Wednesday, 26 February 2014

Giethoorn : Bandar Dengan Terusan Menggantikan Jalan Raya Di Belanda (18 Gambar)


Cool gila.

Kita semua pernah dengar tentang Venice tetapi adakah anda pernah mendengar tentang Giethoorn? Giethoorn ialah sebuah bandar yang terletak di Overijssel, Belanda yang diberi gelaran Venice Belanda. Giethoorn dibuka sekitar 1230 dan bandar ini tidak mempunyai jalan raya. Kesemua penghuni menggunakan sistem terusan. Bot menggantikan kereta dan kapal menggantikan bas di bandar terapung ini. Terdapat juga 140 jambatan yang memudahkan penduduk untuk berjalan kemana-mana. Pada musim sejuk terusan akan membeku dan penduduk bertukar kepada luncur ais untuk kesana kemari. Memang bandar yang cantik. Masukkan dalam senarai tempat yang harus kami lawati!




Laporan asal FlickrHivemind

18 comments:

  1. cantik betul bandar dia..nk pergi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. osman al-akbar pic siap pakai baju NE..sayang lebih NE nampak..hahaha..

      Delete
  2. pemandangan yg cantik, cool..

    ReplyDelete
  3. kalau kat malaysia, confirm hari-hari jabatan kesihatan datang fogging sebab kes denggi tinggi....


    sewa kereta murah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak sangat ko ni malas membaca.. ko ingat terusan ni sama mcm longkang kedai kat klang tu ke? Dh sah2 terusan.. bela la ikan untuk makan jentik2.. ini dasar pemikiran golongan rendah.. nampak jer kesalahan.. ptut la malaysia susah nak ada tempat indah cenggini..

      Delete
    2. nampak sgt kau ni salah baca buku. nyamuk aedes membiak dlm air bersih. kalau longkang kat klang tu nyamuk apa pun tak nak membiak.

      Delete
    3. mlesia hangat2 tahi ayam je.. kroni je kaya.. bodoh btol macai rosmah xnmpak benda2 cmni

      Delete
  4. Knape ngara org kapir selalunye lebih cantik dr ngara org Islam? Hurmm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu kna tnya ustaz azhar idrus... segmen tnya soklan tu...

      Delete
  5. This nice place for aedes

    ReplyDelete
  6. first huhuhu... bisjut dan royi berpisah tiada...

    ReplyDelete
  7. menyampah dgn bahasa bangla n pendtg asing kt komen2 di sni..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails