Tuesday 4 February 2014

Serius VS - Selamat Hari Jadi Ke 10 - Facebook : Evolusi Antaramuka Facebook Sejak 2004


Mukabuky

Evolusi perubahan antaramuka Facebook sejak 2004. Selamat ulang tahun ke 10 laman yang kini menjadi tempat tampal iklan MLM, sebar berita palsu, tempat grup rasis dan makcik hantar invite Candy Crush.



16 comments:

  1. my first acc 2008

    ReplyDelete
    Replies
    1. My first fb acc 2007..time tu aku ade myspace,friendster ngan tagged...tpi dlm byk2 tu fb la paling best...

      Delete
    2. powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr braderrr otai!!!!!!!!!!!!! tabiiiiiiiiiiiiiiiiikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk otaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

      Delete
  2. 1st!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  3. makcik hantar invite Candy Crush...hahaha

    ReplyDelete
  4. 1st account aku tahun 2009..rindu pulak dengan template yg lama2 tu...

    ReplyDelete
  5. 1. Apa yang Anwar cuba buat sekarang ni? Entahlah.

    2. Aku paling takut kalau Anwar Ibrahim pilih side dan cuba membuatkan anak buah dia Azmin Ali memegang kuasa.

    3. Aku tak tau kenapa...dari dulu aku tak berapa gemar dengan Azmin Ali. Dia....nampak bukannya berjiwa rakyat. Tapi tu pandangan aku aje la bila tengok dia berucap depan mata. Aku bukan kenal dia pun personally.

    4. Dari semua kawan aku yang kerja jaga pentadbiran Kerajaan Pusat dan Negeri, semua sebut satu benda yang sangat konsisten, tak kiralah dia aliran BN atau Pakatan, "Tan Sri Khalid Ibrahim sangat professional."

    5. Orang UMNO selalu kutuk dia gagap lah, lemau lah, slow lah, tapi cuba tengok balik siapa yang Mahathir yang dipuja2 mintak tolong masa kita nak ambik balik aset negara dari London dulu. Takkanlah sebab dia politician Pakatan sekarang kau lupakan terus jasa2 dia dekat negara?

    6. Aku bukan ahli PAS tapi aku ada tergerak nak jadi ahli PAS seumur hidup cuma sampai sekarang aku tak sempat lagi nak gi hantar borang dekat pejabat PAS.

    7. Aku cukup suka bila dengar PAS akan boikot PRK Kajang ni. Ni PRK yang tak perlu. Ini percaturan kuasa yang melanggar semangat demokrasi pilihan rakyat.

    8. Apa yang Anwar cuba buat adalah dia terlalu konfiden orang ramai akan undi dia balik sebab dia percaya pengundi Kajang akan pilih apa sahaja, asalkan bukan calon BN.

    9. Kalau aku jadi pengundi Kajang, apa yang aku akan buat, adalah ajar Anwar dan pengikut dia.

    10. Jangan bagi dia menang. Kenapa?

    11. Sebab dari awal lagi Anwar dah pesan dekat BN, "kalau boleh janganla BN bertanding. Nanti menghabiskan duit rakyat dan perbelanjaan meningkat."

    12. Untuk seorang yang mulutnya selalu memperjuangkan prinsip keadilan dan keharmonian, apa kata Abang Anwar kita tolong diam dan biarkan pengundi Kajang pilih sendiri. Siapa keluarkan arahan suruh bekas ADUN letak jawatan? Tolong jelaskan? Takkan dia volunteer kot kan?

    13. Jika pilihanraya berlangsung, pengundi berhak menilai semua calon yang ada dan memilih calon yang mereka rasakan layak.

    14. Jika Anwar menggesa tidak ada pencabar, mana dia hilangnya tiba-tiba semangat demokrasi yang selalu dilaungkan Pakatan? Biarlah rakyat memilih. Yang kau pegi join berarak Bersih hari tu kenapa kalau time ni kau sendiri tak nak demokrasi berlaku secara telus.

    15. Adakah Anwar takut dia tersalah atur?

    16. Rakyat Malaysia selama ini apabila berfikir pasal politik, mereka akan pilih satu side dan terus kekal dengan perjuangan itu. Jika dia UMNO, dia akan percaya apa saja yang UMNO buat contohnya.

    17. Politik sedemikian sebenarnya agak mundur kerana tidak melahirkan masyarakat yang kritis.

    18. Dan di sinilah silapnya Anwar Ibrahim. Ramai orang sekarang ni dah tak pegang politik sedemikian rupa. Sekarang ni apa yang dinilai adalah prinsip. The right principles. Bukannya party principles lagi.

    19. Jika Anwar merasakan orang akan undi dia hanya kerana dia Anwar Ibrahim dan menggunakan kebencian orang terhadap BN, Anwar Ibrahim is riding the wrong wave lah. Apatah lagi dekat kawasan Kajang di mana penduduk Cina ramai dan memang aku akui, political maturity orang Cina jauh mendahului orang Melayu.

    20. Jika aku pengundi Kajang, aku akan pilih bukan Anwar dan sah-sah la aku takkan pilih Barisan Nasional.

    21. Ini adalah masa paling sesuai untuk jadi calon Bebas yang mempunyai chances paling tinggi untuk menang.

    22. Jika ada di antara anda yang opportunist, sila bertanding di Kajang menentang Anwar Ibrahim. Ada kemungkinan yang cukup tinggi anda boleh menang kerana Anwar Ibrahim.

    23. Jika pemimpin PAS bijak, letak calon anda. Besarkan lagi majoriti dalam Selangor. Tutup mulut orang2 yang terlalu bercita-cita besar ni.

    24. Politik ni memang boleh diatur dan dirancang tapi keputusan masih lagi atas tangan kita. Sampai bila nak biar politician pergunakan kita untuk kepentingan diorang, kan orang Kajang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jd Anwar Al-Juburi harus bertaubat la ni...

      Delete
  6. Macaam blog kau la Obe oii....

    Dah jadi tong sampah politik, dengan promote site, etc etc
    Nanti aku pun nak jual keropok kat blog kau.
    Ala...bukan jadi apa pun.

    ReplyDelete
  7. 2014 - FB best sebab banyak page bola yang menganjing

    ReplyDelete
  8. Friendster dan Myspace kepupusan lepas FB muncul.

    ReplyDelete
  9. HBD FB
    I hope that there is no longer a hacker in facbook.

    ReplyDelete
  10. jom tengok
    http://bit.ly/1gOQsRh

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails