Wednesday, 13 November 2013

Serius Cool - Maksud Tersirat Filem Bujang Lapok


This

Ini ialah makna tersirat yang mungkin kita terlepas pandang ketika menonton filem Bujang Lapok.

Karya asal Legasi.My



15 comments:

  1. 1st time aku tegok pon da paham, makne tersirat kebenda nyer, kecuali korg kaya n noob budak skolah berak x cebuk!

    ReplyDelete
  2. yg jarum jam sudin takde lepas tu bos dia kasi 2 ringgit potong dari gaji tu berapa nilai sekarang ? scene ramli pinjam duit 10 ringgit dari kak normah tu plak berapa nilainya di 2013 ni ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2 ringgit sama dengan rm44.00, 10 hengget sama dgn rm220.00

      Delete
    2. Kalau salah sila tegur ya..

      0.20 tahun 1960 = 4.40 tahun 2013
      0.20 x 5 = 1.00 tahun 1960 , 4.40 x 5 = rm 22.00

      jadi, 1.00 dolar malaysia ketika itu sama dengan RM 22.00 tahun ini.

      bos sudin potong gaji 2.00 pada 1960 persamaan dengan rm 44.00 lah gaji sudin dipotong untuk bulan itu.

      jadi sebagai latihan pemahaman, saya cadangkan encik Apostolos Velios untuk selesaikan jumlah nilai duit yang dipinjam oleh ramlee.

      Delete
    3. apostolos sila sediakan kalkulator. cover kalkulator letak dibawah meja

      Delete
    4. besar jugak belanja masa tu .....

      Delete
  3. Salam....filem dulu2...lagu dulu2 semuanya ada maksud yang mendalam...terpulang samada kita nak menghayatinya atau tidak

    ReplyDelete
  4. klu korg tengok cter musang berjanggut dan pak belalang tu pun ada maksud tersirat jugak. Hina sultan dn pemimpin yg @#$%^.

    ReplyDelete
  5. bila semua filem dan lagu nak di ceritakan mksud tersirat.. membuat spekulasi sndri tnpa mgetahui ianya benar ataupun tidak. but nice entry. thumb up!

    ReplyDelete
  6. Habis tu, Pakcik aku gajinya RM 74.00 masa tu, kalau 2013, gajinya RM 1,650! maknanya, dari dulu gaji sama macam gaji cikgu sekarang.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails