Rumah pokok moden
Frank Tjepkema ialah seorang jurureka yang berasal dari Belanda. Beliau menghasilkan konsep chalet mesra alam yang diberi nama Isolee di bawah. Chalet setinggi 3 tingkat ini mempunyai kesemua keperluan harian tetapi dibina supaya tidak meninggalkan impak terhadap alam sekitar. Pada bahagian atap Isolee terdapat panel solar yang kelihatan seperti sebatang pokok. Konsep terbuka Isolee meumudahkan peredaran udara dan kemasukan cahaya. Ini mengurangkan pergantungan kepada kuasa elektrik. Nice. Kalau rumah betul macam ini ok jugak. Agak chill
Laporan asal Dezeen
first
ReplyDeletekimak r ko kroo...bg la ak 1st sial..xpnah rse nkmat 1st
DeleteMungkin boleh di hantar pada Perumahan Malaysia untuk jadikan konsep Rumah PPRT 1 Malaysia.
Delete##Pemikiran Berahi Anonymous - BANkami
mak ko org kelantan babi cibai lahanat
Deletebapak ko suku kaum batak sakai
INI SEMUA POYOOOOO
DeleteLEBIH BAIK AKU LAYAN CERITA CIKGU SURAYA LG BAGUS
CIKGU SURAYA kepala bapak!! kau!..bodo hidup tgk porn je tau!!!//
Deleteoii!!!! org yg dok kutuk kelantan tu aku detect kau ..kalau kena pukul tgh jalan jgn tanya apahal..
DeleteKELANTANESE BUTTHURT JUBO SEDIH PEDIH...WAKAKAKAKAKA
DeleteBODOH PUNYA BABI KLANTAN ATAS AKU NI..
MENTALITI TAHAP ORANG KELANTAN
orang kelantan memang pukimak anjing, pergi mampos la korang semua dijajah kesultan sulu..puuiiii!
Deletemuka mak kau mcm org kelantan
Deletebodoh punya kelantan hanjeng
haha!! bangsat!! aku bkan org kelantan ..sini dtg KL aku pecah kepala kau ..PUNDEK!!!!!!!
DeleteUmumnya banyak masyarakat yang berpresepsi salah mengenai Sepeda Motor Bermesin Injeksi ( tentang cara kerja mesin injeksi lihat artikel sebelumnya Sepeda Motor Bebek Injeksi Kencang dan Irit Jupiter Z1 ). Ada yang bilang perawatanya susah, biaya perawatanya mahal, mesin cepat rusak dan lain-lain. Padahal Cara Merawat Sepeda Motor Bermesin Injeksi sangatlah mudah. Berikut akan saya berikan 5 langkah mudah merawat sepeda motor bermesin injeksi :
Delete1. Cek selang saluran bahan bakar minimal setelah motor menempuh jarak 2.000 kilometer
Injektor berfungsi menyemprotkan kabut bahan bakar dengan tekanan tinggi ke mesin yang takaran dan waktunya diatur oleh peranti Electronic Control Unit (ECU).
Selain berperan penting dalam menentukan proses pembakaran di ruang bakar mesin, peranti ini juga sangat menentukan boros tidaknya konsumsi bahan bakar sebuah motor. Namun, ketepatan sistem kerja itu juga tergantung komponen lain, termasuk selang dan pompa bahan bakar.
Bila selang kotor atau bocor, maka kerja injektor tidak akan maksimal. Oleh karena itu, selang wajib diperiksa setelah motor menempuh jarak 2.000 kilometer.
2. Cek Pompa Bahan Bakar Bila sepeda motor telah lebih dari 50 ribu kilometer atau kelipatannya
Bila sepeda motor telah lebih dari 50 ribu kilometer atau kelipatannya, maka sebaiknya dilakukan pemeriksaan pompa bahan bakar.
Mendeteksi gejala masalah di peranti ini cukup mudah. Caranya, hidupkan mesin motor di tempat yang tidak bising, kemudian dengarkan di bagian tangki apakah ada suara mendenging atau mendesing.
"Jika terdengar ada suara mendesing, berarti filter fuel pump terganggu," terang Zainal.
Bila hal itu terjadi, maka Anda harus membersihkannya dan sekaligus menguras tangki bahan bakar. Melalui cara itu, Anda akan mendapatkan hasil yang lebih maksimal.
3. Pastikan Ketepatan Posisi Klep Injektor
Meski waktu dan tekanan ke klep diatur oleh ECU yang telah diprogram oleh pabrikan. Namun, tak jarang posisi klep mengalami perubahan karena berbagai penyebab.
Oleh karena itu, agar kerja injektor benar-benar tepat, maka pastikan klep berada posisi yang tepat. Artinya, tidak terlalu renggang dan juga tidak terlampau rapat.
Bila terlalu renggang maka asupan bahan bakar ke peranti itu berlebih dan sebaliknya bila terlalu rapat. Akibatnya, semprotan kabut bahan bakar ke ruang bakar juga tidak ideal seperti takaran dari pabrik.
Walhasil, proses pembakaran tidak sempurna dan tenaga mesin loyo atau motor boros bahan bakar. "Orang sering tidak menyadari bahwa akar masalahnya ada di klep ini. Karena percaya telah diatur ECU," tandas Zainal.
4. Periksa Rutin Busi dan Bersihkan Filter Udara
Busi merupakan pemantik api yang dibutuhkan saat proses pembakaran di ruang bakar. Ketepatan pantikan api dari busi dengan semburan bahan bakar yang bercampur udara di ruang bakar sangat menentukan sempurna tidaknya proses pembakaran.
Penyebab ban sepeda motor benjol salah satunya terbentur pada jalanan berlubang. Cara mencegah ban benjol itu tidaklah sulit dan biasanya ban benjol sering terjadi pada jenis tubeless.
DeleteMotor Kawasaki kesayangan Anda mengalami benjol pada ban? Ini mungkin karena jalanan berlubang yang Anda lewati membentur ban sehingga kawat yang membentuk struktur ban putus. Ditambah kondisi tekanan angin kurang, maka permukaan ban pun jadi benjol.
Biasanya ban benjol tersebut mengakibatkan getaran keras yang dirasakan pada setang saat melaju kencang. Motor juga terasa melonjak-lonjak saat jalan pelan sekitar 10 km/jam.
Berikut adalah tips mencegah ban benjol:
1. Hindari jalan ban berlubang. Bila terpaksa harus melewati, jangan melakukan pengereman, agar mencegah pemusatan bobot sepeda motor dan penumpang di ban depan. Efek benturan semakin besar ketika bobot memusat di depan dan ini mengakibatkan kawat ban (depan) putus.
2. Secara rutin, lakukan pemeriksaan tekanan angin ban, jangan sampai di bawah standar. Jika tekanan angin kurang dan sering menabrak lubang, benjolan yang sangat besar bisa saja terjadi.
3. Sebaiknya Anda menghapal rute yang akan dilewati. Bila Anda belum mengetahuinya, jangan memacu sepeda motor terlalu cepat.
4. Ganti segera ban yang benjol demi keselamatan Anda. Jangan membiarkannya sebab bila diisi lagi dengan tekanan angin yang lebih tinggi, ban bisa meledak!
................................................_¸„„„„_
Delete........................................„--~*'¯.......'\
..................................... („-~~--„¸_....,/ì'Ì
................................¸„-^"¯ : : : : :¸-¯"¯/'
........................¸„„-^"¯ : : : : : : : '\¸„„,-"
**¯¯¯'^^~-„„„----~^*'"¯ : : : : : : : : : :¸-"
.:.:.:.:.„-^" : : : : : : : : : : : : : : : : :„-"
:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.: : : : : : : : : : ¸„-^¯
.::.:.:.:.:.:.:.:. : : : : : : : ¸„„-^¯
:.' : : '\ : : : : : : : ;¸„„-~"¯
:.:.:: :"-„""***/*'ì¸'¯
:.': : : : :"-„ : : :"\
.:.:.: : : : :" : : : : \,
:.: : : : : : : : : : : : 'Ì
: : : : : : :, : : : : :
"-„_::::_„-*__„„~"
AKU SUMPAH 1 FAMILI KAU JADI ORG KELANTAN
Delete1 MALAYSIA!!!
ReplyDeleteAKU SUMPAH MAK KAU JADI ORG KELANTAN
DeletePenyebab ban sepeda motor benjol salah satunya terbentur pada jalanan berlubang. Cara mencegah ban benjol itu tidaklah sulit dan biasanya ban benjol sering terjadi pada jenis tubeless.
DeleteMotor Kawasaki kesayangan Anda mengalami benjol pada ban? Ini mungkin karena jalanan berlubang yang Anda lewati membentur ban sehingga kawat yang membentuk struktur ban putus. Ditambah kondisi tekanan angin kurang, maka permukaan ban pun jadi benjol.
Biasanya ban benjol tersebut mengakibatkan getaran keras yang dirasakan pada setang saat melaju kencang. Motor juga terasa melonjak-lonjak saat jalan pelan sekitar 10 km/jam.
Berikut adalah tips mencegah ban benjol:
1. Hindari jalan ban berlubang. Bila terpaksa harus melewati, jangan melakukan pengereman, agar mencegah pemusatan bobot sepeda motor dan penumpang di ban depan. Efek benturan semakin besar ketika bobot memusat di depan dan ini mengakibatkan kawat ban (depan) putus.
2. Secara rutin, lakukan pemeriksaan tekanan angin ban, jangan sampai di bawah standar. Jika tekanan angin kurang dan sering menabrak lubang, benjolan yang sangat besar bisa saja terjadi.
3. Sebaiknya Anda menghapal rute yang akan dilewati. Bila Anda belum mengetahuinya, jangan memacu sepeda motor terlalu cepat.
4. Ganti segera ban yang benjol demi keselamatan Anda. Jangan membiarkannya sebab bila diisi lagi dengan tekanan angin yang lebih tinggi, ban bisa meledak!
second
ReplyDeleteini semua salah umno.
ReplyDeleteOh, ini juga konspirasi dan sandiwara terancang UMNO!
ReplyDeletepergi matila Tian Chua, pengkhianat DAP
Deleteaq yakin umah niey xleh pki kat tmpat angin kuat.....slalu kne ribut.....ikut pusat graviti rumah niey mmg x kukuh.....
ReplyDeleteklu tiang piling ok la...banjir pown selamat....
hidup BN, anon atas niey amek br1m x?....
anon atas tu macai UMNO.
Deleteanon atas ni mesti macai azhar idrus.
Deleteanon atas aku pencacai dap.
ReplyDeletecemana structural untuk solar panel tu?
ReplyDeletenak cast seketul kah bumbung dengan structure tu?
=|
kitorang soalan kena mengena dgn entry tak main la..bro
Deletebaik kita gaduh pasal umno bn pkr kelate semua....
lalalala....
sementara anon boleh pakai ni
hahaahahaha ok2 sila2. aku tak pandai pepolitik ni hehehe..
Deletepintu kecik pun tak larat nak buka tutup inikan pintu yg besar gedabak camtu....
ReplyDeleteperumahan PR1MA mcm reban ayam...
ReplyDeletesemua salah umno dan macai...!!!!
najis nik ajis detected!
Deletemaka kes menghendap dan kecurian pun meningkat, chill pale hotak ko
ReplyDeletemesra la sangat tuhh
ReplyDelete- Admins Blog 3 Dalam 1
Berita Terkini Pencerobohan Lahad Datu, Perkembangan Militan Di Lahad Datu - Kisah Seluruh Dunia
http://blog3dalam1.blogspot.com/
MAK KAU MONYET KELANTAN
DeleteNice!
ReplyDeletehttp://wbaloqliat.blogspot.com/2013/03/gempak-sangat-cool-budak-6-tahun-menari.html
ReplyDeletegle rare..
ReplyDeleteahaha
canggih, tapi nampak sempit la..
ReplyDeleteconfirm tak selesa..
MY PHOTOGRAPHY BLOG
...........
http://www.cikgunabil.com
gua nak pepek!
ReplyDeletekelantan pukimak
Deleteundi pas masuk syurga
ReplyDeletecai ajis detected !
DeleteTakde post baru ke, haram jadah punye kelantan
ReplyDeletesialan lu kutuk kelantan, aku sumpah 1family kau jadi org kelantan, hidup kelantan, hidup 1kelantan..
Delete