Thursday, 21 November 2013

Serius Cool - Statue Of Unity : Patung Tertinggi Dunia Di India (12 Gambar)


In b4 Berhala 

Amerika mempunyai Statue of Liberty. Mongolia mempunyai patung Chinggis Khan manakala Indonesia mempunyai patung Jesus Kase Berkat. Di Gujarat India pembinaan patung Statue of Unity sedang dilakukan. Patut ini bakal menjadi patung tertinggi di dunia dengan ketinggian 182 meter. Ini bermakna ianya 30 meter lebih tinggi dari pemegang rekod patung tertinggi dunia sekarang iaitu Stone Temple Buddha di China. Statue fo Unity ialah patung  
Sardar Vallabhbhai Patel, menteri dalam negeri pertama India dan antara tokoh kemerdekaan republik ini. Patung ini akan mengambil masa empat tahun untuk disiapkan. Selain menempatkan patung gergasi sebuah institut kajian sains dan taman awam akan dibina berdekatan patung ini. Di Malaysia tidak ada budaya membina monumen patung untuk memperingati jasa tokoh bersejarah. Pada pendapat anda siapakah yang layak mempunyai patung gergasi mereka sendiri? Kami cadangkan Patung 1Ummu Malaysia Dr Rosmah Mansur kerana mengikut Shahidan Kassim ummu banyak berjasa membina Malaysia. #SeemsLegit



Laporan asal IBTimes

25 comments:

  1. ni dorg buat berhala la bodo.. klo nak jgk, nti buat statut obebabi kat mlysia

    ReplyDelete
  2. Hikmah antara pengharaman patung dlm Islam.
    Tak banyak, sikit mesti ada rasa kekaguman bila brada dkt patung besar mcam ni. Kagum pasal pmbinaan ok je, tapi kagum smbil rasa kebesaran tu, memang tak boleh elak.
    Mesti ada rasa sikit kebesaran Sardar Vallabhbhai Patel ni. Okay troll, jalankan tugas anda ke atas aku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. malas laa nak troll ko..
      nextt..!!!

      Delete
    2. whatever laa

      Delete
  3. Sooo RICERS...
    This is RICERS(OBE) post...

    ReplyDelete
  4. kat batu caves tu xde masok record ker?
    salut emas lagi occey

    ReplyDelete
  5. salut kau lagi bagus

    ReplyDelete
  6. artikel ini menghina Islam. obe patut ditangkap

    ReplyDelete
  7. takde ke ayat 'dari bina patung gergasi baik bagi makan org miskin di India...' anyone?

    ReplyDelete
    Replies
    1. dari bina patung gergasi baik bagi makan org miskin di India...

      Delete
    2. dari bina patung gergasi baik bagi makan org miskin di India...

      Delete
    3. dari bina patung gergasi baik bagi makan org miskin di India...
      dari bina patung gergasi baik bagi makan org miskin di India...
      dari bina patung gergasi baik bagi makan org miskin di India...
      dari bina patung gergasi baik bagi makan org miskin di India...
      dari bina patung gergasi baik bagi makan org miskin di India...
      dari bina patung gergasi baik bagi makan org miskin di India...
      dari bina patung gergasi baik bagi makan org miskin di India...
      dari bina patung gergasi baik bagi makan org miskin di India...
      dari bina patung gergasi baik bagi makan org miskin di India...
      dari bina patung gergasi baik bagi makan org miskin di India...
      dari bina patung gergasi baik bagi makan org miskin di India...
      dari bina patung gergasi baik bagi makan org miskin di India...
      dari bina patung gergasi baik bagi makan org miskin di India...
      dari bina patung gergasi baik bagi makan org miskin di India...
      dari bina patung gergasi baik bagi makan org miskin di India...

      Delete
  8. mohon buat patung gergasi bik mama kt mlesia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan lupa pakaikan cincin mahall kat patung bik mama...."Tokoh Penabung Negara"

      Delete
    2. patung perlulah menepati ciri2 seorang bik mama 1m'sia..

      Delete
  9. Apeda Patung Geragasi dia mau bikin. Dey bikin Roti Telur Gergasi la dey kasi suma worang makan

    ReplyDelete
  10. zikir obe babi:

    obe babi obe babi obe babi obe babi
    obe babi obe babi obe babi obe babi
    obe babi obe babi obe babi obe babi
    obe babi obe babi obe babi obe babi
    obe babi obe babi obe babi obe babi
    obe babi obe babi obe babi obe babi x33

    obe nirrojim obe nirrojim obe nirrojim
    obe nirrojim obe nirrojim obe nirrojim
    obe nirrojim obe nirrojim obe nirrojim
    obe nirrojim obe nirrojim obe nirrojim
    obe nirrojim obe nirrojim obe nirrojim x33

    ReplyDelete
    Replies
    1. nih mesti nik ajis ajaq sama kau..

      ala kasssiiimmm...

      Delete
  11. You can Make 1200 Dollars Today, Check Job after creating account and login to your panel.

    http://TheWebJob.com/?id=matt_travisz

    Everyone is Welcome!
    Unlimited Job Positions!
    Anyone can Join!
    No Experience required!
    Instant Account Setup and Money Making!

    ReplyDelete
    Replies
    1. wei mat travisz..
      we do knot wan your job laa..
      dont play play with malay laa..
      dun wori your moni will cum laa..
      suwa your moni is there laa..
      all mat saleh are penipos..

      Delete
  12. Semakin besar berhala kt dunia ni. Be ready everyone.

    ReplyDelete
  13. cadangan obe untuk wat patung rosmah memang lejen...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails