

    ReplyDelete
  11. GELONGSONG KE GELONGSOR ? BANGANG ! HAHAHAH

    ReplyDelete
  12. During the chaotic moment, people will like "ikot turn wei, sorang2 slide"..not gonna happen !

    ReplyDelete
  13. Kentut... Proooooottttttt.... Rasa panas jubo.
    Kentut waktu pagi bunyi Priiiaaaapppppppp!
    Kentut sambil batuk nak cover takmau bagi orang dengar
    Kentut senyap... Bau pekat best!

    ReplyDelete
  14. OBE BODOH~ membiarkan kebodohan melanda.. pui..

    ReplyDelete
  15. Gua sampaikan salam takziah kepada Obe kerana mempunyai pengomen-pengomen blog yang bangang abadi.

    ReplyDelete
  16. kalau kat malaysia kompom air ludah banyak tuih tuih tuih...sliding geng yehaaaa

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails