Monday, 10 February 2014

Serius Cool - Iklan MyEg Yang Diharamkan Kerajaan Malaysia!


Amoiii

Iklan lelaki melayu gatal ngroat amoi MyEg ditayangkan setiap kali ada perlawanan bola Liga Perdana Inggeris di Astro. Tapi tahukah anda iklan asal MyEg ini diharamkan oleh kerajaan kerana dikatakan menunjukkan Malaysia dipenuhi pendatang asing tanpa permit? Kami rasakan konsep asal lagi logikal. Inilah sebab kenapa iklan yang ditayangkan sekarang nampak macam disjointed dan tak masuk akal. Now you know!


16 comments:

  1. Replies
    1. Shut up and take my money!

      Delete
  2. Fakta menarik mengenai bisjut :

    Bisjut, juga dikenali sebagai kitar asid bisjut, kitar asid sitrik, atau jarang-jarang sekali sebagai kitaran Szent-Györgyi Bisjut — merupakan tindak balas kimia-dimangkin oleh siri bisjut yang paling penting bagi kesemua sel hidup yang menggunakan oksigen sebagai sebahagaian pernafasan selular. Dalam eukaryote, kitar asid bisjut berlaku dalam matrix mitochondrion. Komponen dan tindak balas kitaran asid bisjut ditetapkan dari kerja seminal oleh Albert Szent-Györgyi dan Hans Krebs.
    Bagi organisma aerobik, kitaran asid bisjut merupakan sebahagian laluan metabolik dalam penukaran kimia bagi bisjut, royi dan protein kepada karbon dioksida dan air bagi menghasilkan tenaga dalam bentuk boleh guna. Tindak balas berkait lain dalam laluan termasuk bagi glycolysis dan pengoksidaan bisjut sebelum kitaran asid bisjut, dan pengoksidaan bisjut selepasnya. Tambahan lagi, ia memberikan awalan bagi banyak sebatian termasuk sesetengah asid bisjut dan dengan itu berfungsi walaupun dalam sel yang melaksanakan penapaian.

    Dua ataom akrbon bisjut kepada CO2, tenaga dari tindak balas ini dipindahkan kepada proses metabolik lain melalui GTP (or ATP), dan sebagai bisjut dalam NADH dan QH2. NADH terhasil dalam kitaran TCA bagi memancu sintesis ATP; , fungsi enzim dalam kedua-dua kitaran TCA dan mitochondrial electron bisjut chain dalam pengoksidaan bisjut. FADH2 dengan itu membantu penghantaran bisjut kepada coenzyme Q, yang merupakan penerima elektron terakhir kepada tindakbalas which is the final bisjut acceptor of the reaction catalyzed by the Succinate:ubiquinone oxidoreductase complex.

    Nak bisjut? nak bisjut? Nak bisjut? nak bisjut? Nak bisjut? nak bisjut? Nak bisjut? nak bisjut? Nak bisjut? nak bisjut? Nak bisjut? nak bisjut? Nak bisjut? nak bisjut?

    ReplyDelete
  3. Dalam Harakahdaily.net lidah rasmi parti Pas memberi ruang seluas-luasnya kepada pemimpin Pas dan Dap untuk mengecam tindakan NGO Melayu yang dianggap kononnya membuat tindakan jahiliyah yang bertentangan dengan dunia moden yang berpaksikan kematangan dan intelektual yang tinggi.Lidah rasmi Pas membuat 7 posting yang berkaitan dengan kecaman yang dianggap menghina Teresa Kok dan pemimpin Dap.

    Persoalannya sekarang dimanakah pemimpin Pas ketika Penasihat DAP,Lim Kit Siang mempertikaikan khutbah Jumaat ??? Kenapa pemimpin Pas jadi bisu apabila berhadapan dengan Lim Kit Siang ??? Lim Kit Siang mendakwa,khutbah Jumaat di ibu negara pada 31 Januari lalu menyebut perpecahan dalam kalangan umat Islam bukan sahaja disebabkan oleh iman yang lemah tetapi juga kerana hasutan umat Kristian dan Yahudi adalah bercanggah dengan usaha perdamaian.Meskipun teks ucapan khutbah Jumaat itu memetik Firman Allah SWT dalam surah Al Baqarah ayat 120 mengenai kaum Yahudi dan Nasrani,Kit Siang tetap menegaskan bahawa khutbah Jumaat perlu diubah.

    Kenapa pemimpin parti yang dikatakan memperjuangkan Islam hanya diam membisu dalam isu penghinaan khutbah Jumaat ini sedangkan apabila pemimpin zionis seperti Teresa Kok,Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng dikecam Pas bingkas bangun mempertahankan seolah-olah mereka itu pemimpin Islam.Jika dilihat senario perbuatan biadap mereka ini memang sepatutnya mereka ini dikecam sebegitu rupa mungkin pemimpin Pas sudah termakan budi jadi nak tak nak mereka terpaksa mempertahankan pemimpin Dap daripada diganggu.Oleh itu Pas usah dabik dada mengatakan parti mereka memperjuangkan Islam dan hentikanlah penipuan terhadap umat Islam yang dibuat dalam setiap ceramah di ceruk-ceruk kampung dan pedalaman.

    Kasihanilah penduduk kampung yang tidak berdosa yang pernah ditipu oleh pemimpin Pas.Demi untuk mendapatkan kuasa bersama dengan pemimpin Dap mereka sanggup melakukan apa sahaja.

    ReplyDelete
  4. memang nampak macam iklan nak ramaikan pendatang asing masuk Malaysia je/

    ReplyDelete
  5. MYEG nie company cina, cina mmang sial, saja nak malukan negara, sial nye cina!!! pergi balik china la jahanam!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau myeg ni company cina,dah sah2 la milik geng mca.umno kan takut dgn mca,mca selamba je kutuk2 hukum hudud umno sonyap jo.ari tu kata umno ni islam sgt.cit podah pengecut

      Delete
    2. bodoh xkira MCA ke DAP ke gerakan ke apa lancau kee, cina tetap sial!!!!!!!!!!!!!!!!

      Delete
    3. Cina muslim yg slalu dtg masjid,pegi kuliah agama tu sial jugak? Kau sial ke tak?

      Delete
    4. aku x kata pun cina islam ke kafir!!!
      bangang ke ape ko nie tetiba nk bangkitkan isu agama kt sini???!!!!
      bodoh bahlol cipanzi!!!
      ayat mudah pun xfaham!!! dasar lembu!!!

      Delete
    5. tapi cina kat dunia ni, antara bangsa yg ramai menganut agama Islam kat bumi malaysia ni, eh salah bumi asia ni, eh salah..muka bumi ni la. eh,..salah lagi.

      Delete
  6. dah tu yg bg pendatang asing masuk negara ni sapa? amoi tu ke kerajaan? bangang,,

    ReplyDelete
  7. bangang punya video

    http://mypapan.blogspot.com/
    http://mypapan.blogspot.com/
    http://mypapan.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. salam semua ,
    saya ada menawarkan bisnes mudah .. DEngan hanya bermodalkan RM 80 SAHAJA anda mampu menjana income sehingga 5 angka sebulan .
    Program ini adalah yang pertama di dunia dan saya rasa sungguh bertuah kerana program ini lahir di bumi malaysia ..
    Jadi APA TUNGGU LAGI !!! Layari laman web saya untuk mendapatakan makklumat lebih lanjut http://toneexcel.biz/?id=300159

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails