Friday 7 October 2011

Serius Fail - Transplant Jari Yang Fail Di China (6 Gambar)


MUTANT FINGERS! FFUUUUUUUUUUUU

Li Feng ialah seorang pekerja dari Provinsi Sechuan yang bekerja di sebuah gilang di Guandong. Tahun lalu ketika menggunakan senuah gergaji elektrik belaku kemalangan mengakibatkan hujung jari tangan kanan beliau terputus. Selepas dikejarkan ke hospital Li Feng mengtakan para doktor menyarankan beliau menjadi prosedur menggantikan jarinya yang putus dengan jari kaki. Kerana mahu terus bekerja Li Feng bersetuju. Jari dari kaki kirinya dipotong dan disambung kepada tangan kanan beliau. Setelah lebih setahun Li Feng berkata jari dan kakinya masih belum pulih dan pihak hospital kini tidak mengendahkan keluhan beliau. Jari yang disambung juga kelihatan huduh dan aneh.

Beliau mahu pihak berkuasa mengambil tindakan terhadap hospital dan doktor yang bertanggung jawab menjalankan pembedahan terhadap beliau. Menurut Li Feng beliau mendapatkan pendapat doktor lain dan mereka terkejut beliau menjalani pembedehan sebegini walaupun sebenernya jari beliau yang terputus dulu sepetutnya boleh disambung semula. Apabila Li Feng mendapatkan bantuan guaman pihak hospital dengan selamba mejawab

"Kami sangat berpengaruh dan kami hanya akan bayar pampasan RMB20 000. Kalau pesakit tak puas hati kita jumpa di mahkamah"

Kesian. Inilah nasib pekerja migrant di China. Walaupun mereka lahir di negara China mereka dilayan teruk macam kita melayan pekerja pendatang asing. Sad huh?





Laporan asal ChinaSmack

11 comments:

  1. firstama by tote
    jangan jeles

    ReplyDelete
  2. bersyukurlah kita org malaysia atas pimpinan Datuk Seri Altantuya.. syukron syukron syukron

    ReplyDelete
  3. serius cam sibat itu doc ,

    ReplyDelete
  4. Obe,

    "menyarankan beliau menjadi prosedur menggantikan... " = perkataan menjadi tu sepatutnya "menjalani"

    ReplyDelete
  5. no wonderlah china worker selalu datang sini bekerja..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails