Tuesday 25 October 2011

Serius Sadis - Wad Bersalin Di Honduras (12 Gambar)


Lagi wad wad bersalin dunia

Sebelum ini ada aku paparkan wad bersalin di Filipina dan Sierra Leone. Dalam dua paparan sebelum ini kita dapat melihat kedaifan wad bersalin di dua negara ini. Hari ini aku nak paparkan was bersalin di Honduras pula. Not as bad as Filipina dan Sierra Leone tetapi masih tidak seelok wad di Malaysia. This is as expected kerana Honduras terletak pada ranking 131 berbanding 49 untuk Malaysia dalam carta World Health Ranking. When I think about it Malaysia mungkin tak perfect tapi at least wad bersalin untuk para ibu tak sadis. Thank god for some mercies he bestowed upon our nation kan?






Laporan asal Reuters

28 comments:

  1. sumtyme, we gotta appreciate things that we have.. :)

    ReplyDelete
  2. syukur la kita kt malaysia nie...
    bersalin tu sakit wei...adeshhh takot plak ase

    ReplyDelete
  3. rindu mak dekat rumah..sayangi keluarga kita :)

    ReplyDelete
  4. vahvahvah..
    letak baby camtu je ea?

    ReplyDelete
  5. dafuq!


    captcha : stunip (cat stunned by the catnip)

    ReplyDelete
  6. comel die punye cop tapak kaki atas borang tu.

    ReplyDelete
  7. pic no 9 = die ingat baby tu pencil box ke ape..

    ReplyDelete
  8. IRONICALLY kenapa KEMENTERIAN KESIHATAN M'SIA tidak memperkenalkn FOOT PRINT kpd BAYI2 dekat M'SIA???

    Benda ni PENTING utk SECURITY REASON...kot kot la ada parents yg JUAL bayi kpd BLACK Market ker nnt, tak Psal2 nama M'sia BURUK!!

    ReplyDelete
  9. foot print ke...thumb print ke...dick print ker sama jer...
    bole jer kene jual.apekehal.

    ReplyDelete
  10. @livingseed: aku rasa buat dna id lagi afdal sebab kalau budak2 tu kalau dikerat kerat lepastu kaki tangan kena jual,stil boleh di identify guna dna kot..kau rasa macam mana?

    ReplyDelete
  11. kita kat malaysia bleh berslain dlam air lagi..hermmmmmm

    ReplyDelete
  12. @Saloma..

    sebenarnya DNA Print tu mmg cuber diketengahkan bukan sj utk baby tp utk seme org sbb senang nak cr if ilang,kene bunuh, i.d criminals etc etc...undang2 dna tu mmg pernah cuber diketengahkan tp disekat by oppsition dgn alasan-dna boleh ditiru utk perangkap org...especially kes liwat...

    ReplyDelete
  13. @anon 17:54: pernah cuba nak diketengahkan tapi DISEKAT?aku rasa kalau idea dna tu dah lama buat,senang2 je kes rogol liwat&bunuh budak2 ni dapat setel.orang dewasa memang selfish.demi politik,hal2 kabajikan rakyat diabaikan.kalau asyik fikir negatif,e.g:nak pedajai ahli politik yang melacur meliwat ni semua,memang tak ke mana la malaysia ni..

    Kalau dna boleh ditiru,cap jari pun aku rasa boleh ditiru.apa kata kalau aku bunuh orang,then aku guna cap jari tiruan buat cap banyak2 kat crime scene?kau rasa?

    ReplyDelete
  14. serius saloma ko bodoh..hahhahaha

    ReplyDelete
  15. Malaysia ranking 49 jek........ Mcm mana pulak rupa wad 1st ranking hek....?

    ReplyDelete
  16. hospital tempat gua belajar kat indonesia pun lebih kurang camni gak.so bila gua tengok gambar bagi gua sudah biasa. steril tu belakang cerita.serius. sebagai rakyat malaysia walaupun gov banyak rasuah dan salah guna kuasa tapi kena banyak bersyukur.bersyukur pada ALLAH bukan pada gov.terima kasih kepada kakitangan dan bos2 kerajaan kerana buat kerja dengan baik.

    ReplyDelete
  17. Bangang. Ada la cop tapak kaki baby kat Malaysia.

    ReplyDelete
  18. teringin nak tgk wad 1st rank cemana hmm

    ReplyDelete
  19. DNA boleh kena tiru?

    apekebendeee la ko ni Saloma, you idiot. Human Cloning isn't even invented yet. Genome manusia yang terdiri daripada millions2 genetic code pun belum habis di-decode, apatah laie ditiru

    haaaaaahahahahaaaaaaaaahaha

    oh hahahahahaaaahhaha

    hahahahaa

    heeeeeeeeeheheheheheheheohohohhohoho

    ReplyDelete
  20. @Anon 21:29: kalau takat takda kote nak komen guna anonymous then kata aku bodoh,kau boleh pergi mampos dengan telor pengecut kau yang fucking useless.yes aku butthurt dan taksuka anon bongok takda telor nak kata aku bodoh sebab kau bukan level aku.taksuka aku?jumpa aku personally and cakap depan muka aku la,anonymous pengecut

    @SESTER: kau baca komen aku and komen before aku,sebelum kau komen aku idiot,you fuckingnidiot.kalau kau tak faham sarcasm tu apa,sila bunuh diri.

    ReplyDelete
  21. SESTER-----> cakap org bodoh x sedar diri.laen kali nak tegur biar la beradap.kan dah nampak kebodohan diri sendiri. human genome dah lebih 3 tahun kowt decode.

    maksud tiru DNA nie aku rasa maksud diorg manipulasi DNA org. still boleh....contoh dier letak darah sapa3 ke kat crime scene.org letakkan apa3 jer milik org laen kat crime scene. tue pun boleh kate tipu gak kan.tue pendapat aku la yang mungkin salah

    thanks

    ReplyDelete
  22. emmm.kesian nye tengok.. :\ rasa bersyukur sangat2 mak2.kakak2.makcik2.sepupu2 kite merasa kemudahan yg elok kat malaysia :)

    ReplyDelete
  23. bersyukurlah kita di malaysia..kemudahan lebih baik ..jom layan tududng kat http://tudung4you.blogspot.com/

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails